• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: s tim nemám problem, spis mi prijde skoda ze tam nepatri i plugin hybrid, to by bylo lepsi ;)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    FEDAJKIN: Zas aspoň nikdo neřekne, že jde o hejt na EV :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Bobash z toho nadpisu dostane psotník
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/test-tesla-model-3-highland-duvody-proc-ji-rict-ne-se-hledaji-tezko/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DRAGON: nova vyzva jeste neni. Mela byt v breznu, ted uz to myslim posunuli na duben.
    Je to az 300k, ale musis mit auto na uver
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Muzu se zeptat na tema zadost o dotaci 200k na elektromobil? Uz ta vec bezi? Koukam na net ze jo, podavat zadost lze pres https://zadosti.sfzp.cz/ Co tam ale koukam, tak asi uz je to ukonceny nebo na letosek vybrany, co? Nebo se to jeste nerozjelo? Kdyz dam hledat "Záruka elektromobility – I. Výzva" tak to nic nenachazi. Tusite nekdo?
    TOFI
    TOFI --- ---
    V Česku prý koupíte nové auto za 120 000 Kč. Podívali jsme téhle nabídce na zoubek… - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/servis-legislativa-v-cesku-pry-koupite-nove-auto-za-120-000-kc-abyste-nenaleteli-21012021#
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Za prvé je to ohyzdný a za druhý koncepce s budíkama nad volantem se ještě nikdy nikomu nepovedla udělat tak, aby většina lidí neměla vršek volantu před těma budíkama. Celkově to dělá dojem, že si o ergonomii autoři přečetli leporelo, ale dál ve studiu nepokročili.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    OT: Nechtel by nekdo e-moto k e-autu? Prodávám, slevu umím ;)

    https://motorky.bazos.cz/inzerat/180439354/surron-light-bee-x-2021-black-edition-6kw.php
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: V čem to uvnitř tak vyniká?
    GOR
    GOR --- ---
    OTAZKAKONCE: Jj, mne se v pondeli stalo to, ze appka spravne zobrazila polohu, ale nenabidla nabijecku. QR kod nascanovala, ale nic se dal nestalo. Tak jsem to nakonec provedl pres webovy rozhrani.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    GOR: android. Je to tragicky. Na to že cez není úplně chudá firma tak je to fakt překvapení/ostuda.

    Funguje to mnohem líp v prohlížeči, ale to je zase pain na telefonu. Už jsem jim psal review.
    GOR
    GOR --- ---
    OTAZKAKONCE: Aha, takze nejsem sam, komu CEZacka appka nefunguje? Jakej mas telefon? iOS/Android?
    Ja mam Android 13 cistej.

    Jeste nekdo ma potize s CEZ appkou?
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    Prvni report z Deutschlandu po měsíci ježdění s ID3: nejlevnější a funkční appka na nabijeni je [zatim] maingau (pokud u nich máte ještě telefon nebo nějakou jinou službu, jsou urcite nejlevnejsi), nejspolehlivější a v poměru cena/výkon nejlepší je mobility+, bez konkurence. Funguje všude [i v Polsku!] A spolehlivě.

    Nejhorší appku má suverénně ČEZ, to je fakt tragédie, neuvěřitelná, a ještě to mají i drahý. Ale hlavně to prostě nefunguje.

    A obecně je ten přechod z fosilu na eauto zatím docela náročný, kvuli komplikovanosti infrastruktury. Budto budu platit vysoke ceny [0.7 - 0.9eur] anebo musim sledovat kdo a kde ma jake nabijecky a jake mam mit appky, registrace. To je nivy a otravny. Taky je nezvyk čekat na faktury na konec měsíce, ale to se asi časem vstřebá.

    Co mě nebaví:
    1] v telefonu mám asi tak 15 aplikaci, z nichž polovina se ukázala jako nefunkcni. [Aral, ČEZ, electroverse...]
    2] Když bych platil jen on-the-spot tak je to drahy anebo rovnou (berlin stadtwerke) blokují 50eur i za nabijeni ve výši 5eur. To je fakt wtf, special e když si na kartu můžu koupit kafe v automatu za 2 euro skoro všude. Wtf.
    3] hledání a identifikace spravneho stojanu na místě, to je teda ultra dementní, QR fungují někdy, někdy ne. Hledání sériového čísla a srovnávání ho s tím co je v akce je fakt rok 2001. Proč.

    Obecně ten komfort nabijeni má hodně prostoru pro zlepšení.

    5] Když jsem přijel do prahy tak 3 že 4 nabíječek ve městě byli zablokovane dieselovou octavii. Fakt beznaděj.

    Co mě bavi:
    1] Jak tichý a jednoduchý ježdění to je. Obecně to auto je mnohem víc napřed pocitově, subjektivně.
    2] zadax elektřina v IKEE :)
    3] netřeba zahrivat motor :) [jo, jsem starej..]
    4] obecně cena ježdění je teda dost nižší, ale to asi souvisí i stim že jsem doteď jezdil s relativne rozezranym bmw.
    5] dan za auto v nemecku je pro elektroauta 0.
    6] teoreticky bych měl mít známku na české dálnice taky za 0, uvidíme.


    Ano, jízda Praha - Berlin je pomalejší než s mým bmw, jasne, samozřejmě, jednak ID3 nejede 200, zadruhy musí nabíjet, ale překvapivě mě to zase až tak netrápí, naopak mě možná trochu zpomalení (a nákup v netto :) zatím docela vyhovují. Takže to me překvapilo, pozitivně. Nesdílím tu paniku z rychlonabijeni.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    NIKDAS: Ja ho mám a není špatnej.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    OTAZKAKONCE: Lidl má dnes v aplikaci slevu 2500 na ten jejich wallbox, takže to vyjde na 7 500Kč, což je skoro zadarmo :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Tak první EV no. Když se podíváš na první serious pokusy jiných tak kolem 2010s, bude to podobný :D v roce 2035 už to budou mít fixly jak nic.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: bi zi for X = too busy for X (twitter). Toyota proti Muskovi confirmed
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Další záznam z úspěšné konference čtvrtkon

    Zkušenosti s přechodem z nafty na elektřinu - Jakub Hájek
    https://youtu.be/A5aStSSyt4o
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Prostě to auto je vyvážený
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam