• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Nevsiml jsem si, ze by kdokoliv nabizel autonomii na urovni T. Kdy a kam muzu dojet, abys me s tim svezl?
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: no právě, že všichni mají lidar a jezdí
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: No prave...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Jak moc je to pls zly? Nic o W nevim...
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: MobilEye, Cruise, Aurora...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: jo ale nie je to plna autonomia, to by muselo mat nejaky self-healing
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Ano, Tesla nema lidar jako ma Waymo. Meanwhile, Waymo, ktere jedine vedle T umi autonomii.

    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: to mi přijde menší problém, než když Tesla někoho zabije.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Aj v tych mestach vedia vyrobit dopravny deadlock, pak to musi nejaky Rajesh s Vikramom fixovat na pohotovosti
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: kdekoliv na světě neumí nikdo, a ještě dlouho nebude
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: Tesla nemá plně autonomní auto. Musíš mít ruce na volantu a zasáhnout, když si nevíš rady. SAE level 3.

    Waymo a další nemaj žádný virtuální koleje. Jezdí ve městech s dopravou, lidmi, vegetací a vším, co se hejbe. SAE level 4, protože jen v konkrétních městech, ale tam jezdí plně autonomně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: plne autonomne v nejakej ohradke, nie kdekolvek na svete
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: On někdo, krom Tesly, zvládl vyrobit plně autonomní auto…?

    AFAIK většina výrobců autonomii vzdala a přeorientovala se na "virtuální troleje v HD mapách" ve stylu Waymo, problémům s geofencingem navzdory…
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: všichni, kdo něco umí.

    Experimenty typu comma.ai nejsou dospělý.

    Kdo jiný, kdo točí nějaký kilometry, nepoužívá lidary?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Nerikal bych vsichni, ale shodneme se, ze hodne vyrobcu.

    Je ale potreba rict i B - supluji tim nedostatky v AI zejmena kvuli nemoznosti importovat AI HW do CN protoze embargo. Legacy automotive neresim. Vysledky CN pak i s onboard lidarem vypadaji takto: [PEPAZZ @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌]
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: na druhou stranu už neplatí, že kamery musí být natrénovány na každý objekt.

    Z kamer už umíme rekonstruovat prostorovou scénu podobně jako z lidaru.

    Tesla to evidentně nepoužívá nebo nemá ráda srny, ale bez lidaru je teoreticky možné jezdit taky bezpečně.

    Otázka je jen, kdo rychleji vyladí všechny prostředí a situace.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: všichni krom Tesly lidar používají, takže není pravda, že dodávají chaotická data a není příčetný sw.

    Naopak, jen auta s lidarem teď jezdí plně autonomně, takže je to jediný příčetný sw, který nepotřebuje baby sittera.

    Každý systém má svý výhody a nevýhody.
    MINER
    MINER --- ---
    CERMI_FOX: těžší EV jsou, ale větší už ne. Naopak se dělají menší auta s batohem a 3-4. v prodejních hned po Tesle jsou malá auta.

    Tohle platilo, dokud malý EV nebyly, kvůli ceně a tedy cílovému segmentu. Už jich je dost a přibývají.

    Aspoň v Evropě. V US maj furt malý péra..
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    LAUNCHER: Kolega z práce měl pět let model S. Pak s tím vzal nějaký kanál a začalo mu to táhnout a vibrovat. Dal jí do servisu v Průhonicích, kde si to auto nechali DVA MĚSÍCE. Nakonec mu ho vrátili s tím, že bylo povolený kolo. Teslí servis je asi fakt tristní.

    To auto mělo najeto asi 200 tisíc, chtěl ho prodat a koupit jinou Teslu, říkal že s tím za těch pět let byl spokojený. Nakonec jí kvůli tomu servisu prodal a jezdí Subaru.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Pripominam teda, ze:

    1) V desti nebo mlze je na tom vyznamene hure vsechno me zname - Lidar, kamera, lidske oci. Prosim vas bezpecnost na prvnim miste, zpomalit.

    2) Co se Tesly a zadku srnky nize, ta auta na to nejsou a nemohou byt v dohledne dobe trenovana. Pozornost ridice si taky muzeme skrnout, srnku jsem jednou sundal v O3, na reakci jsem mel hrubym odhadem asi 0.5s. Takze tomu bohuzel asi neunikneme. Proto je ale na miste kritizovat Teslu za slabou servisni sit a to ze nedavaji nahradni auta. Protoze tohle / vysledek nehody nize / resitelny je, ale nejmene v CZ si pekne pockate.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: "Chápu, že jsi teslista". Akorat ze vubec: LAUNCHER LAUNCHER LAUNCHER. Teslu mam doma, protoze v tom co jsem hledal byla a je mmnt nejlepsi. Verim primarne v nutnost konkurence a jsem techno-optimista, takze v EV fandim vsem.

    JYRKA: "Hey I measured there is 50 points on a target at 235m in your lane, it hasn’t moved for 10 frames. Maybe you should slow down and eventually try to change lanes or attempt an emergency stop"

    - Jsem rad ze ohledne Lidaru shodneme i v tomhle. Akorat Te doplim, ze presne tuhle vetu rika cca 10 krat za sekundu ve dne za slunicka. Natoz kdyz prsi.

    Ale tady mas chybu: "Lidar does not need to be trained on „is this a deer“ or „is this a human“".

    -Spravne je to: Lidar nelze trenovat na srnku a nebo cloveka. Ale je na nem dobre videt rodinny dum a vetsi, proto je super v dospele velikosti na strese auta na ty 3D mapy.

    To co hledas vypada takhle, ale jeste si pockas. Lidar to teda neni, ale to je jen dobre, se s tim smiris. Pockas si na novy HW s podporou IR, ale spis 2 generace nez 1.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam