• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Jestli Ioniq 6 pouziva NMC, tak je to stejny jak u LR Tesly.
    How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!
    https://www.youtube.com/watch?v=w4lvDGtfI9U
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Gasoline/diesel auto sales have moved into long-term decline – Chemicals and the Economy
    https://www.icis.com/chemicals-and-the-economy/2024/09/gasoline-diesel-auto-sales-have-moved-into-long-term-decline/

    ICE sales peaked in 2017, EVs displace 1.7mbpd
    ADAM
    ADAM --- ---
    IV0: Hele, tu baterku ničí když ji dlouhodobě skladujes na 100%. Takže pokud to před delší cestou nabije s na 100 a vyjedeš, nezničí ji téměř vůbec. Pokud bys ji v tom stavu dlouhodobě skladoval, začne ti odcházet rychle.

    Čili nabíjet vždy na 80 a před delší cestou se rozhodne 100vky nebát.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    I doma do 80 %. Pokud máš LFP baterii (jako že si myslím, že ne), tak jednou za čas do 100 %.
    IV0
    IV0 --- ---
    Koupil jsem své první EV Ioniq 6 a jak se s tím učím, tak se mi nedaří najít nějaké pořádné vysvětlení, proč, jak, kdy a jak často můžu nabíjet na 100%, 90%, 80% atd. Internet je plný obecných keců typu "může rapidně snížit kapacitu". Prosím o odkaz na nějaký pořádný text, kde se to ideálně měřilo. Kde se třeba dozvím, jestli nižší výkony (třeba 3,6 kW vs 11 kW) mají menší vliv, jaký vliv má okolní teplota, jestli když jedu daleko, tak si mám nabít 11kW do 80% a posledních 20% tam strčit těsně před odjezdem pomalým nabíjením nebo nám radši nabíjet do 80% i doma apod. Je mi jasné, že když pojedu daleko, tak na DC rychlo-nabíječce budu vždy nabíjet do 80%, ale zajímá mě spíš, jak se k tomu chovat, když je auto doma.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    velký počet levných bazarovek se objeví jakmile vyjde Juniper. Už teď to slezlo od léta o 2.000 €

    Dovoz Tesly z Rakouského bazaru
    https://youtu.be/uBWVY65txl8
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Miroslav Ryba on LinkedIn: Představení vozu Tesla Y veřejnosti. Město Tábor pořádá veřejné… | 24 comments
    https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7263176746076667904/

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: máš šanci! https://www.skoda-kariera.cz/tech
    Možná, že jsem se nenakazil, ale čím víc dělám v oboru, tím víc si uvědomuju, jak je to složité. Před šesti lety jsem měl pocit, že je to přeci easy a v automobilkách jsou naprostí tupci. Po šesti letech vím jen to, že tupec jsem já.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: mimochodem, ta auta se vůbec nemusí prodávat tady. Úplně klidně se objeví na zahraničním trhu. U skončených operativních leasingů je to naprosto běžná záležitost.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    R_U_SIRIOUS: pristi rok konci hodne 5ti letých leasingů. Údajně jen KB bude příští rok na trh ojetin dávat vyssi stovky enyaqu.. to by mohlo ceny vseho docela srazit
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    RSZ: spis bych cekal, ze budou mit na jednom modulu vsechny frekvence, at nemusi premyslet, ktere auto umi jezdit kde.
    RSZ
    RSZ --- ---
    Btw takhle to vypadá v Tesle. Takový větší notebookový LTE modul.
    Mimochodem nemá smysl to mít jako modul i kvůli regionálním rozdílům?

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Vypinaji to operatori, ale jsou k tomu padne duvody:
    1. Pouzitelnych frekvenci neni nekonecno, takze k tomu jsou (i) nuceni úřady
    2. Udržovat v provozu siť pro par pomatencu, co nebyli schopni držet krok s dobou nedava ekonomicky smysl.

    Pokud někdo v roce 2016 instaloval do aut NEVYMĚNITELNÉ 2g a 3g moduly, tak to dělal buď proto, že chtěl ušetřit bez ohledu na nasledky, nebo proto, že planoval zastaravani, oboji je mamažerske selhani.

    Jinak už jsem si dřív všiml, že ses nakazil přístupem legacy automobilek: "1000 důvodů proč to nejde".
    Jenže on pak přijde někdo, komu to jde a všichni se hrozně diví, jakej je to pruser.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Proč se chystá vypínání starších sítí ti řeknu přesně.

    Je omezené spektrum frekvenčních pásem pro komunikaci a dává smysl ho zaplnit modernějšími a rychlejšími místo zastaralých a všichni díky tomu máme rychlejší internet.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Ceny náhradních dílů nejsou tajné, ale veřejné v objednávkovém systému (i pro neautorizované) servisy.

    Teď to vypadá, že tu cenu nevíš, a přesto se jí snažíš se obhajovat nefér praktiky.

    Ani to nic nemění na tom, že upgradovaný díl není dostupný vůbec.
    RSZ
    RSZ --- ---
    JYRKA: to je 100% chyba těch automobilek a Tesla ukazuje, že navíc nebyla nezbytná, jsou to prostě idioti, zaříznout konektivitu u 5y auta není možný - pokud teda nechceš časem zkrachovat
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: error nevyhodí - stačí zajet do země, která nemá konektivitu.
    Jinak zůstatkovou hodnotu podle mého daleko víc ovlivní to, že auto nemá Car Play / Android Auto. Vestavěnou navigaci používá málokdo.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MESTREY_, JYRKA: To jsem zvědav, co to udělá se zůstatkovou cenou postižených vozidel, když jim pořádně nebude fungovat ani navigace…

    Je taky otázkou, jak se ta auta budou chovat ve chvíli, kdy budou trvale offline - nevyhodí error…?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: sorry, ale cenu fakt nemůžu trousit ven. Že to Tesla prodává za 4k taky znamená, že může mít jinou konstrukci a nemusí prodávat celou OCU

    MESTREY_: ano, jde.

    NIKDAS: ty sítě nevypínají automobilky, ale mobilní operátoři. Jdi za nima a prober s nima, proč se už teď chystá vypínání 4G a jak se to projeví na zařízeních, které nemají 5G
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Nejede pres ty sluzby i traffic info ve vestavenych navigacich?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam