• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: To teď vyřešil Grok, ale v EU zatím není dostupný.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KURE: Zas ruku na srdce: než si ty nebo já koupíme auto za mega, tak ty autorizáky už budou všude :)

    Mě čeká příští rok (doufejme) podstatný zredukování hypo, pak bych do toho mohl jít. Ale stejně coby tvor hamižný řeším, zda spíš nekoupit další nemovitost atd.

    #priority
    KURE
    KURE --- ---
    DZODZO: ja ale nechci jezdit s autem za milion pepovi do garáže,
    kterej se v tom bude vrtat a až mu to podle youtube videa nevyjde, tak řekne sory je to rozbity.

    A nechci řešit že až to ten Pepa nebude vědět, budu se rozhodovat jestli s tim jet do Vídně nebo do Mnichova, protože v praze jsou zasekaný na pul roku dopředu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    (Ale jak píšu níže, jsem s tím v pohodě smířenej. Nějak bylo, nějak bude. Dokud to bude mít volant a budu si moc svobodně jezdit kam chci, tak za mě cajk. S tlačítkama i bez nich.)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DZODZO: Asi jsem jako dítě málo sledoval Knight ridera, ale myšlenka na hlasový ovládání čehokoliv mě neláká vůbec. A když už mám tak jako tak ruce na volantu, tak např. zmáčknout tlačítko tempomatu není žádná práce navíc oproti vzpomínání, že mám říct „Set speed to XYZ“.

    Ale jak říká pan domácí, YMMV.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A mimochodem, Tesla má hlasové ovládání naprosto tragické.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOCKINEZ: no neviem, niektori proste potrebuju sahat na ty tlacitka, nestaci im povedat "fan speed 5" alebo "temperature 20"
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KURE: po mě chce abych auto používal jinak než jsem zvyklej

    To imho chce každý novější auto bez ohledu na typ pohonu.

    Ale prostě smůla – žádný BEVko, co se bude ovládat pohodlně tlačítkama jak vůz z roku 2005 (a ještě bude mít šoupačky :) prostě nikdy nebude. A čím dřív se s tím člověk smíří a přestane nadávat na mraky, tím líp pro jeho duševní klid a pohodu.

    Oželels tlačítkovej telefon, oželíš aj tlačítka v kabině auta :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KURE: vacsinu servisnych ukonov ti urobi aj Pepa z garaze podla servisneho manualu, na to nepotrebujes oficialny servis, tam by som riesil skor problem s riadiacou jednotkou
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    [CADDY @ Za Paywallem? 🔐🗝️ Odemčeno. 🔑🔓 klub se 4 pravidly v záhlaví]

    takže doma 5,6kW = 92% účinnost
    venku 50kW = 95% účinnost
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    moc pěkně zpracované video včetně meření a torque specs
    2025 Tesla Juniper Suspension Retrofit
    https://www.youtube.com/watch?v=plUeQga_TI4&pp=ugUHEgVlbi1VUw==
    KURE
    KURE --- ---
    Muj problem s Teslou je to že nemá servisni pokrytí v čr,
    a trochu to, že po mě chce abych auto používal jinak než jsem zvyklej.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: Problém je, že Musk je vidět a zosobňuje Teslu, zatímco ostatní automobilky své průšvihy anonymizují a zametají pod koberec. Hejtovat Muska je snadné, ale skutečné problémy jako podvody s emisemi nebo ten lobbing proti elektromobilitě skoro nikdo neřeší.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Jak píše Kutas, třeba to že Musk v jednu chvíli přejímal pro-ruskou propagandu je pro spoustu lidí mnohem víc emocionální a mnohem větší deal breaker než deset let stará kauza o které už spousta lidí ani neví, případně subtilní lobbying maskovaný chytrým greenwashingem.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    PEPAZZ: někde prostě je ta hranice co je pro každého únosná sviňárna a co není... mě osobně Musk dostal s tím vypínáním Starlinku na UA, kdy se ty výpadky kryly s potřebami útoků Rusáka.
    A Tesla pro mě není taková srdcovka jako třeba Slavia, které fandim, i když ji vlastní Číňan nebo aktuálně uhlobaron. Takže jsem ji prostě z výběru budoucího auta taky vyřadil a ideálně si chci vybírat evropskou, ideálně českou značku. Uvidíme, jaká bude nabídka a jak to půjde.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FINSON: chápu ze maj lidi problém s Muskem jakožto nejvetším akcionářem(12% shares) a CEO i po tom co se rozešel s Trumpem, ale zase na druhou stranu nalejme si cistého vína: u VAG/stellantis ti nevadil dieselgate? u Toyoty a dalších ti nevadí že investují vysoke mil dolaru za aktivní lobbing proti bezemisní BEV mobilitě?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: myslim ze id3 umi jen svisle zatížení ... nikoliv privesy neni na to homologovan. tímhle a tim ze to nema stresni nosiče je to auto značne "zkryplené" :)
    KURE
    KURE --- ---
    veškery subskribce existujou jen pro to, že to je vyhodnější a že tak ze zakaznika dostanou vic peněz.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    Umim si predstavit, ze nektery features si zaplatim jen sezonne - vyhrivani sedacek jen od podzimu do jara. Ale u vetsiny mi to pripada jako zbytecnej naklad navic.
    LELI
    LELI --- ---
    KURE: ono to neni blby pro naslednyho kupce, treba kdyz prvni majitel byl korporat co by na to nemel budget, tak si to dalsi kupec muze zaplatit, nebo silovnej elektrikar….
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam