• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: rozhodně jsou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda chystá malý elektromobil v ceně do půl milionu, vyráběl by se v Indii | ČeskéNoviny.cz
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/skoda-chysta-maly-elektromobil-v-cene-do-pul-milionu-vyrabel-by-se-v-indii/2478756?

    nejsou náhodou lifepo levnější než NMC (v článku chybně BMC)?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    TEST VOLVO EX30 AWD - 430 k, 540 Nm a stovka za 3,6 sek? Zbláznili sa?! 😁
    https://youtu.be/g6sjny8FLKk?si=rz9E6TFzhZ_ZG3_Z
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Stellantis brands have finally adopted Tesla’s NACS charger
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Z hlediska zákazníka ano, ale když se o tom bavíme do hloubky, tak tohle není problém Škodovky, ale koncernu.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: No, manželství takového východního typu, kde si manželku kupuješ ;)
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Moc nerozlišuju, jestli Škodovka nebo VW. Je to manželství v dobrém i zlém. Sdílí lecos od motorů po baterky.
    Někdo v koncernu rozhoduje o tom, že tohle je way to go. Předpokládám, že se to nelíbí lidem ani ve VW, a všichni společně můžou dělat tlak, ať to kua vyřešej.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Jasne ze jo. Jen ten framework vybral premier Klaus v roce 1991 :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Jasne ze ano. Jen si myslim, ze kdyz drzkovat, tak ne na aplikaci, ale na backendy
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH:
    AXTHEB:

    Zakaznikum je (pravem) uplne u zadku proc neco nefunguje nebo kdo za to muze. Drzkovat je fer vzdy a muze za to ten, kdo auto prodava (Skodovka).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AXTHEB: Technicky vzato je fér držkovat na Volkswagen, protože Škodovka s tím nemůže nic udělat, nemůže si pořídit vlastní softwarovou divizi.

    Do jistý míry můžou pracovat s tím, co dostanou, protože je taky jejich MIB podle mě lepší a přehlednější než u VW, a třeba mají kolečka a čudlíky. Ale s tímhle neudělaj nic.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    FEDAJKIN: Čili je úplně fér držkovat na Škodovku, že má appka potíže.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FEDAJKIN: Ano, vážně mu nasadili i kšiltovku :)

    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    AXTHEB: Cariad je SW "divize" VW. Jsou tak chopní, že nedávno vyházeli celý top management a nahradili ho mimo jiné týpkem na pozici CEO, kterého na uvodní konferenci oblékli do kostýmu Silicon Valley IT founder (no kidding).
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JYRKA: To není smluvní partner?
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Výrobce je za výběr vhodného frameworku zodpovědný stejně, jako za samotnou implementaci.
    Navíc se tváří, že jsou svázáni, tak by měl mít možnost to ovlivnit, aby to nebylo na píču.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AXTHEB: Ne, do Cariadu
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JYRKA: To se jako nepřipojuje do Škodovky nebo nějakého smluvního dodavatele?
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: proč?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Je. Jen to skodovka nemuze opravit, i kdyby se rozkrajela.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam