• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: já v tom problém nevidim a v konfigurátoru ID.7 Tourer jsem strávil hodně času... TMYP fakt neni srovnatelný auto ani výbavou ani pohodlím takže připlatit si 0.5M za horší výkon mi stále dává dost velkej smysl... a asi i v době, kdy přijde Juniper bez páček pod volantem :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    VW ID. Buzz Minibus Review: The Ultimate Reboot!
    https://youtu.be/9_y5khKfVuE?si=U-bxnF_aPvTbV-bR
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ID.7 GTX tourer je dokonce za 1.9M tak to je hodne sebevedoma cena, kdyz je za 1.4M TMYP. To se asi nebude prodavat jak housky na krame, az prijde Juniper
    ID.7 Tourer GTX - ID.7 Tourer - varianty - Modely | Volkswagen Česká republika
    https://www.volkswagen.cz/modely/id7-tourer/id7-tourer-gtx
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Pokud lidi řeší čtvrtořadý marginality typu (ne)podvícení loga, tak je to asi super auto s vychytanejma mouchama.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: překvapivě v pohodě - všechno co po tom chci to umí, neseká se, nevypíná... měl jsem SW 4.0, ted už mají nový auta 5.0 resp. 5.2 a je otázka, jak moc (a jak rychle) to bude upgradovatelné... což je to, co mě děsí asi nejvíc, při myšlenkách na "starého" Enyaqa, kde se ze 3.1 dostaneš na 3.7 a vypadá to, že končíš...
    podobně jsou na tom asi i nějaké hardwarové věci - když se představila ID.7 tak neměla podsvícená loga VW ani vpředu, ani vzadu. Lidem to vadilo, tak jelikož verze Tourer se ještě nezačala vyrábět, tak do ní už dali loga vepředu i vzadu podsvícená... a vypadá to, že až dojdou zásoby těch nepodsvícených, tak se i krátká verze dočká podsvícených log...
    a takových věcí je tam víc - je super že s verzí 5.0 můžeš ovládat auto z mobilu a nechat si ho tak zajet do garáže nebo vyjet z úzkého parkovacího místa - ale opět to vyžaduje verzi 5 a je otázka jestli půjde upgrade ze 4.0 na 5.0 a nebo si na čtyřce skončil, protože auta vyrobená s 5.0 už mají zase trochu jiný HW, který toho umí víc...
    takže obecně - SW v pohodě - vcelku rychlý, intuitivní, dá se pomocí zkratek, widgetů a oblíbených hodně nakonfigurovat podle sebe, plánuje zastávky na nabíjení, ukáže s kolika % tam přijedeš, jak dlouho tam budeš, s kolika % bys měl odjíždět, kolik času ti zabere nabíjení... ale celkem rychle se to mění a není to tak, že vyjde nová verze a hned všechny starší dostávají OTA update :-(
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: když to mají na webu tak bych to asi bral jako ověřené, jen tam teda zmizelo to Advantage cars :-)
    https://www.tesla.com/cs_cz/support/body-shop-support
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Neověřené info:
    Ode dneška je autorizovaný servis pro TESLY i v Ostravě - takže Praha Advantage cars a Ostrava AUTOCENT CZ
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: Presne jak po klausovsku pise DOCKINEZ: nevim kolik presne ten leaf mel, nicmene se absolutne nehodil jako dalnicni vozitko, ackoliv ho presne kvuli tomu poridili.

    Ted jsem mrknul na wiki, byl to ten se 40kWh. Vedeni pri koupi usoudilo, ze 274km dojezd, mu krasne mezi brnem a prahou staci.
    Jenze.
    Kdyz uz dojel tam, musel najit nabijecku, pak pesky na schuzku. Kdyz byla schuzka kratka, auto jeste nebylo nabite, pak jel treba na dalsi, zase najit nabijecku, protoze aby zvladl trasu zpet, musel vyjizdet presne se 100%.

    Kdyz vyjel s mensim SOC, musel na dalnici najit nabijecku a u ni s prevratnou rychlosti 50kw/h nabijet.

    Pisu to tady jako velkej zastance BEV, obzvlast proto me to sere.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: jak je na tom palubny pocitac a jeho funkcnost a ergonomia, uz to VW nejako prekopal a je to pouzitelne? nevypina sa to za jazdy a podobne?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Me se ta ID7 libi, byla by to nahrada za meho Passata. Jen at ty prezentace maji nejakou kulturu, to je stejny jak v Autosalonu na Prime, delaji test s TMY proti Superbu 2024 a BMW Dve auta ze tri jsou sponzori poradu. 🤷🏻‍♂️
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: sedel jsem v tom v letnanech a vnitřek bych řekl že se jim povedl dost
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GOR: Kolega to nepsal se slovníkem v ruce a na pointě to nic nemění.
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Pribeh zni moc hezky, nicmene Leaf se 48 kWh akumulatorem neexistuje.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: Ano, Tesla 3/Y je celkem holobyt za nejnizsi cenu mezi pouzitelnymi elektroauty, takze skvele slouzi jako benchmark - sam jsem dal jednu dovolenou se starou M3 LR, dalsi rok s MY LR a ted nedavno jsem mel i pujcenou 3 Highland, takze vim ze Tesla ma skvelej pomer cena/výkon a nejsou to spatny auta.

    Ale mel jsem na 10 dni a 3500 km i ID.7 a to auto je fakt jinde. Ted zacatkem zari budu mit na 10 dni kombika a bohuzel stale verzi s mensi baterkou a ne GTX, ale tesim se a je to kandidat na moje budouci auto, az se zbavim Passata B8 v kombiku.

    Takze spojeni o parnik dal bych asi nepouzil, ale ID.7 fakt neni spatny auto - je drazsi, ma mensi vykon, ale vybava a pohodli jsou mnohem lepsi.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Jestli dobře chápu, tak už je alespoň snadnější to VW ID7 nakonfigurovat. Ale frunk to ještě nemá. Nevím jak efektivita/spotřeba, včetně zimy; nevím jak updates; nevím o případných dalších zradách proti Tesle.

    Nelíbí se mi kliky, nelíbí se mi "chladič", nelíbí se mi členitý interiér - ale to je jedno, alespoň ta auta nejsou stejný.

    Celkově chválím, pokrok je vidět. Udělalo mi to radost, v tenhle trend jsem u Evropských automobilek doufal. Snad jim to vydrží 🙏.

    Zas a znova se ukazuje, že konkurence je nutna, jinak se neposunem. Nutná jak pro VW, tak pro Teslu, mmch.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TOMBRIDER: jeste dodam ze je stejne zavadejici jako v tom clanku 😉
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TOMBRIDER: TOMBRIDER: Vtipny je jak je ta Tesla benchmark pro ostatni EV. U Tesly v podstate zadny priplatky nepotrebujes, s tim VW jsi ve finale o dalsich 100k vys. Porad nechapu proc ma nekdo potrebu psat o parnik dal, nebo podobny sracky.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HANZS: Ono to bude i tím, že legacy výrobci svou první vlnou BEV ztratili u zákazníků důvěru, protože prodávali mrtky s mrtkovskýma vlastnostma a jako bonus o tom lhali. (protože když se "lže" o spotřebě ICE, má to každej na párku. Když se "lže" o spotřebě BEV, člověk zjistí, že auto nemůže používat tak, jak by potřeboval, jak plánoval, kvůli čemu ho kupoval. Tak se pak nemůžeme divit, že se cítí podvedenej. - tady stačí jeden z deseti, ale špatný zprávy se holt nesou mnohem rychlejc.)

    ID4 byl plasťák. Některé BEV si dovolili dávat bez TČ. Pomalej nabíjecí výkon. Auta bez předehřevu baterky atd atd.

    Plus firmy, který se snažily být zelený, ale zároveň do toho nechtěly dávat moc peněz nakoupily naprosto nevhodné vozy na nevhodnej účel. Znám manažera z ČEZu, kterýmu dali leaf s 48kwh baterkou na denní ježdění mezi brnem a prahou. Tak samozřejmě, že se v celý firmě neslo, jak v zimě jezdil v lyžařských rukavicích, aby nemusel topit, aby dojel. - tohle maj teďka lidi zakořeněný a bude hodně dlouho trvat, než se ta důvěra vrátí.

    Všk taky veškerý argumeny, který proti BEV slýchávám možná platily pro auta před pěti lety, ale pro dnešní už vůbec.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    W_NOICE78: Jinak já to vidím stejně, jako tady ten pán s brýlemi.

    Na závěr je však velmi důležité jedno jediné číslo. ID.7 v základní verzi začíná na 1 329 900 korunách. Je tak sice o víc než 100 tisíc korun dražší než Tesla Model 3 Long Range, která nabízí o něco málo větší dojezd a citelně lepší výkon, ale obětované dvě sekundy ve zrychlení na stovku vyměníte za auto, jež je oproti Tesle minimálně o třídu větší – ID.7 se velikostně podobá Modelu S, který je téměř o milion dražší.
    VW ID.7: Německá Tesla v dobrém i zlém | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/vw-id-7-nemecka-tesla-v-dobrem-i-zlem
    HANZS
    HANZS --- ---
    Jako ID.7 má na délku 4,96m, takže je mnohem větší než TM3, chybí jí pár cm na TMS. Takže cenově se startovací cenou 1,3 mil CZK je na tom dobře. I v testech je chválená.
    Bohužel prodeje nicmoc - moje vysvětlení je, že EV zaměření lidé si prostě radši koupí Teslu. A běžný německý manager má radši svého spalovacího arteona/passata. A když nejsou ty dotace, tak firmy do toho tolik nejdou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam