• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: "sa mi zda, ze sa zmenilo chovanie blinkrov, teraz ked tuknem do packy tak to 3x zablika a vypne sa, pokial chcem blikat natrvalo, tak to musim posunut az do tej krajnej polohy"

    Takhle to bylo vzdycky, ne???
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mate niekto na tesle ten posledny update 2025.32.3.1?

    sa mi zda, ze sa zmenilo chovanie blinkrov, teraz ked tuknem do packy tak to 3x zablika a vypne sa, pokial chcem blikat natrvalo, tak to musim posunut az do tej krajnej polohy a na auto mi stale svietia svetla aj ked svieti slnko

    update mi ale asi nedobehol spravne, lebo tam mam varovanie, ze sa vyzaduje servis a nefunguje ani autopilot, tak som si objednal servis, snad bude stacit iba pushnut nejaky update na dialku
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Omlouvam se, ale musel jsem…))

    CUKI
    CUKI --- ---
    ELIJEN: Ok, já jen zahlédl že to měla být potencionálně první evropská výrobna baterií. Když pominu těch pár kousků od LG. Měl jsem pocit že na ně přechází mea culpa.
    PEPAZZ: Já pokud vím popsal oba druhy, popsal jsem to obecně proč to nejde rozumně vyřešit jen ve chvíli nabíjení.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: ja nevim jestli to deláš schválně nebo ne, ale my tu s dzodzo/houmles resime celou dobu NCA/NMC a ty si jedes pohadky o lfp. Asi nemá cenu tady cokoliv dál s tebou řešit, koukám
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Na LFP podle mě nepřechází. Dávají je do levnějších modelů.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: To záleží na druhu článku. Tesla pokud vím přechází na LFP a tam třeba platí že 100% je na 3,4V Ale nabíjet můžeš až 3,65V a rozumný balancing začíná na 3,42V

    80% je cca 3,32V kde se nic balancovat nedá, protože by jsi baterii akorát rozhodil.

    U li-ion je to trochu jednoduší pro její "nedokonalou" V-A char. Ten úbytek napětí je relativně pozvolný od cca 50% se začínají více rozcházet, ale spíše vlivem rozdílného napětí při zapojení v serii (prakticky vlivem rozdílného vnitřního odporu). Balancovat by bylo ideální dole v prázdném stavu, al z praktických důvodů je to nesmysl. Takže se jede zase top balancing. Jenže tomu tam chybí ten zásadní zvrat po nabití na 100% (respektive je až za touto hranou), takže je pro tento účel nepoužitelný. Můžeš tedy jet klidně od těch 80% nabíjení. Ale nikoli při něm. Protože vlivem rozdílných vnitřních odporů na každém článku budeš mít trochu jiné napětí. Navíc je to stejně jen poměrně krátký časový úsek. Tedy balancování probíhá spíše až po nabíjení. Což není úplně problém pokud nabíjíš doma.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: dle toho co píšou internety balancuje bms články už nad 80% SOC tj. nad 4V
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Přdpokládám že píšeš o balanceru a ne o BMS
    "to same udelat pro ruzne hodnoty nabití baterie"
    To mi přijde dost zvláštní, ale jinak to dává smysl. Bude mít nějaké kapacitní přelévaní. A protože tam bude výkonové omezení tak to může dost trvat. Při nabíjení 50kW to fakt nestihne.

    Ale nemá smysl dělat balancing při více úrovních. buď balancuješ dole a nebo nahoře. To druhé dává z praktického hlediska mnohem větší smysl a tak se používá výhradně to.
    Srovnání napětí na třeba 50% tu baterii pouze rozhodíš.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    PEPAZZ: to uz je na tobe :) dela to i statistiky baterky, cenovy grafy. muzes si tam vsecko prozkoumat jak se to auto chova a kolik te co stoji. ale po chvilce to dopadne presne tak jak pise DZODZO. ja uz jenom sbiram data a obcas se podivam, kdyz me neco zajima :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jo, prvych par dni, pak ta to omrzi, je to stejne jak grafy z elektrarne :)))
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    a nad tema grafama pak onanuješ po večerech, bo jak? :)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    PEPAZZ: SMT je uplne na neco jinyho. je to na live/detailni diagnostiku jizdy, to nechces mit zapnuty porad. to csv co generuje SMT ma i nekolik stovek MB za jednu jizdu.
    teslamate sbira vsecko automaticky a dela ti z toho grafy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    asi hlavne ze nemusis nikde nic pripajat a samo sa ti to zbiera, ty si pak uz iba klikas grafy
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jakou prianou hodnotu to ma oporti scan my tesla? např.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: dolezita poznamka :)))

    3. I periodically (once a month or so) charge to 95%, then let the car sleep for 6 hours, getting OCV readings at 95%. Don't do this at 100%, as it's not good for the battery to sit with 100% charge.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    teslamate je free, akurat je trochu onania rozbehat tool na generovanie tokenov ( https://github.com/adriankumpf/tesla_auth ), mne sa to na rpi2 nepodarilo, ma to malo pamati, tak som pouzil 3rd party webku https://ev-inventory.com/tesla-token.php
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    PEPAZZ: pokud si to umis rozjet na vlastnim serveru, tak je to free. jinak nabizeji i placenou variantu v cloudu a ta je cenove srovnatelna s ostatnima.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    HOUMLES: teslamate je free nebo placena?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam