• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Tesla ten displej docela dobře automaticky ztlumuje (někdy až moc). Nevím, jestli jde úplně vypnout (a třeba nechat jen rychlost), ale u I-Pace v noci ten prostřední displej vypínám a mám jen palubovku s navigací v černé barvě, takže ve výsledku je v autě větší tma, než třeba v Mazdě, kterou jsem měl předtím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Mě spolujezdec hrající si s telefonem sere taky, velký displeje ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nemám problém s tím, že Jardovi Soukupovi, kterej podle všeho řídil asi třetí elektromobil v životě a je ze všeho radostně nadšený, dělá problém najít důvody proč nechtít Teslu, a tak to dali do nadpisu.

    Nicméně ten článek je takovej někam na blogísek, ne do něčeho, co původně mělo být reálnou byť občas odlehčeně pojatou motoristickou novinařinou – ale to je ne tolik nesouhlas s autorovým názorem jako spíš nelibost nad tím, kam kdysi můj projekt dospěl.

    Jinak o pádlech jsem nikde nepsal, že je to bez nich šílený, ale že je rozhodně lepší mít možnost nejezdit jen ve one-pedal režimu, jakkoliv zase u normálních automobilek nechápu, proč one-pedal nemaj vůbec.
    Obecně mi přijde zajímavej rozdíl, že většinou "neřidiči" milujou one-pedal a čím víc lidi umí řídit/čím víc jsou zvyklí na ICE, tím víc minimálně mimo město preferují "plachtění".

    Pak je třeba v tom článku zajímavý, že vůbec nezmiňuje třeba absenci páček pod volantem u Highlandu, nebo že celou ergonomii shrne tím, že ten displej hezky funguje, ale už bez komentáře, jestli kdyby pod tím displejem bylo pár fyzických ovladačů, nebylo by to lepší.

    Nicméně faktem zůstává, že přes svoji častou kritiku Tesly s tím nadpisem dokonce částečně souhlasím, hledat důvody, proč si nekoupit trojku nebo Y je fakt těžký a většinou se týkají "pocitových" věcí (ergonomie a logika ovládání) nebo toho, co dělá Musk.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Já furt nevím, jak bych dával ten obří displej. Při jízdě v noci mě sere a ruší už jenom to, když si spolujezdec hraje s mobilem a mně tak v periferním vidění něco bliká.

    Třeba se na to ale dá zvyknout, nevím, musel bych zkusit.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: No nebyls to tu ty kdo psal, že bez těch "pádel)" je to úplně šílený? To mi jako lehce nalezený důvod proč říct ne pro spoustu lidí přijde ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Já psotník dostávám spíš z produkce Autíčkáře obecně, zvlášť když občas zjistím, že lidi myslí, že s tím mám ještě něco společnýho :)

    Ale to se týká spíš kvality textů a tak, zrovna s tím nadpisem nemám problém, byť zrovna mě se velmi snadno hledá několik důvodů, proč si Teslu nikdy nekoupit a speciálně proč si nikdy nekoupit novou (ani cokoliv jinýho, na čem Elon vydělává peníze).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: s tim nemám problem, spis mi prijde skoda ze tam nepatri i plugin hybrid, to by bylo lepsi ;)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    FEDAJKIN: Zas aspoň nikdo neřekne, že jde o hejt na EV :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Bobash z toho nadpisu dostane psotník
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/test-tesla-model-3-highland-duvody-proc-ji-rict-ne-se-hledaji-tezko/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DRAGON: nova vyzva jeste neni. Mela byt v breznu, ted uz to myslim posunuli na duben.
    Je to az 300k, ale musis mit auto na uver
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Muzu se zeptat na tema zadost o dotaci 200k na elektromobil? Uz ta vec bezi? Koukam na net ze jo, podavat zadost lze pres https://zadosti.sfzp.cz/ Co tam ale koukam, tak asi uz je to ukonceny nebo na letosek vybrany, co? Nebo se to jeste nerozjelo? Kdyz dam hledat "Záruka elektromobility – I. Výzva" tak to nic nenachazi. Tusite nekdo?
    TOFI
    TOFI --- ---
    V Česku prý koupíte nové auto za 120 000 Kč. Podívali jsme téhle nabídce na zoubek… - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/servis-legislativa-v-cesku-pry-koupite-nove-auto-za-120-000-kc-abyste-nenaleteli-21012021#
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Za prvé je to ohyzdný a za druhý koncepce s budíkama nad volantem se ještě nikdy nikomu nepovedla udělat tak, aby většina lidí neměla vršek volantu před těma budíkama. Celkově to dělá dojem, že si o ergonomii autoři přečetli leporelo, ale dál ve studiu nepokročili.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    OT: Nechtel by nekdo e-moto k e-autu? Prodávám, slevu umím ;)

    https://motorky.bazos.cz/inzerat/180439354/surron-light-bee-x-2021-black-edition-6kw.php
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: V čem to uvnitř tak vyniká?
    GOR
    GOR --- ---
    OTAZKAKONCE: Jj, mne se v pondeli stalo to, ze appka spravne zobrazila polohu, ale nenabidla nabijecku. QR kod nascanovala, ale nic se dal nestalo. Tak jsem to nakonec provedl pres webovy rozhrani.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    GOR: android. Je to tragicky. Na to že cez není úplně chudá firma tak je to fakt překvapení/ostuda.

    Funguje to mnohem líp v prohlížeči, ale to je zase pain na telefonu. Už jsem jim psal review.
    GOR
    GOR --- ---
    OTAZKAKONCE: Aha, takze nejsem sam, komu CEZacka appka nefunguje? Jakej mas telefon? iOS/Android?
    Ja mam Android 13 cistej.

    Jeste nekdo ma potize s CEZ appkou?
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    Prvni report z Deutschlandu po měsíci ježdění s ID3: nejlevnější a funkční appka na nabijeni je [zatim] maingau (pokud u nich máte ještě telefon nebo nějakou jinou službu, jsou urcite nejlevnejsi), nejspolehlivější a v poměru cena/výkon nejlepší je mobility+, bez konkurence. Funguje všude [i v Polsku!] A spolehlivě.

    Nejhorší appku má suverénně ČEZ, to je fakt tragédie, neuvěřitelná, a ještě to mají i drahý. Ale hlavně to prostě nefunguje.

    A obecně je ten přechod z fosilu na eauto zatím docela náročný, kvuli komplikovanosti infrastruktury. Budto budu platit vysoke ceny [0.7 - 0.9eur] anebo musim sledovat kdo a kde ma jake nabijecky a jake mam mit appky, registrace. To je nivy a otravny. Taky je nezvyk čekat na faktury na konec měsíce, ale to se asi časem vstřebá.

    Co mě nebaví:
    1] v telefonu mám asi tak 15 aplikaci, z nichž polovina se ukázala jako nefunkcni. [Aral, ČEZ, electroverse...]
    2] Když bych platil jen on-the-spot tak je to drahy anebo rovnou (berlin stadtwerke) blokují 50eur i za nabijeni ve výši 5eur. To je fakt wtf, special e když si na kartu můžu koupit kafe v automatu za 2 euro skoro všude. Wtf.
    3] hledání a identifikace spravneho stojanu na místě, to je teda ultra dementní, QR fungují někdy, někdy ne. Hledání sériového čísla a srovnávání ho s tím co je v akce je fakt rok 2001. Proč.

    Obecně ten komfort nabijeni má hodně prostoru pro zlepšení.

    5] Když jsem přijel do prahy tak 3 že 4 nabíječek ve městě byli zablokovane dieselovou octavii. Fakt beznaděj.

    Co mě bavi:
    1] Jak tichý a jednoduchý ježdění to je. Obecně to auto je mnohem víc napřed pocitově, subjektivně.
    2] zadax elektřina v IKEE :)
    3] netřeba zahrivat motor :) [jo, jsem starej..]
    4] obecně cena ježdění je teda dost nižší, ale to asi souvisí i stim že jsem doteď jezdil s relativne rozezranym bmw.
    5] dan za auto v nemecku je pro elektroauta 0.
    6] teoreticky bych měl mít známku na české dálnice taky za 0, uvidíme.


    Ano, jízda Praha - Berlin je pomalejší než s mým bmw, jasne, samozřejmě, jednak ID3 nejede 200, zadruhy musí nabíjet, ale překvapivě mě to zase až tak netrápí, naopak mě možná trochu zpomalení (a nákup v netto :) zatím docela vyhovují. Takže to me překvapilo, pozitivně. Nesdílím tu paniku z rychlonabijeni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam