• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Výkonný robustní fotovoltaický carport 8,3 kWp | Slaný | Electro Dad # 567
    https://www.youtube.com/watch?v=grq5Z9tG6E0&ab_channel=ElectroDad
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Jo a prodej první půlka 2024!
    MINER
    MINER --- ---
    R5 od $25k, dojezd (dražšího) do 400km.
    Jako tohle i to Twingo je ňuňu.

    A to používám auto jen mimo město do dálky, takže nejsem cílovka…

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NTR23: renault4 mi trochu pripomina hondu e ale tazko sudit z takeho rozmazaneho screenu :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Coz znamena prichod faceliftu v nejblizsi dobe
    NTR23
    NTR23 --- ---
    2026
    <20.000€

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    STETKINS: pristřešek jedine s FVE a Wallboxem kdyz uz . Ted na Cisty mobilite byla ocela pergola na dve auta s 6kWp wallboxem stridacem a baterkou za 299tis kc.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ještě nahodím náš zážitek na Tesla Superchargerech
    Chorvatsko na Tesla Supercharger s Hyundai Kona
    https://youtu.be/ApR4mQd05Mc
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Každý elektromobil má DC-DC měnič, který z 400V trakční baterie udělá 12V pro dobíjení autobaterie, tepelné čerpadlo, infotainment atd.
    (některé auta mají 800V trakční, tesla má 18V autobaterii, ale princip je stejný)
    Hyundai třeba má u novějších asi 4 kW.

    U každého auta se tam dá pokoutně napojit AC invertor, který udělá 230V zásuvku, vyskoušeno.
    Ale nejde to přifázovat k síti, je to jen jako záložní zdroj. Takže V2L.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: AC to DC je par diod a kapacitor. U DC to AC musis generovat sinusoidu a zajistit, ze mas stejnou fazi jako grid.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MESTREY_: Ten SW update asi spociva v tom, ze baterka bude umet dodavat DC pres nabijeci port do Wallboxu, ktery pak v sobe ma stridac. Na on-grid pripojeni pak potrebujes jeste civky na sledovani toku proudu z/do domu ... coz je docela problem, pokud nemas Wallbox hned u hlavniho rozvadece. I kdyz na nejake dososavani casti potrebneho proudu by to mohlo stacit bezdratove.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    ELIJEN: Mely by umet VW IDs a Enyaq s baterkou alespon 77kwh, a to od nejakeho sw verze (asi 3.2+). Ale je k tomu pry potrebny specialni a drahy wallbox. Ale v zasade uz ted muze Julo Satinsky vystoupit na Apaluse ze sveho ID.5 GTX a misto toho, aby nastartoval agregat, pripojit auto.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Nevím, myslel jsem, že těm moderním už je to jedno, ale možná se pletu, až tak do podrobna jsem se tím nezabýval.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Jak to myslis obema smery? AC to DC je celkem jednoduche. DC to AC uz je komplikovanejsi a vyzaduje uplne jiny HW.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Nevím no, zkoušel jsem ho googlit a i výrobce to označuje jako wallbox, ale zároveň v parametrech uvádí, že je nabíjí DC proudem a je to tedy DC charger.

    Místo usměrňovač jsem chtěl napsat omezovač, to se zas popletly termity mi. Ten je ve wallboxu a určuje kolik proudu maximálně přiteče do auta, v autě je pak usměrňovač, kterej z AC udělá DC. Jinak střídač a usměrňovač je jen o tom, kterým směrem proud zrovna teče, ale obě zařízení by měly umět pouštět to oběma směry, pokud to někdo teda naprogramuje...

    Ale chápu, že vzhledem k zahřívání a opotřebování je mnohem lepší to V2G střídání dělat mimo vozidlo (taky vzhledem k ceně a váze...on ten střídač taky musí umět balancovat fáze, což zvyšuje cenu a v autě se to absolutně nevyužije).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KEB: Ach jo, můj tip byl KDU :/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS:
    NIKDAS:

    No prave, ze AC to DC neni stridac, ale usmernovac a naopak to nefunguje. Wallbox nema ani ten usmernovac, to je az v aute (nabijecka).
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak to si pletou termity. Podle mě už to není wallbox, ale DC nabíječka (Wallbox nemá střídač, pouze "usměrňovač", který určuje kolik proudu do auta pustí).
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: což asi nevadí - i u té Kie píšou na:
    https://elektrickevozy.cz/clanky/elektromobil-kia-ev9-ma-unikatni-vlastnost-se-kterou-predbehl-dobu

    Energii z vozu odebírá stejnosměrným proudem s efektivitou 97 % a teprve na straně Wallboxu ji mění na střídavý proud vhodný pro použití v domácnosti.

    takže prostě wallbox, co umí oboje AC na DC i naopak ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam