• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    STARE_CASY: To já netvrdím, že je to neopravitelné protože je to BEV, ale protože s ty auta nesekaj jak Bata cvičky a není ten díl v deseti modelech pěti značek deset let v kuse. Prostě čím míň je těch dílů potřeba, tím je menší snaha dělat druhovýrobu. Na baterie IMHO neexistuje. A to se týká i ne moc běžných ICE.

    Ale třeba ta baterie kolik stojí nová baterie třeba na toho R ZOE, Citigo E, Smart E,.. nebo i na tu zmíněnou Teslou S85kW? Klidně druhovýroba ale nová. Cena pro běžného smrtelníka?

    To prostě nikdo neprodává a nebo za nesmysl. A druhovýroba neexistuje protože se to na těch pár kusů nevyplatí.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    STARE_CASY: pardon, ještě odkaz na ten kanál...

    https://www.youtube.com/@jirkazima1126/videos
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    ABS: s tou neopravitelností BEV, resp. tím, že opravit to je drahé, by dost neouhlasil Jirka Zima*. Reálně to zas tak složitý a ani drahý není, když víš, co děláš. Tedy úplně totéž jako u ICE - každá nová technologie byla na začátku drahá, doma neopravitelná a spousta keců, že je pryč doba, kdy si každej opravil škodovku kladivem a kusem drátu. Dneska má každej druhej jouda na vesnici noťas s diagnostikou a je schopnej opravit většinu sám s tím, že díly si objedná klidně z Číny (což nechválím, jenom popisuju realitu).

    S BEV to bude stejně, jak jich bude víc a víc a hlavně jak bude spousta levných ojetin, tak se to rozšíří a lidi se to naučej.


    * Doporučuju projít kanál Zimy na youtube - opravují tam (nejen) BEV, dobře to popisují, většinou řeknou, kolik to stojí atd. Je to zatím parta nadšenců, podobné opravy moc lidí ještě nedělá, ale od nich a jim podobných se to další mechanici budou učit a hlavně najdou odvahu se do toho vůbec pustit, protože zjistí, že to o tolik složitější než ICE není.
    KULA
    KULA --- ---
    DOCKINEZ: ahá, teď na to koukám, já myslel, že když se říká není to žádná láce, že to jako není drahý a ono je to přesně naopak.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: No nevim, ale mám kamaráda kousek od Osla, měl tedy spíše dostal Teslu Během pár let tam už měl třetí baterku. V záruce vyměněna takže ok.
    Minulej rok ho někdo naboural. Nic zasádního. Ale oprava byla nonsence. Protože negarantovali spolehlivost baterie. Takže se nechal vyplatit. Teď už za své chtěl koupit použitý BEV (v Norsku ani nic jiného nemá smysl), ale narazil na to, že ojetina díky akcím, zelenému bonusu a kdo ví čemu, byla nerentabilní a šel do nového.
    Nicméně nevěřím tomu, že to auto někdo sešrotoval. Možná už ji dovezli sem jako zánovní :-)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: to o Norsku co píše je bullshit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROBOTON: Koukni jestli je v šachtě místo a jak by jsi to tam vedl. Tím bych začal.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    CUKI: na patře, no každopádně nejdřív se domluvit na SVJ..to bude asi ten největší problém :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROBOTON: Kde máš elektroměr? to je rozhodující. Když to protáhneš 4x10 CYKY tak ztráty budou naprosto ok klidně i 4x6cyky je ok. Spíš jestli je to technicky rozumně realizovatelné jestli dostaneš souhlas SVJ. Pořární zprávy bych se neobával, ale reálie u tebe neznám.

    Tarif ti daj podle daného spotřebiče. Máš BEV jak dostaneš sazbu. Naopak ji využiješ i pro ostatní spotřebu.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    KORKMAZ: pokud bych to jel z jedněch hodin, tak mi ale nedaj nízkej tarif ne? já to mam 3 nadzemní podlaží a garáž je defakto v přízemí..
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CUKI: Dneska se „malá obyčejná auta“ už nedělají, nevyplatí se to.

    Ale budiž. Uvažujme ix20, rok 2019. Na áčkách za 165k až 270k. To mi taky nepřijde jako nějaká láce za nákupní tašku.
    KULA
    KULA --- ---
    Schválně, nemá někdo v šuplíku nějaký referát od někoho, kdo koupil ojetou elektriku a za týden mu vytekly baterky a byl v tom za statisíce? Já si pamatuju spíš příběhy s ICE, např. jeden nyxák s XC70? Nájezd ~250 tisíc? A auto začalo žrát statisíce na servisu a byl v tom pěkně zacyklenej. Taková ta klasika, už jsem do toho dal 80, tak dám dalších 50, prásk, chce to dalších 60....To je fakt lepší vyměnit baterii za 200k a být zase dekádu v klidu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: Tak porovnávej něco malého obyčejného v obou kategoriích :-)
    FINSON
    FINSON --- ---
    LELI: Hele: FINSON, FINSON :-)
    Takže by to teda šlo? Jak to vypadá, je mi docela jedno, spíš je lepší, když to vypadá na hovno a nikoho to neláká...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROBOTON:
    Pokud by se to řešilo dohodou (podružný elektroměr) tak bacha SVJ má dražší elektřinu, navíc by SVJ muselo platit dražší paušál (pravděpodobně bude mít menší rezervovaný příkon).
    Ideální by bylo aby jsi to měl zapojené do svého elektroměru. Ale to záleží jak je to daleko, tak aby jsi platil jediný paušál, jak navrhuje KORKMAZ:
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CERMI_FOX: Ten point je, ze porovnam stejnou tridu aut.
    Nemuzes porovnavat Teslu s Opelem Corsa, napriklad.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ROBOTON: Můžeš si vystačit se zřízením jen 480V zásuvky a pak si k tomu koupit příslušný kabel na alze. Co se HW týče, tak je to zhruba o polovinu levnější řešení než wallbox. CO ale stojí natažení kabeláže a elektroměr, tak to nevím...

    ...a taky mě to zajímá a v mém případě jsou v zásadě dvě možnosti. Buď se bude tahat nějaká páteřní kabeláž ve spolupráci s ostatníma a na tom další elektroměry (běh na dlouhou trať, i kdyby byla shoda v SVJ tak svině hasiči to brzdí), anebo delší solo kabeláž z mé rozvodné skříně, kterou má každý byt v garáží, takže bez elektroměru (tahle partyzánština je ale taky ilegál)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JYRKA: jasně, vždycky najdeš takovou značku, která bude dražší. Jsem si jistý, že najdeš i značku/typ, u níž 10 leté auto nepůjde pod milion. Ale nechápu point?
    CUKI
    CUKI --- ---
    Prostě a jednoduše díky ceně baterie se ta cena TCO u všech BEV pohybuje stejně vysoko jako luxusní auta. A přenáší se dál na dalšího majitele.

    A taky se dá souhlasit s článkem, že třeba v Norsku kde jsou ty pobídky a výhody koupě nového BEV extrémní, vzniká najednou propast mezi jednotlivými skupinami lidí.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CERMI_FOX: Stejná třída jako Tesla 3.
    Vidím tam něco jiného...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam