• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Ani ne, normální auto pozná překážku a prostě se nerozjede. Navíc musíš zmáčnout brzdu, určit směr, mít zavřené dveře a mít klíč. K tomu pro účely vystavování slouží mód, který rozjetí znemožňuje.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: bez startovaciho tlacitka by techto incidentu byly denně stovky:

    Čínský elektromobil boural na veletrhu v Praze. Školák šlápl na plyn - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nio-nehoda-esalon-bouracka-elektromobil.A231110_191738_automoto_fdv
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JYRKA: zda se, ze si v mladi neprosedel stovky clovekohodin v aute bez ambice, aby se cokoli zaplo;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Jinými slovy: tvoje prdel staniž se startovacím tlačiltkem :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RSZ: Sedneš do auta
    RSZ
    RSZ --- ---
    JYRKA: a jak bys to řešil? Myslím start všech peripherals např?
    VINC
    VINC --- ---
    JYRKA: přišlo mi to nejvíc na to, aby jsi to mohl vypnout, když sedíš v autě :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Včera na eSalonu jsem se věnoval průzkumu, kolik elektrických aut má startovací tlačítko.
    Tak všecha auta, která jsem mohl prolézt.
    Průzkum bude pokračovat: Budu zjišťovat, k čemu v těch elektrických autech je.
    VINC
    VINC --- ---
    Ta shrnutí a porovnání z E-salonu, mnohem více aut než v předešlém roce. Více zaměřeno na auta, méně průmyslu a věcí okolo elektromobility (nabíječky atd.) na půjčení taky výrazně více aut. Projeli jsme se Kia EV6, ioniq 5, ID 4 GTX, Jeep Avenger. Interiéry posun k lepšímu, méně přeplácané, ale je to samozřejmě hodně model od modelu. KIA EV9 je fakt velká kráva. Čínský auta vypadaj vzhledově i interiérově někdy lépe než evropská.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: jako napr. ze s velkou slavou oznamia update a ani po 3 mesiacoch ho nemas
    KEB
    KEB --- ---
    MESTREY_: v čem na hovno?
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    Enyaq rekuperuje pri seslapnuti brzdy dokud se nevyplni modra cara na displeji, a pak zacne brzdit brzdou. Anebo podle intenzity seslapnuti pedálu. Jde to i poznat, jen je treba si zvyknout.
    V nastaveni “auto” voli uroven rekuperace sam podle map a cesty pred tebou - pri sundani nohy z plynu tak bud coastuje (pokud je na volne ceste) anebo rekuperuje s menici se intenzitou pred zakrutou / rychlostnim omezenim / zacatkem obce. Napr. pred obci staci sundat nohu z plynu a on nastavi uroven rekuperace podle vzdalenosti a rychlosti tak, abys do ni vjel 50. Anebo si uroven rekuperace nastavis padly, kdy pri 3 je to one pedal driving.
    Taky crawluje ale proslapnutim pedalu ho das na hold.
    Jen kdyby zbytek software a online sluzby nebyly tak na hovno.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Jste se zblaznili ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Já se auta snažím testovat z pohledu cílovky a mimochodem třeba přístrojovka v Peugotech mi jako jedna z mála nevadí.

    A XC90 rozhodně nekritizuju za nedostačně sportovní projev. Volva obecně kritizuju za to, že je to z technickýho hlediska taková Škodovka, která se ale snaží prezentovat jako prémiovka na úrovni BMW, na což nemá jak technicky – podvozkama nebo motorama, tak ani třeba softwarově.

    Jako je samozřejmě pravda, že ty auta testujeme na základě toho, že s nima jezdíme tejden. Ale to holt jinak nejde – nemůžu testovat Teslu tak, že rok nebudu jezdit s ničím jiným...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Na highlanda se Ti muzu zeptat kamarada :)
    Ale porad si myslim, ze novinari testuji ta auta spatne- ne tak, jak je budou pouzivat vlastnici, ale jako promiskuitni uzivatele, kteri si to auto nastavi kriteria podle obecneho vkusu/zvyku. Treba pripad one-pedal driving nebo pristrojovky u Peugeotu.
    Jenomze v praxi jde o to, ze se uzivatel prizpusobi autu a nauci se vyuzivat jeho prednosti.
    Novinari ale porad budou kritizovat Volvo XC90 za malo sportovni jizdu, misto aby si vyzkouseli, jak se z nej vystupuje detem pred skolou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: V týhle kategorii asi i4 – ta je o kousek dražší, ale to taky odpovídá tomu, o kolik je líp udělaná.

    Tesla očividně opustila snahu být prémiovou značkou a do budoucna to bude konkurence Škodovky, ne BMW.

    Jinak já taky někde musím sehnat Highlanda na test, ať to můžu kritizovat fundovaně :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak navrhni, cim se mame projet, je to dobre elektricke auto a stoji stejne jako Model 3 nebo Y.
    Zrovna jsem se vratil z eSalonu a nevim, co bych zvolil.
    Porsche je jina kategoérie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: A jezdil jsi i něčím dobrým elektrickým, co není Tesla?

    On je rozdíl mezi fanouškem Autofora, podle kterýho jsou elektromobily dílo Satanovo, a někým, komu víc vyhovuje elektromobil navrženej někým, kdo auta tak, aby bylo příjemný je řídit, navrhuje už desítky let a je v tom nejlepší.

    Třeba Porsche.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam