• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: Jo, ale normalni svolavacky se resi pomoci webappky v radiu OFCI.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: toto je i u nás a v případech nějakého opravdu velkého průseru se posílají dopisy s dorucenkou podle databáze ministerstva majitelů vozů. Ono to bohužel jinak nejde, pokud chce mít automobilka v ruce potvrzení, že majitel zprávu přečetl a nemohl se soudit, že o ničem nevěděl.. Takže ne, v Evropě to jinak vyřešeno není, protože ne všichni mají datovou schránku.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Ajaj, koukám konverzace o 12V baterce. Dedikovana 12V (případně baterka 48V) příslušenství musí být v autě kvůli bezpečnosti (brzdy, světla) a aktivaci řídících jednotek a trakcniho akumulátoru. Trakční akumulátor má v sobě relé, které se při přechodu do režimu spánku rozepnou. Důvodem je bezpečnost a také případ, kdy chcete trakční baterku bezpečné odpojit (např před šťouráním se ve vysokonapetove síti). Vše toto a mnohem víc je popsáno v homologacnich předpisech.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Tesla kolem světa
    Tesla kolem světa - Zdeněk Martínek - ElektroFest @tesloukolemsveta @NejzabavnejsiTesla
    https://youtu.be/QB9eislG8cQ
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GM prodávalo citlivá data řidičů, nyní má pětiletý zákaz | Auto.cz
    https://www.auto.cz/gm-prodavalo-citliva-data-ridicu-nyni-ma-petilety-zakaz-155486
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    DZODZO: :-). Provozuji motocykl Honda CB125F. Spotřeba ve městě cca 0.6l/100km, v 70km/h je 1.5, v 80 je cca 2.0 a ve 100km/h cca 3.5 l/100km. Nejefektivnější je s ní jezdit jako s padesátkovým fichtlem.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Brácha bydlí v Plzni, to je pro Hoppygo trochu z ruky…

    Zato podivných existencí, co by hrozně moc chtěli cabrio, ale potřebovali by ho napsat na někoho jiného, než sebe a platit by chtěli na splátky, je tam mraky…

    Předloni na jaře to vypadalo, že ho vymění v autobazaru asi za 60k nebo 65k na protiúčet, ale autobazar začal nějak lavírovat ohledně vybraného auta, tak nakonec koupil auto jinde…🤷🏽‍♂️
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak jsem si zkusil vyměnit kabinové filtry u Tesly. Ten jediný šroub jsem dostával ven 20 minut. Záznam mého monologu není k dispozici, ale přibližně to vypadalo takhle: https://youtu.be/AAkwMlapkJs?si=dESV7akVsUjdSu3D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vyzera ze v pripade elektromobilov doslovne plati "pomaly dalej zajdes" :))) ale ID.7 sa zrovna tento tyzden kolegovi pokazil, detaily neviem ale musim zistit co mu tam odislo

    Úsporně, ale zoufale pomalu. Volkswagen ID.7 zvládl 941 km na jedno nabití - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-volkswagen-id-7-zvladl-941-km-na-jedno-nabiti-40504823
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MG Cyberster je v prodeji a vyzývá na souboj spalovací konkurenty | Novinky | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/mg-cyberster-je-v-prodeji-a-vyzyva-spalovaci-konkurenty-na-souboj/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: tak prej se to dobíjí přes DC-DC měnič. HW auta fakt nerozumím, takže jsem docela snadno za vola
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: To asi ne :-) Ja si delal prcu.
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: No pockej, a jak se teda 12V nabiji? U trakcaku je 12V altik?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: ale to bys to zařízení musel mít. Navrhnout, vysoutěžit... :D
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Jsem ponekud zmaten DC-DC menic 400->12 V neni nic svetoborneho. Leaf urcite 12V baterku nabiji DC-DC menicem, jen kdyz trakcni baterka klesne pod nejakou uroven, stopne to.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIGHTHUNTER: já nevím, jestli to Tesla má. Moje 2020 určitě ne. Dokonce ani nevím, kdo to vlastně dělá - problém to trochu je, potřebuješ převádět 400 V na 12
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MESTREY_: Primárně to, že většina zařízení a palubních systémů je pořád totožná jako u ICE modelů a tam je často ta 12V baterka jediný zdroj.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Ja to nechapu. Ta auta maji v sobe shitload of energy v trakcnim akumulatoru ale spolehaji na 12V batercicky, ktere si ani neumi udrzovat nabite (myslim, ze Skoda dobiji 12V jen za jizdy).

    Co jim v tom brani? Prece na to konstrukteri museli myslet, ne?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JYRKA: a je takový problém udělat nějaké dobíjení té 12V baterie, jako to má Tesla? Zaujalo mě to právě v tom videu o policejní Tesle Y v Táboře, že tam nemuseli řešit žádnou další přídavnou baterii pro vysílačku, majáky atd., což se jinak standardně dělá, protože Tesla právě dobíjí tu malou 12V baterku z velké baterky auta.
    Resp. teda ona Tesla přešla už někdy v roce 2021 z klasické olověné 12V baterky na Li-ion s napětím asi 15.5V, která už se nemusí po 4 letech měnit, ale měla by vydržet "doživotně" a teď se snaží o přechod na 48V, jako už to má Cybertruck.
    Chápu, že v případě koncernu není tenhle přechod tak rychlý - jednak kvůli platformám a taky nasmlouvaným dodávkám od odběratelů, ale tak trochu by se snad opisovat dalo, ne? ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam