• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    RATTKIN: Přemýšlím co je tam potřeba všechno změnit. Jasné, preklad, to by neměl být problém, pak integrace s googlimi službami namísto Baidu, Tencent atd. Možná v tom je ten problém. Resp. třeba tam nelze Google mapy a tak integrovat jen tak, takže to co mají na stříbrném podnosu od Baidu v Číně musí na západě řešit sami.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    je nejak diagnostika na baterky/ bmsku od stellantisu?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    čínská auta mimo čínu trpí zatím tím, že se celý infotainment dělá znovu a narychlo. Nativní čínský infotainment prý chodí výborrně, asi ho akceleruje čínská rozvědka..
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KURE: Obávám se, že o tebe coby zákazníka tu už dávno nejde. Nevím, kdo přišel s tím, že se z auta má stát faschowagen, kterej tě „pro tvý vlastní dobro“ bude buzerovat a fízlovat, ale počítám, že klient to nebyl.

    Plus teda mě coby ekologicky smýšlejícího jedince štve nutnost platit věci, který v autě nechci a nepotřebuju a celková změna mindsetu „koupím si auto, který mi vydrží“ na „je vlastně fuk, co si koupím, stejně se toho budu chtít do konce záruky zbavit“.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NIKDAS: Ja myslim ze se chytnou za nos a reknou si. OK, 7 let jako jedna automobilova generace je v dnesni dobe proste moc. A to co mame vyvinute a chteli jsme servirovat zakaznikum v roce 2030 proste budeme dodavat uz 2026/2027. Praskne se bicem (rozumej VW do toho naleje par MLD EUR) a bude. Tedy pokavad budou chtit prezit.
    KURE
    KURE --- ---
    ABS: přiznám se že jako zákazník tu výhodu uplně nevnímám. Auta podražila na celem spektru a silně ubylo možností pořídit levnější auto. Tam kde jsem měl nějakou psychologickou hranici pul mega před pěti lety, jsem teď s milionem. Navíc mi přibyla nejistota v tom jakej zvolit pohon a naprostý fuckup co se asitentů a ergonomie/tlačítek týče. Teď mi připadá vhodný počkat, jak se to vyvine. Jestli se tu ty čínský auta nějak zaběhnout, jesli tesla zlepší síť servisů, jak to vlastně dopadne s ICE.
    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: pravdu se dozvime za nekolik kvartalu. Viz ta zprava: https://globalchinaev.com/post/chinas-nev-market-reached-51-penetration-rate-in-july

    Tlak cinskych automobilek je tazen hlavne vyrobni kapacitou a slabou poptavkou v Cine, co z je v tom grafu videt. Cinska vlada nez aby pripustila proposteni radeji pomerne masivne ten automobilovy prumysl subvencuje a toto neni udrzitelne dlouhodobe. +US zavrely Cine dvere takrka kompletne, takze zbyva jen Evropa (a Rusko :) ale to je specialni pripad).
    Vysledek je v tuto chvili velice priznivy pro zakaznika, EU automobilky jsou tlaceny emisnimi limity do EV, Cinske automobilky se snazi za kadou cenu svou produkci nekde prodat. Je to umely stav, ale v tuto chvili vyhodny. Ja jsem toho vyuzil take a svuj Ioniq vymenil, z jistoty ne za auto vyrobene v Cine.

    Nemyslim, ze z dlouohdobeho hlediska maji cinske automobilky na to aby predbehly Koreu a Japonsko. Zaroven, misto pro ne na Evropskem trhu urcite je, stejne jako pro Dacia ci Skoda, ve sve dobe take prakticky odepsane.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    NIKDAS: Hele vážně si to myslíš? Ptám se úplně vážně. Zpráv o tom, jak jsou čínská auta úžasná a levná slyším denně mrtě (jeden by řekl, že někdo jede nějakou kampaň :-D) Zatím ale nic takového nepozoruji. Levná auta od číňanů jsou přesně taková jaká jsem si je představoval a když už udělají něco co se blíží kvalitou evropskému standardu, tak to rozhodně není levné.
    Nehledě na to, že i kdyby měli číňani auto odpovídající kvalitou a cenou evropským automobilkám, tak by mě stejně ani nenapadlo si koupit to z číny (ale chápu, že to máme každý jinak, i když věřím, že takových zákazníků bude v evropě dost...)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MAGE: Myslím, že celej euroamerickej autoprůmysl půjde hodně rychle do sraček
    MAGE
    MAGE --- ---
    NEWS: Chinese electric vehicle maker Zeekr, which is controlled by Geely, today showcased their new in house designed ultra-fast charging LFP battery installed on its new 007 sedan.

    • 10-80% in 10 minutes. Adds 300+ miles of range in 15 minutes
    • 472kW peak charging speed achieved in video below
    • Zeekr's new V3 fast chargers are rated for up to 800kW charging speeds
    • 75 kWh battery

    Zeekr said that the new battery can achieve the same charge performance even in negative 10 degree Celsius (14 degrees Fahrenheit) weather in ~30 minutes using its chargers. Zeekr will begin deliveries of its new 2025 007 sedan with this new battery starting next week. The car starts at $30k USD.

    Photos of the Zeekr 007 are in thread below:

    x.com
    https://x.com/SawyerMerritt/status/1823467362122916197
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    RATTKIN: doufám že Highland s dotací a na firmu :)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CERMI_FOX: Tesly mají velmi malou skutečnou degradaci a jako jediní ji uveřejňují. Degradace v 500k může být 20 %, určitě ne půlka.

    https://www.tesla.com/ns_videos/2023-tesla-impact-report.pdf

    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CERMI_FOX: jel jsem v závodním model S pana Vegra, on v tom bydlí a vaří, moc neuklízí, místo zadní sedačky má gauč, je to takové DIY, velké opotřebení. Ale věci které nemodifikoval vypadají pořáíd dobře.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    RATTKIN: proč je třeba zavírat oči? Upadávají z toho kousky?

    A dotaz obecně, když má Tesla nájezd 200k, pořád má dojezd těch 500-600km nebo je to spíš polovička?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    TM3 jsem viděl v Rakousku za 450.000, několik jich bylo, hned zmizely pochopitelně, ale zase se objeví. Nájezd přes 200k, ale to nevadí.
    Jel jsem s TMS s nájezdem 250 a když zavřete oči, jede to jako nové auto. Ty jsou od 350.000 ale některé potřebují dražší opravy.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PEPAZZ: já jsem si vybral značku, která nemá žádnou fosilní minulost. Beru to jako přítěž, dědictví minulosti. Nechci aby s servisu byl cítit benzín, ideálně abych do servisu vůbec nemusel. Sleduj kanál, budu mít video s detaily.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Nezapomen na stetsona :-)

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Co se říká o sklonech majitelů Mustangů k bouračkám, už asi víš. Takže nám teď hezky dokážeš, že s BEV Mustangy je to úplně jinak.

    Přeji spoustu spoko kilometrů pane, užij ve zdraví 🐎👍
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    V knihkupectví: "Máte prosím samolepky My Little Pony?"
    "Nemáme, ale máme tady spoustu jiných roztomilých samolepek, pojďme se podívat."
    "Budu upřímný. Potřebuju jen My Little Pony. Koupil jsem si Mustanga a chci si ho vyzdobit."
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Myslím, že až BEV budou v USA a CN tvořit alespoň 50% nově prodaných aut, tak že ty inovace můžou být docela jízda. Tipuji, nevím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam