• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GOR
    GOR --- ---
    KORKMAZ: Diky!
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    GOR: I sám eGolf má baterií více druhů (letmo tam vidím minimálně 7 druhů a lámalo se to s modelovým rokem 2017), v katalogu dílů ale není napsána kapacita. Jednotlivé články se taky liší. Do 2016 jsou 3 druhy a celkem 27 článků za 473-726 euro za kus. Po 2017 je to stejný schéma, ale díly jsou jiný (modernizovaný) s cenou 466-904 euro za kus.

    Citigo má jen dva druhy baterie. Článků je 14 a jsou všechny stejný (takže totožné jako u eUpu 2020+). Pro zajímavost je to díl 5QE915592R

    Čili kapacita je shodná, ale je toho dosaženo jinak, asi kvůli prostoru a zástavbě v autě.

    Zároveň nechápu, proč má dle ofiko info od zastoupení Citigo větší kapacitu než eUp o nějaký 4kWh. Takže myslím, že VW tam má chybu nebo uvádí jen využitelnou kapacitu nebo nevím...
    GOR
    GOR --- ---
    KORKMAZ: Tak tak, mas pravdu. 24 mel starsi eGolf, eUp mel 18.

    Evidentne vidis do dilu VW, mam spravnou informaci, ze baterka 36 kWh v Citigo a 36 kWh v eGolfu je stejna kapacitou, ale ze jde o odlisne clanky?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    GOR: Máš pravdu, ale ta čísla jsou kapku jiná (z webu VW s modelovým rokem 2020): Nový Volkswagen e-up! je ideálním vozidlem pro cestování po městě a každodenní dojíždění. Využitelná kapacita akumulátorů vzrostla z 16,4 kWh na 32,3 kWh. Díky tomu se dojezd na jedno nabití v praktickém provozu při předpokládané spotřebě elektrické energie 12,7 kWh/100 km prodloužil až na 260 km.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Ta baterie se nechá zkontrolovat přes diagnostiku, ale přes klasický VCDS to imho moc nepůjde - respektive přes měřené hodnoty na jednotce 8C jde vyčíst nějaká data, ale žádný kanál tam explicitně neřekne zbylou kapacitu baterie v % jako to vidíš v inzerátech. Ukazuje to třeba aktuální SOC, historii přijaté a vydané energie nebo třeba napětí jednotlivých článků. Měla by to dokázat originální diagnostika Odis a tu jen tak někdo nemá, viděl jsem jí jen v autorizáku.

    Jinak ta novější verze s větší baterkou má 14 článků které jdou separé vyměnit. Cena za kus je 1055 euro bez daně. Jestli je to hodně nebo málo, tak to nevím, ale origo VAG díly z katalogu jsou holt drahý vždy.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jsem fakt zvědavý, jak ty slavné cla na čínská EV dopadnou

    "I expect the Chinese side to, and we're already seeing this, use a combination of carrots and sticks to convince some key member states to push back against the Commission," said Noah Barkin, a Rhodium Group senior adviser.

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/china-gears-up-make-deal-with-europe-ev-tariffs-loom-2024-05-29/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Měl jsem radši velkou mapu po zaparkovani. Ale na druhou stranu jsem rad, že je změna, osvěžení.

    A Look at the 22 Unlisted Improvements in Tesla's 2024.14 Update
    https://www.notateslaapp.com/news/2042/a-look-at-the-22-unlisted-changes-in-teslas-2024-14-update
    GOR
    GOR --- ---
    STETKINS: Jaky rozptyl mas na mysli? Bacha na to, zatimco eCitigo ma jen 36 kWh baterku, eUP existuje i ve starsi 24 (nebo jeste min?)kWh verzi.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Is a $25,000 Electric Car Even Possible?
    https://youtu.be/6ExI2OSrPY8?si=ybr6vKQlCdQ1O_yv
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GIOMIKY: tam sa nepouzivaju lipolky co mas v notebooku :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CEEFA: Super, díky

    KORKMAZ: Díky. Šlo mi hlavně o to jak zkontrolovat baterii. Jestli je auto v pořádku mimo baterii zkontroluje mechani (doufám :-D)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Jestli ti můžu poradit, tak si u těchto ledniček pořádně zkontroluj korozi, protože je to derivát low cost spalováku, takže to na svou cenu BEV nemá prakticky žádnou antikorozní ochranu. takže hlavně styk předního lemu a prahu - tam je taková pěna a když to hodně jezdilo v mokru a zimě, tak se to nacucá a pak to hnije. U mnoha aut VAG tento nedostatek odstranil během výrobního cyklu, tady evidentně ne (máme poslední eUp prodaný u nás a má tyto slabiny). Taky pozor na zádveří atd.

    Jinak to auto jezdí moc pěkně a je velmi pohodlné na to že je to fakt jen konzerva. Udávaný dojezd 260km to asi po třech letech užívání a 15tkm nájezdu hravě překoná třeba o 20%, ale musíš umět jezdit (jen jezdit, nic jinýho s tim nedělat :-D).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Nevíte někdo jak je to s nabíjením služebního auta doma? Dá se to nějak firmě fakturovat? Případně to nějak účtovat?

    A ještě hledám někoho kdo by poradil s koupí jetého auta. Chci teď koupit citigo, nebo e-up na takový popojíždění a vůbec nechápu ten šílený rozptyl v ceně...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: a stále tomu chybí limiter na nabíjení, nebo už stellantis pochopil že je to dobrá věc a implementovali to?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    co elektrofest? nějaký report by nebyl?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tohle možná patří spíš do geopolitiky, ale hodím to i sem. Za mě velký špatný, tyhle korporace jsou většinou dobře informovaný, protože v tom mají prachy.

    Tesla Wants Its Suppliers To Make Parts Outside Of China And Taiwan Amid Rising Tensions
    https://insideevs.com/news/720893/tesla-suppliers-outside-china-taiwan/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Tema rad prenecham povolanejsim lidem ohledne SSB nebo investovani. Nejmene k QS se daji googlit + a -. Muj point byl jen rict, ze existuji i ty -. Na presnejsi odhad si netroufam.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Máš možnost to vysvětlit.

    Začal si to zesměšňovat fúzí, a pak, že 'továrna se neztratí'. To je imo dost jinotajné.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam