• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Taky vidím jako nejjednodušší ukrást auto i s mobilem, vzhledem k tomu, že k odemknutí a nastartování auta nemusíš telefon odemykat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: V divoke fantazii takhle, ale jeste by teda vadilo, ze appka v telefonu dela varovani, pokud se nemuze delsi dobu spojit s autem: THERIDANE:

    Neni bez zajimavosti, ze je mi znamo prave nula takovych pripadu - mimo laboratorni pokusy se svolenim majitele.

    V praxi pak takto - tzn jsi pozadan o telefon a pokud ho nedas, tak ti zlomi prst, na uvod; pripadne se auto nalozi do uzavreneho nakladaku a odjedou s tim:

    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    JYRKA: proto ta rušička, a proto se ty auta kradou jen na díly
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    THERIDANE: Hlavne v Tesle se nedokazes zbavit uzivatele bez jeho svoleni (nebo bez pomoci Tesly)
    Takze uzivatel presne vi, kde to auto je.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Auta s appkou jsou komplikovanější, ale u těch co mají jen bezklíčové otevírání s rolling code máš 2 možnosti:
    1) zesílení signálu - chytneš signál klíče, zesílíš a pošleš směr auto, které bude mít pocit, že řidič stojí u něj a ochotně nastartuje…
    2) Simulace - nejdřív poblíž klíčků nasimuluješ volání auta a klíčky vydají pár kódů. Pak s těmi kódy jdeš k autu a nasimuluješ ovladač, nastartuješ a jedeš - a podle toho, kolik kódů ukradneš, tak třeba nastartuješ i vícekrát…
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    DOCKINEZ: Klasickej relay útok na bezklíčový zámky, akorát navíc s LTE rušičkou aby nepřišla notifikace do appky. Pak s tím borec ujede za roh kde čeká podvalník za orezlou Alhambrou a už to jede pryč. V tesle si můžeš zapnout Pin to Drive, pak to bez zadání pinu nejede, ale je to trochu otravný :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: To kradení je náhodou hrozně zajímavý téma! Jak se vlastně tyhle moderní auta kradou, když už nemaj mechanickej klíč a máš je propojený s appkou atd.?

    Nějaký hacknutí na dálku?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: nevim teď kterej rok to byl, ale surge v ceně baterek byl, ale teď by to už mělo být zase ok
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MINER: já se na to ptal jednoho IT managera ve Škodovce myslím v roce 2021 a přesně jsem mu říkal, že to pro ně musí být přeci ohromně ziskové, ale on mi oponoval, že problém je v ceně baterií. Nejsem si jistý jestli se to od roku 2021 nějak zásadně změnilo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DIM_: pockej jako ze koupit tlumiče a nechat je vyměnit a udelat geometrii je problém? Asi nechápu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: Tady v CZ to vychazi u Tesly lepe nez typicke ICE. Bylo mi receno, ze hlavne proto, ze se Tesly malo kradou. Jestli je to real nebo neni netusim.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pisi, ze autor zavadejicim zpusobem interpretuje 2 puvodni clanky z Bloomberg. Ty jsi psal "ale je to info z Bloomberg", ja na to pouze reaguji, ze Tvuj text neni Bloomberg, ale az interpretace v Echo24.

    Jestli je to nejaka snaha o anti EV trolling, prosim mrkni na header, pravidlo 4.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: jako u tebe tady, oooo velky uctivaci Breitbartu?:)))
    [NAVON_DU_SANDAU @ Donald Trump 2016+]
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    LAUNCHER: prestan prosim kadrovat na zaklade zdroje, to je velice lacine, o kdyz tady extremne oblibene.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DIM_: Hele pozor, mrkni na data kolik nových aut obecně jde do firem. Je to 70% a je to kvůli "šmelům" s DPH, spousta z toho budou určitě i živnostníci. Čili pokud je Enyaq pod 70%, tak vlastně dobrý.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Ja vzdycky kdyz vidim nekde na twitteru pocty registraci Enyaqu v CR, tak je to impressive, nicmene v dalsim grafu byva rozpad na soukromovy a firemni registrace a vlastne Enyaqy jdou desne moc do firem.

    Coz mi zase zni spatne, protoze kazda firma v CR ma fleet smlouvu se Skodovkou a Enyaq berou, protoze to je to jediny elektroauto, co si firma muze vzit. Mozna nejlepsi v ramci omezeny nabidky.

    Jakoze - chci rict, ze kdyz ma clovek uvalit svy soukromy penize, tak si radeji koupi neco jinyho. Podle poctu registraci.

    Tak to citim.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Tak pokud to je z této zprávy, tak je to kreativa hodná protřelého PR matadora, a měli byste zvážit ho najmout do marketingu:)

    Nicméně je z toho vidět, že Enyaq je nadstandardně ziskový, a to mi stačí.
    Díky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: My pratele jsme. Ale otazkou je, jestli vubec odpovi.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: OK, zeptám se ho na FB, byť se tam nekamarádíme. Konkrétně napsal „Ostatně i Škoda Auto uvedla, že elektrický Enyaq je pro ni vůbec NEJZISKOVĚJŠÍ vůz.“
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam