• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: V mem případě TMYP.

    Ale bylo to myšlený plošně. Prostě mi prijde lepší si ten názor udělat osobně půjčením si toho auta, než spoléhat na recenze od lidí, co zijou úplně jiný životy než Ty.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: O jakém autě je řeč?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Co se mi taky moc líbilo byla konfigurace nového auta. Model, výkon/velikost baterie, barva exteriéru, barva interiéru, tažné, zimní kola. HOTOVO.

    Pravda, ještě domluva ohledně HomeLink na garáž.

    Mně i kologovi přišlo, že konečně použitelný proces. A také bez nutnosti jednání s občas hodně neprijemnyma lidma od dealerů - mentalita koňský handlíř.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Zkoušel jsem ledacos.

    Názor dole bych poupravil: Někdo, kdo desítky let navrhuje auta nejspíš pro ÚPLNĚ jiný lidi než jsem já. Naopak konečně sedím v autě, ktery mi prijde že je od lidí jako jsem já, pro lidi jako jsem já.

    Kdo si pamatuje, jak se kdysi přesedlalo od Nokia (desítky let zkušeností s návrhem mobilních telefonů - od roku 1984) k Apple (tehdá první jejich telefon), asi tuší, že stát se to může.

    Nefunguje mi tam dost možná X věcí, který mě nezajímaj a netrápí. Naopak jsem třeba rád, že konečně minimalistickej interiér, který jednoduše otřu od prachu. K tomu za pár peněz 500 HP SUV (protože lepší výhled, děti, koníčky, polní cesty a protože proč ne).

    Konečně YouTube, Disney Plus, Netflix na 15" tabletu, kdekoliv kde zastavím a nechám v autě děcko, zatímco vybavuju druhý. Nebo naopak já sedím v autě a na děcka čekám.

    Stejne tak netuším a neřeším, jaké auto je vhodné pro odlišnou situaci a odlišné potřeby než mám já.

    Případnému zájemci bych jen doporucil učinit totéž - pujcte si to po okolí nebo u dealera nebo v půjčovně a pokecejte s lidmi, co to provozují v podobných podmínkách, jako vy. Případně po YT je spousta recenzí od lidí, kteří osobně vlastní hezká auta různých značek a opět jsou v podobné situaci jako vy.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Ani ne, normální auto pozná překážku a prostě se nerozjede. Navíc musíš zmáčnout brzdu, určit směr, mít zavřené dveře a mít klíč. K tomu pro účely vystavování slouží mód, který rozjetí znemožňuje.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: bez startovaciho tlacitka by techto incidentu byly denně stovky:

    Čínský elektromobil boural na veletrhu v Praze. Školák šlápl na plyn - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nio-nehoda-esalon-bouracka-elektromobil.A231110_191738_automoto_fdv
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JYRKA: zda se, ze si v mladi neprosedel stovky clovekohodin v aute bez ambice, aby se cokoli zaplo;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Jinými slovy: tvoje prdel staniž se startovacím tlačiltkem :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RSZ: Sedneš do auta
    RSZ
    RSZ --- ---
    JYRKA: a jak bys to řešil? Myslím start všech peripherals např?
    VINC
    VINC --- ---
    JYRKA: přišlo mi to nejvíc na to, aby jsi to mohl vypnout, když sedíš v autě :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Včera na eSalonu jsem se věnoval průzkumu, kolik elektrických aut má startovací tlačítko.
    Tak všecha auta, která jsem mohl prolézt.
    Průzkum bude pokračovat: Budu zjišťovat, k čemu v těch elektrických autech je.
    VINC
    VINC --- ---
    Ta shrnutí a porovnání z E-salonu, mnohem více aut než v předešlém roce. Více zaměřeno na auta, méně průmyslu a věcí okolo elektromobility (nabíječky atd.) na půjčení taky výrazně více aut. Projeli jsme se Kia EV6, ioniq 5, ID 4 GTX, Jeep Avenger. Interiéry posun k lepšímu, méně přeplácané, ale je to samozřejmě hodně model od modelu. KIA EV9 je fakt velká kráva. Čínský auta vypadaj vzhledově i interiérově někdy lépe než evropská.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: jako napr. ze s velkou slavou oznamia update a ani po 3 mesiacoch ho nemas
    KEB
    KEB --- ---
    MESTREY_: v čem na hovno?
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    Enyaq rekuperuje pri seslapnuti brzdy dokud se nevyplni modra cara na displeji, a pak zacne brzdit brzdou. Anebo podle intenzity seslapnuti pedálu. Jde to i poznat, jen je treba si zvyknout.
    V nastaveni “auto” voli uroven rekuperace sam podle map a cesty pred tebou - pri sundani nohy z plynu tak bud coastuje (pokud je na volne ceste) anebo rekuperuje s menici se intenzitou pred zakrutou / rychlostnim omezenim / zacatkem obce. Napr. pred obci staci sundat nohu z plynu a on nastavi uroven rekuperace podle vzdalenosti a rychlosti tak, abys do ni vjel 50. Anebo si uroven rekuperace nastavis padly, kdy pri 3 je to one pedal driving.
    Taky crawluje ale proslapnutim pedalu ho das na hold.
    Jen kdyby zbytek software a online sluzby nebyly tak na hovno.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Jste se zblaznili ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Já se auta snažím testovat z pohledu cílovky a mimochodem třeba přístrojovka v Peugotech mi jako jedna z mála nevadí.

    A XC90 rozhodně nekritizuju za nedostačně sportovní projev. Volva obecně kritizuju za to, že je to z technickýho hlediska taková Škodovka, která se ale snaží prezentovat jako prémiovka na úrovni BMW, na což nemá jak technicky – podvozkama nebo motorama, tak ani třeba softwarově.

    Jako je samozřejmě pravda, že ty auta testujeme na základě toho, že s nima jezdíme tejden. Ale to holt jinak nejde – nemůžu testovat Teslu tak, že rok nebudu jezdit s ničím jiným...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam