• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Nevsiml jsem si, ze by kdokoliv nabizel autonomii na urovni T. Kdy a kam muzu dojet, abys me s tim svezl?
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: no právě, že všichni mají lidar a jezdí
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: No prave...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Jak moc je to pls zly? Nic o W nevim...
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: MobilEye, Cruise, Aurora...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: jo ale nie je to plna autonomia, to by muselo mat nejaky self-healing
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Ano, Tesla nema lidar jako ma Waymo. Meanwhile, Waymo, ktere jedine vedle T umi autonomii.

    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: to mi přijde menší problém, než když Tesla někoho zabije.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Aj v tych mestach vedia vyrobit dopravny deadlock, pak to musi nejaky Rajesh s Vikramom fixovat na pohotovosti
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: kdekoliv na světě neumí nikdo, a ještě dlouho nebude
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: Tesla nemá plně autonomní auto. Musíš mít ruce na volantu a zasáhnout, když si nevíš rady. SAE level 3.

    Waymo a další nemaj žádný virtuální koleje. Jezdí ve městech s dopravou, lidmi, vegetací a vším, co se hejbe. SAE level 4, protože jen v konkrétních městech, ale tam jezdí plně autonomně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: plne autonomne v nejakej ohradke, nie kdekolvek na svete
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: On někdo, krom Tesly, zvládl vyrobit plně autonomní auto…?

    AFAIK většina výrobců autonomii vzdala a přeorientovala se na "virtuální troleje v HD mapách" ve stylu Waymo, problémům s geofencingem navzdory…
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: všichni, kdo něco umí.

    Experimenty typu comma.ai nejsou dospělý.

    Kdo jiný, kdo točí nějaký kilometry, nepoužívá lidary?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Nerikal bych vsichni, ale shodneme se, ze hodne vyrobcu.

    Je ale potreba rict i B - supluji tim nedostatky v AI zejmena kvuli nemoznosti importovat AI HW do CN protoze embargo. Legacy automotive neresim. Vysledky CN pak i s onboard lidarem vypadaji takto: [PEPAZZ @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌]
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: na druhou stranu už neplatí, že kamery musí být natrénovány na každý objekt.

    Z kamer už umíme rekonstruovat prostorovou scénu podobně jako z lidaru.

    Tesla to evidentně nepoužívá nebo nemá ráda srny, ale bez lidaru je teoreticky možné jezdit taky bezpečně.

    Otázka je jen, kdo rychleji vyladí všechny prostředí a situace.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: všichni krom Tesly lidar používají, takže není pravda, že dodávají chaotická data a není příčetný sw.

    Naopak, jen auta s lidarem teď jezdí plně autonomně, takže je to jediný příčetný sw, který nepotřebuje baby sittera.

    Každý systém má svý výhody a nevýhody.
    MINER
    MINER --- ---
    CERMI_FOX: těžší EV jsou, ale větší už ne. Naopak se dělají menší auta s batohem a 3-4. v prodejních hned po Tesle jsou malá auta.

    Tohle platilo, dokud malý EV nebyly, kvůli ceně a tedy cílovému segmentu. Už jich je dost a přibývají.

    Aspoň v Evropě. V US maj furt malý péra..
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    LAUNCHER: Kolega z práce měl pět let model S. Pak s tím vzal nějaký kanál a začalo mu to táhnout a vibrovat. Dal jí do servisu v Průhonicích, kde si to auto nechali DVA MĚSÍCE. Nakonec mu ho vrátili s tím, že bylo povolený kolo. Teslí servis je asi fakt tristní.

    To auto mělo najeto asi 200 tisíc, chtěl ho prodat a koupit jinou Teslu, říkal že s tím za těch pět let byl spokojený. Nakonec jí kvůli tomu servisu prodal a jezdí Subaru.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Pripominam teda, ze:

    1) V desti nebo mlze je na tom vyznamene hure vsechno me zname - Lidar, kamera, lidske oci. Prosim vas bezpecnost na prvnim miste, zpomalit.

    2) Co se Tesly a zadku srnky nize, ta auta na to nejsou a nemohou byt v dohledne dobe trenovana. Pozornost ridice si taky muzeme skrnout, srnku jsem jednou sundal v O3, na reakci jsem mel hrubym odhadem asi 0.5s. Takze tomu bohuzel asi neunikneme. Proto je ale na miste kritizovat Teslu za slabou servisni sit a to ze nedavaji nahradni auta. Protoze tohle / vysledek nehody nize / resitelny je, ale nejmene v CZ si pekne pockate.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam