• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    KEB
    KEB --- ---
    MESTREY_: v čem na hovno?
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    Enyaq rekuperuje pri seslapnuti brzdy dokud se nevyplni modra cara na displeji, a pak zacne brzdit brzdou. Anebo podle intenzity seslapnuti pedálu. Jde to i poznat, jen je treba si zvyknout.
    V nastaveni “auto” voli uroven rekuperace sam podle map a cesty pred tebou - pri sundani nohy z plynu tak bud coastuje (pokud je na volne ceste) anebo rekuperuje s menici se intenzitou pred zakrutou / rychlostnim omezenim / zacatkem obce. Napr. pred obci staci sundat nohu z plynu a on nastavi uroven rekuperace podle vzdalenosti a rychlosti tak, abys do ni vjel 50. Anebo si uroven rekuperace nastavis padly, kdy pri 3 je to one pedal driving.
    Taky crawluje ale proslapnutim pedalu ho das na hold.
    Jen kdyby zbytek software a online sluzby nebyly tak na hovno.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Jste se zblaznili ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Já se auta snažím testovat z pohledu cílovky a mimochodem třeba přístrojovka v Peugotech mi jako jedna z mála nevadí.

    A XC90 rozhodně nekritizuju za nedostačně sportovní projev. Volva obecně kritizuju za to, že je to z technickýho hlediska taková Škodovka, která se ale snaží prezentovat jako prémiovka na úrovni BMW, na což nemá jak technicky – podvozkama nebo motorama, tak ani třeba softwarově.

    Jako je samozřejmě pravda, že ty auta testujeme na základě toho, že s nima jezdíme tejden. Ale to holt jinak nejde – nemůžu testovat Teslu tak, že rok nebudu jezdit s ničím jiným...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Na highlanda se Ti muzu zeptat kamarada :)
    Ale porad si myslim, ze novinari testuji ta auta spatne- ne tak, jak je budou pouzivat vlastnici, ale jako promiskuitni uzivatele, kteri si to auto nastavi kriteria podle obecneho vkusu/zvyku. Treba pripad one-pedal driving nebo pristrojovky u Peugeotu.
    Jenomze v praxi jde o to, ze se uzivatel prizpusobi autu a nauci se vyuzivat jeho prednosti.
    Novinari ale porad budou kritizovat Volvo XC90 za malo sportovni jizdu, misto aby si vyzkouseli, jak se z nej vystupuje detem pred skolou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: V týhle kategorii asi i4 – ta je o kousek dražší, ale to taky odpovídá tomu, o kolik je líp udělaná.

    Tesla očividně opustila snahu být prémiovou značkou a do budoucna to bude konkurence Škodovky, ne BMW.

    Jinak já taky někde musím sehnat Highlanda na test, ať to můžu kritizovat fundovaně :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak navrhni, cim se mame projet, je to dobre elektricke auto a stoji stejne jako Model 3 nebo Y.
    Zrovna jsem se vratil z eSalonu a nevim, co bych zvolil.
    Porsche je jina kategoérie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: A jezdil jsi i něčím dobrým elektrickým, co není Tesla?

    On je rozdíl mezi fanouškem Autofora, podle kterýho jsou elektromobily dílo Satanovo, a někým, komu víc vyhovuje elektromobil navrženej někým, kdo auta tak, aby bylo příjemný je řídit, navrhuje už desítky let a je v tom nejlepší.

    Třeba Porsche.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Ja rad pujcuju Teslu s 1pedal kamosum na celej den. Vsichni pak 1pedal zavidej. Mne to trvalo urcite pul hodiny zvykani, abych nejezdil srandovne. Minulej tejden mi to kamos vracel a rekl krasne "no.. je to budoucnost".
    A kdo si mysli, ze ne, tak je jen ve falesnym sebezapreni. Pardon jako..

    Fanousci autoforum.cz, co nikdy nebyli u more, ale vi jiste, ze koupani v mori je na hovno. Protoze kazdy more je plny krvelacnejch zraloku, utocnejch chobotnic a nahodne vybuchuje:D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Právě naopak, trefíš naprosto přesně, protože máš pravou vycepovanou na milimetry, protože na citlivosti při one pedal záleží o dost víc.
    Zkoušel jsi někdy zmáčknout brzdu levačkou? asi k tomu bych to přirovnal (Za mých telecích let jsem si při dojíždění na křižovatku zkoušel zavázat pravou botu a levačkou přibržďovat...dopadlo to kousancem do volantu...)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nemyslel jsem, že na něj nebudeš umět šlápnout, ale třeba dobrzďování do zatáčky už asi přesně netrefíš :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Ale zase nedělejme z toho kovbojku, že nebudu umět zmáčknout brzdu :D Jinak to už musím ty zatáčky opravdu řezat, abych tu brzdu potřeboval. Navíc jak se budou zvyšovat voltáže, tak se bude zvyšovat rekuperační výkon (Taycan už má myslím 250kw, ne?) a to už ty brzdy nebudou vůbec používaný. Takže za mě by se spíš debata měla přesunout na kotoučový vs bubnový. Ono to auto přecejen má 2tuny+, takže se spíš hodí kotouč, ale buben nerezne...

    BOBASH: Taky umím používat tři, dokonce i na okruhu, pozor pozor! taky jsem patřil k lidem, kterejm se při pohledu na automat zvedal žaludek, ale ty výhody one pedal jsou nepopiratelný, ale samozřejmě při závodění to nepoužiješ (i když možná nějaký setinky by ti to přidalo, při přesunu z plynu na brzdu už auto brzdí motorem na max :D
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Jasny, uz rozumim. Pro me, jelikoz jsem gros mého najezdu najel se spalovakem s manualni prevdovkou, je plizeni naopak neprirozeny a neprijemny.

    BOBASH: Ja teda nevim jak u Tesly, ale kdyz v Leafu v rezimu jednopedalu uplne sundas nohu z plynu, tak brzdi i treci brzdou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Nauc se to pouzivat a pak rikej teorie. Zrovna tohle je nesmysl- sundas nohu z plynu, auto zacne brzdit, za chvilku zmacknes brzdu a dobrzdis.
    Spalovak behem preslapnuti nebrzdi vubec.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: BTW já umím jet po okresce perfektně plynule i když musím používat TŘI pedály... pokud nezvládáš dva, možná je problém jinde :))))))
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JYRKA: pridej si mne, je to naprosto strasny:))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Akorát potom když budeš potřebovat brzdit víc, než na kolik ti stačí rekuperace (a ano STÁVÁ SE TO, když jedeš rychlejc), tak budeš o to nešikovnější a možná i nebezpečnej, protože brzdu nebudeš umět používat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Zatim jsem pozoroval reakce lidi, co do auta sedli poprve a vyzkouseli to. Reakce byla kladna :)
    Jediny, kdo to hanel, byl Vaculik a Ty. Mate ledacos spolecneho :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Všechno co jsi tam napsal pramení z toho problému "Což samozřejmě taky může bejt tím, že paralelně jezdím spoustou spalováků s normálníma automatama."

    Plížení, kterýmu musíš aktivně bránit (brzdou, nebo zařazením) je přece děsná nepohodlnost, na kterou seš jen zvyklej. Dojedu na křižovatku, došlápnu brzdu, auto drží jak přibitý (i když je v kopci) dokud nezmáčknu plyn. Absolutní pohodlnost, nemusím nic řešit, nohou hezky odpočívám.

    Ad okresky:
    Naopak ti to krásně pomůže k dynamičtěší a plynulejší (pocitově pro pasažéry) jízdě, protože jen přidáváš a ubíráš plyn. Žádné prodlevy, škubnutí způsobené přesunem nohy z pedálu na pedál se neděje (samozřejmě pokud to děláš dobře a s citem).

    Uvědomuju si, že někomu může přijít dynamičnost a plynulost v protikladu, ale myslím to tak, že dojíždím k zatáčce a pomalu pouštím plyn dokud jí neprojedu a v té chvíli jej zase začnu pomalu přidávat - v tom je ta plynulost. Dynamičnost je zase v tom, že neexistuje prodleva, vše je na jednom pedálu. (ještě před rokem a půl bych si nemyslel, že tady one pedal budu obhajovat :D )


    BOBASH: Tak milovník aut, kterej jich má víc není uplně typickej zákazník. A tesla má nevychytanejch spoustu věcí, přesně jsem věděl, že tohle napíšeš. Ale dojezd a cokoliv souvisejícího s ním opravdu nevychytanej nemá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Pomalej pohyb je pro mě snazší korigovat brzdou, kde když omylem šlápneš moc, tak jen zastavíš, kdežto když omylem moc šlápneš na plyn, tak něco trefíš.

    Plus je to stejná logika jako u ostatních aut, takže nemusím přepínat mindset.

    Ona je uživatelská zkušenost člověka, co má doma jeden přepravní spotřebič (Teslu) a nic jinýho neřídí, asi trochu jiná, než člověka, co za rok vystřídá +- 40 aut.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam