• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LELI
    LELI --- ---
    JYRKA: pises ze jsi pri 400 km ceste dobijel - kolik si mel cca procent kdyz jsi dobijel, vyrazel jsi s plnou baterkou a dalo by to tu cestu bez dobijeni?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LELI: Nerozumim otazce
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LELI: 2020
    LELI
    LELI --- ---
    JYRKA: pri kolika procentech jsi dobijel a musel jsi dobijet, nebo by to "dalo"?
    LELI
    LELI --- ---
    JYRKA: bylo by fajn napsat rocnik, at vime jestli mas LiFePo nebo obyc baterku, atd...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: jo a to je přesně ta Tesla, kterou koupíte pod 700 tisíc s DPH a malým nájezdem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Poreferuju, jak jde použít Tesla Model 3 pro rodinu. Koupil jsem základní verzi s nejmenší baterkou, ještě bez tepelného čerpadla.
    Prozatímní cesty:
    Praha-Chomutov-Chemnitz-Praha, cca 400 km
    Praha-Brno-Praha, cca 450 km
    Obě cesty bez problémů, s jedním dobíjením.
    Chystáme se za týden jet k Dubrovníku, tak to bude jiná zatěžkávací zkouška. Ale prozatímní pocit - v létě je to naprosto pohodové auto, které stačí všem našim potřebám. Na zimní dovolenou do Alp nejspíš pojedeme Octávií.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to bude ale lakava alternativa na druhe auto do rodiny, take to pre manzelku na vozenie deciek na krouzky, pri sucasnej inflacii by to bolo za kilo dobre
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: To jo, je to ekvivalent třeba Focusu. Ale s padajícíma cenama ojetejch EV je stejně výhled, že to za pár let bude mít hodnotu tak kilo, protože si místo toho lidi budou kupovat EV co někam dojedou.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    GOR: však já to chápu. spousta lidí jezdí tak, že se ani nepodívá na veřejnou nabíječku, protože nabíjí u sebe či na chalupě.
    GOR
    GOR --- ---
    ROMANET: Nez na tom nalitame 300k, davno shnije na sracku a dostane narok na veteransky SPZ :-D
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Ono to (alespon mne) nebylo na prvni pohled zrejmy, ale Leaf je nejen relativne normalni auto, ale je taky v ramci nizsi stredni pomerne velky, rozvorem, delkou i vyskou.
    Takze za me jako druhy auto vede pred napr. Citigo iV nebo eUp v tom, ze si pujde posadit do zadu deti i kdyz trochu povyrostou.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ROMANET: ale po 333 tisících měněna baterka (měla 82%)
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    GOR: dvojkovej leaf, taxi v bystřici pod hostýnem.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak rozdíl taky je, že i první Leaf už byl víceméně normální auto, jen s příšerně blbým dojezdem. i-MiEV a jeho evropský klony se nedaly za auto považovat, ta věc je glorifikovanej golfovej vozík.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    GOR: V rámci hledání cesty, jak se dostat k EV si všímám toho, že zrovna Leafy jsou relativně populární, protože jich je hodně a v důsledku je na ně dostatek aftermarket příslušenství, použitých baterek z bouraček a existují i detailní návody na výrobu DIY batterypacků…

    Třeba pro iMiev je to o poznání horší…
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Abych to upresnil, mluvim o Leafu Mk. 2 a eGolfu s 36 kWh baterii.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Přesně. Leaf nebo e-Golf je věc tak na dojíždění z Kladna do Prahy. A když se už dá za +- 700 koupit Tesla 3 a za 600 třeba Kona, tak kdo by dával větší peníze za tohle?

    Navíc se dá očekávat, že s poklesem ceny jak nových tak ojetých elektromobilů (ID.2 s tím určitě zamíchá) bude při příštím prodeji cena tady těch krámů limitně blízká ceně jejich baterky.
    GOR
    GOR --- ---
    COMODOR_FALKON: Dost to sleduju a vidím, že Leafy Mk. 2 s cenou >430k se po inzerci válí řádově několik měsíců. A tenhle ma nalítáno 120k, třeba chce prostě rychleji prodat. Ale podvod to může být vždy, to je jasné.

    Mně přijde, že ceny Leafů a e-Golfů tlačí dolů pokles cen pokročilejších aut, přecijen se s Leafem a e-Golfem dá jezdit jen kratší vzdálenosti a elmobily s nějakým aktivním termomanagementem a větším akumulátorem jsou o dost univerzálnější.

    COMODOR_FALKON: Až zase půjdu na jedno, na fungování BMS se důkladně vyptám ;-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    GOR: Na tu cenu se zdá být v podezřele dobrém stavu…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam