• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu:

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV. I na toto jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.

    První varování je za 7 dnů RO.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JYRKA: zda se, ze si v mladi neprosedel stovky clovekohodin v aute bez ambice, aby se cokoli zaplo;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Jinými slovy: tvoje prdel staniž se startovacím tlačiltkem :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RSZ: Sedneš do auta
    RSZ
    RSZ --- ---
    JYRKA: a jak bys to řešil? Myslím start všech peripherals např?
    VINC
    VINC --- ---
    JYRKA: přišlo mi to nejvíc na to, aby jsi to mohl vypnout, když sedíš v autě :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Včera na eSalonu jsem se věnoval průzkumu, kolik elektrických aut má startovací tlačítko.
    Tak všecha auta, která jsem mohl prolézt.
    Průzkum bude pokračovat: Budu zjišťovat, k čemu v těch elektrických autech je.
    VINC
    VINC --- ---
    Ta shrnutí a porovnání z E-salonu, mnohem více aut než v předešlém roce. Více zaměřeno na auta, méně průmyslu a věcí okolo elektromobility (nabíječky atd.) na půjčení taky výrazně více aut. Projeli jsme se Kia EV6, ioniq 5, ID 4 GTX, Jeep Avenger. Interiéry posun k lepšímu, méně přeplácané, ale je to samozřejmě hodně model od modelu. KIA EV9 je fakt velká kráva. Čínský auta vypadaj vzhledově i interiérově někdy lépe než evropská.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: jako napr. ze s velkou slavou oznamia update a ani po 3 mesiacoch ho nemas
    KEB
    KEB --- ---
    MESTREY_: v čem na hovno?
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    Enyaq rekuperuje pri seslapnuti brzdy dokud se nevyplni modra cara na displeji, a pak zacne brzdit brzdou. Anebo podle intenzity seslapnuti pedálu. Jde to i poznat, jen je treba si zvyknout.
    V nastaveni “auto” voli uroven rekuperace sam podle map a cesty pred tebou - pri sundani nohy z plynu tak bud coastuje (pokud je na volne ceste) anebo rekuperuje s menici se intenzitou pred zakrutou / rychlostnim omezenim / zacatkem obce. Napr. pred obci staci sundat nohu z plynu a on nastavi uroven rekuperace podle vzdalenosti a rychlosti tak, abys do ni vjel 50. Anebo si uroven rekuperace nastavis padly, kdy pri 3 je to one pedal driving.
    Taky crawluje ale proslapnutim pedalu ho das na hold.
    Jen kdyby zbytek software a online sluzby nebyly tak na hovno.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Jste se zblaznili ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Já se auta snažím testovat z pohledu cílovky a mimochodem třeba přístrojovka v Peugotech mi jako jedna z mála nevadí.

    A XC90 rozhodně nekritizuju za nedostačně sportovní projev. Volva obecně kritizuju za to, že je to z technickýho hlediska taková Škodovka, která se ale snaží prezentovat jako prémiovka na úrovni BMW, na což nemá jak technicky – podvozkama nebo motorama, tak ani třeba softwarově.

    Jako je samozřejmě pravda, že ty auta testujeme na základě toho, že s nima jezdíme tejden. Ale to holt jinak nejde – nemůžu testovat Teslu tak, že rok nebudu jezdit s ničím jiným...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Na highlanda se Ti muzu zeptat kamarada :)
    Ale porad si myslim, ze novinari testuji ta auta spatne- ne tak, jak je budou pouzivat vlastnici, ale jako promiskuitni uzivatele, kteri si to auto nastavi kriteria podle obecneho vkusu/zvyku. Treba pripad one-pedal driving nebo pristrojovky u Peugeotu.
    Jenomze v praxi jde o to, ze se uzivatel prizpusobi autu a nauci se vyuzivat jeho prednosti.
    Novinari ale porad budou kritizovat Volvo XC90 za malo sportovni jizdu, misto aby si vyzkouseli, jak se z nej vystupuje detem pred skolou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: V týhle kategorii asi i4 – ta je o kousek dražší, ale to taky odpovídá tomu, o kolik je líp udělaná.

    Tesla očividně opustila snahu být prémiovou značkou a do budoucna to bude konkurence Škodovky, ne BMW.

    Jinak já taky někde musím sehnat Highlanda na test, ať to můžu kritizovat fundovaně :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak navrhni, cim se mame projet, je to dobre elektricke auto a stoji stejne jako Model 3 nebo Y.
    Zrovna jsem se vratil z eSalonu a nevim, co bych zvolil.
    Porsche je jina kategoérie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: A jezdil jsi i něčím dobrým elektrickým, co není Tesla?

    On je rozdíl mezi fanouškem Autofora, podle kterýho jsou elektromobily dílo Satanovo, a někým, komu víc vyhovuje elektromobil navrženej někým, kdo auta tak, aby bylo příjemný je řídit, navrhuje už desítky let a je v tom nejlepší.

    Třeba Porsche.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Ja rad pujcuju Teslu s 1pedal kamosum na celej den. Vsichni pak 1pedal zavidej. Mne to trvalo urcite pul hodiny zvykani, abych nejezdil srandovne. Minulej tejden mi to kamos vracel a rekl krasne "no.. je to budoucnost".
    A kdo si mysli, ze ne, tak je jen ve falesnym sebezapreni. Pardon jako..

    Fanousci autoforum.cz, co nikdy nebyli u more, ale vi jiste, ze koupani v mori je na hovno. Protoze kazdy more je plny krvelacnejch zraloku, utocnejch chobotnic a nahodne vybuchuje:D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Právě naopak, trefíš naprosto přesně, protože máš pravou vycepovanou na milimetry, protože na citlivosti při one pedal záleží o dost víc.
    Zkoušel jsi někdy zmáčknout brzdu levačkou? asi k tomu bych to přirovnal (Za mých telecích let jsem si při dojíždění na křižovatku zkoušel zavázat pravou botu a levačkou přibržďovat...dopadlo to kousancem do volantu...)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nemyslel jsem, že na něj nebudeš umět šlápnout, ale třeba dobrzďování do zatáčky už asi přesně netrefíš :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Ale zase nedělejme z toho kovbojku, že nebudu umět zmáčknout brzdu :D Jinak to už musím ty zatáčky opravdu řezat, abych tu brzdu potřeboval. Navíc jak se budou zvyšovat voltáže, tak se bude zvyšovat rekuperační výkon (Taycan už má myslím 250kw, ne?) a to už ty brzdy nebudou vůbec používaný. Takže za mě by se spíš debata měla přesunout na kotoučový vs bubnový. Ono to auto přecejen má 2tuny+, takže se spíš hodí kotouč, ale buben nerezne...

    BOBASH: Taky umím používat tři, dokonce i na okruhu, pozor pozor! taky jsem patřil k lidem, kterejm se při pohledu na automat zvedal žaludek, ale ty výhody one pedal jsou nepopiratelný, ale samozřejmě při závodění to nepoužiješ (i když možná nějaký setinky by ti to přidalo, při přesunu z plynu na brzdu už auto brzdí motorem na max :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam