• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: V těch originálních baterkách často taky nic takového není…🤷🏽‍♂️

    CERMI_FOX: Díry na silnici řeší (dobře seřízené) tlumiče.

    Cena je poměrně hodně závislá na kvantitě…
    10 kwh do FVE bude ~12 článků + jak Tě tak čtu, tak asi budeš klientem "ready to use" řešení (proclené a zdaněné baterky v polském/českém skladu) a tam se asi pod 25k za 10kwh nedostaneš…

    Na kolik si ceníš svojí práci, to je těžko vyčíslitelné - když si lidi na dvorku mění pneumatiky, tak to taky nevyčíslují…
    I když je fakt, že tady v Praze už většina řidičů výměnu nezvládá a na jaře/podzim jezdí do autoservisu, takže nějakou cenovku to má…
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Byste chtěli lidem sebrat naftu a ještě je připravit vo koně, to už by to opravdu nikdo nekupoval :-D
    GOR
    GOR --- ---
    FEDAJKIN: Že se výkon tepelného stroje uvádí i v kůních, přestože jsme ratifikovali SI někdy v 70s, tak nějak beru. Ale proč se uvádí výkon v kůních u elektrického stroje, mi uniká. Neměli by tedy uvádět i kapacitu baterky v koňohodinách?
    #kecy
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NIGHTHUNTER: Mě teda fascinuje, že tam nemají koňských sil, ale "koní". Příště tam napíšou 1,618,900 kaček? Místo elektrický vůz elektrická kára? Jsem hnidopich, vim:)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GOR: v konfigurátoru VW jde vidět, že ten nový 210 kW motor, co se dává do ID.x a Enyaqů má těch 210 kW jako maximální výkon elektromotoru udržitelný po 30 minut (ale ona to po 30 minut zase nedá ani baterka - ať vybitím, teplotou, nebo kombinací). Vtipné je, že verze 4x4 s předním motorem navíc přidává 54 koní v tom maximálním výkonu na 30 minut, ale jen jednoho trvale ;-)

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: To je taky možný
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Nebo je to naprosto totoznej motor, ale s ohledem na celkovou hmotnost toho vykonu nedosahne po dostatecnej cas.

    Pochybuju, ze by uvadene vykony u EV byly trvale.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    STETKINS: jasně že 105kw stačí, já se spíš divím, že se jim vyplatí nedat tam 200kw motor. Ale co já vím, třeba by ty jejich baterky neutáhly?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    NIKDAS: To už docela dává smysl. Budeme potřebovat další dodávku, ale koukal jsem na sprinter a ten stojí v elektrice v základu skoro 2M a to je úlet.
    Tohle vypadá zajímavě, teda až na to, že je to renault a má to krátkou ložnou plochu...

    Jinak máme dlouhýho craftera s 103kW naftou a jede to docela v pohodě. 105kw elektrika by byla super, protože to má odspoda a bez řazení...


    RSZ: mělo by to mít 1,55t
    DIM_
    DIM_ --- ---
    ELIJEN: TM3 je velky auto. Delsi a sirsi nez Octavia, skoro dlouha jak ID Buzz. Delsi a sirsi nez Toyota Rav4. Atd.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    GOR: 140 hp mi prijde strasne malo. Tesla Model 3 ma skoro 500 hp a je to malinkate auto. Jinak samozrejme nadsazka :)
    GOR
    GOR --- ---
    ELIJEN: proc?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: To se nalozene nemuze ani rozjet do kopce, ne? :D
    RSZ
    RSZ --- ---
    NIKDAS: já tam nevidím celkem zásadní údaj u dodávky, doložnost
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Skladovka Renault Master E-Tech za 1,3m vč. DPH, což mi nepřijde až tak strašný (pravda, nevím kolik se pohybujou podobný ICE dodávky).
    Každopádně u specs se dá lecos vylepšit:
    baterie 87kWh
    Nabíjení AC22kW / DC 130kW
    Výkon 105kW / 140k / 300Nm
    WLTP 460km

    V prvé řadě mi absolutně není jasný, proč výkon jen 140 koní. To se museli snažit, aby ten elektromotor měl tak málo, ne? - nebo to dělaj proto, aby jim ve wltp vyšlo vyšší číslo? - Fakt nevím, blíž jsem to nezkoumal, tak se ptám, ale nedávno jsem kupoval siemens troubu, kdy starší model měl horší energy rating, protože k novějšímu přestali v balení dodávat výsuvy, takže se rychleji zahřeje. Jako bonus je dražší a každej si ty vysuvy stejně dokoupí.

    130kw DC mi taky přijde docela málo, ale nějaká tragedie to není. Co naopak cením, je 22kw AC nabíječka, to si myslím, že je hrozná škoda, že to nemá téměř žádnej osobák. Přitom z marketingovýho hlediska, lidem říct, že DOMA nabijou z 0% a 100% za 4h je přece naprostá výhra, ne? (Jasně, prakticky stejně každej nabíjí přes noc, ale to marketingové hledisko mi přijde nevyužitý).
    V realu bych těch 22kw spíš viděl jako ušetření pro lidi, co nemaj doma kde nabíjet, ale těm je zase složitý vysvětlit, že za dvě hoďky v obchoďáku nabijou 50% a bude je to stát o 30% míň oproti DC.

    Autoset Centrum - Master Van E-Tech L3H2 3,5t E-Tech EV87 140k long range
    https://renault.autoset.cz/nove-vozy/skladove-vozy/detail/master-van-e-tech-l3h2-35t-e-tech-ev87-140k-long-range
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    Mozna nekomu pomuze informac, ze elektro kary maji v Praze parkovani zdarma jeste pul roku. Dneska sem se snazil zaplatit parkovani na zonach a neni to treba. A prej se to mozna jeste bude prodluzovat.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: dobře, opravuji se, že u specifických případů speciálních a/nebo limitovancýh aut to má cenu řešit a opravovat. Asi žijeme v jiné soc. bublině, já znám jen doslova pár lidí, kteří v takovém autě běžně jezdí. A oba dva nutno říct, že jsou jak fanoušci do aut, jednak jsou finančně velmi za vodou a tak řeší jiné věci a jinak než běžný člověk. Díky za rozšíření obzorů.
    YMMV

    COMODOR_FALKON: ok, valid point, to určitě hodně pomůže i když motor není jediný zdroj vibrací, pořád tu jsou silnice plné děr.
    Tu cenu článku ale máš jako velkoobchodní cenu pro výrobce baterií, ne? Nebo za tyhle peníze koupím hotovou baterii i s prací? Vycházím jednak z odkazu od ID Launcher, kde to stojí přes 7k$, jednak z toho, že za 50k si koupím leda 10kWh baterku do FVE a možná ani to ne.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: bacha, to jsou ceny pro výrobce a jen za články, bez elektroniky a termomanagementu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CERMI_FOX: Zásadní chyba je používat IVEV optiku…

    Ano, stará ICEV zpravidla odchází na to, že se jim vlivem vibrací motoru někde poruší antikorozní nátěr na reznoucích površích…

    Ale BEV mají zpravidla velkou část komponent z hliníku, který nehnije + nemají skoro žádné vibrace a krom pneumatik, baterky a motoru na nich není skoro nic "spotřebního"…

    Co se týče cen baterií, ty vytrvale padají níž a níž a energetická hustota roste…
    Aktuální cena za 1 kwh u momentálně nejlevnější chemie (LFP) je ~$50 (~1200 Kč).
    Tj. 50k Kč stačí na ~42 kwh - a ty články budou vážit zhruba stejně, jako 10 let staré originální články (které lze navíc prodat někomu do FVE)
    RSZ
    RSZ --- ---
    CERMI_FOX: já hlásím, že jsme stále spokojeni s citigo-e s jednořádkovým displejem, sedneš, topí, jedeš:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam