• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Podle me ochrana chodcu a macho efekt.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: tim ze je tam motor tak ta haubna vysoka byt musí, u EREV to tak nejak predpokladam u BEV takové designy nechápu
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PEPAZZ: Ty škaredý tupý přídě maj nějakou funkci, že se to objevuje u každýho druhýho modelu? Ptám se, protože jako laik bych čekal, že bude snaha EV auta navrhovat aerodynamicky a ne jako přišlápnutou krabičku od kefíru.

    Ale co já vím, třeba právě tohle JE aerodynamický.

    Rád se nechám poučit.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    NIKDAS: Pro ICE se nic nemeni. Spotrebni dan z phm je o 5p nizsi nez pred 11 lety a jedinou vyhodu EV budou mit, ze danova prirazka za drahe auto bude od £50k a ne od £40k.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: Tohle se určitě bude líbit naší budoucí vládě. 😉
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Absolutní demence s tím přijít takhle brzo... Jinak na britských fórech k tomu píšou, že prodej nových ICE bude zatížený zvýšenou daní, tak snad to pomůže k adopci EV.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    From April 2028, electric car drivers will pay a road charge of 3p per mile, while plug-in hybrid drivers will pay 1.5p per mile, with the rates going up each year with inflation.
    The new tax is about "half the fuel duty rate paid by drivers of petrol cars", according to the government's independent forecaster, the Office for Budget Responsibility (OBR).
    The chancellor also committed to extending the 5p cut in fuel duty until September next year, after which it is set to increase annually by the RPI measure of inflation.

    Electric vehicle owners to face pay-per-mile tax
    https://www.bbc.com/news/articles/c8jw9l7gx92o
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    VW predstavi v pristim roce svůj první EREV vyrobeny v Číne spolu se SAIC

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    On the German configurator, if you add all the extras that come standard on the Model 3 AWD, the price is roughly €69,860.

    Including EAP on the Tesla, since the CLA can have the same functionality if ordered.

    It shows 747 km range, which isn’t bad. But honestly, that’s the only good thing about the CLA. Knowing the high yearly maintenance costs, cheap build quality nowadays, and reliability issues, it’s only for people who really, really want to drive a Mercedes. 🤷🏻‍♂️

    https://x.com/Paddy_film/status/1993607267095060775?s=20
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Uff... Je to real, pls? Tzn BYD sice o fous před T, ata čísla sbírá z takového množství modelů? Pokud real, to musí stát BYD šílené peníze...

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Jo slitina smysl dava, ale to v clanku bohuzel neuvedli...
    Taky by me zajimalo zda presli na 48V, z clanku to vypada ze ne, ale to by jim taky usetrilo dost materialu (teoreticky by stacil ¼ průřez kabelaze na nizkonapetovy system)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: JIMIQ: Použitá aluminium alloy má vodivost údajně 60% vůči medi, jenže je 3x lehčí. Potřebuješ větší průřez. Je to za pusu. Obecně mmnt trend v EV. Pocitově pro mě stejně divné jako pro Vás, ale fyzikálně to smysl dává. Pozor na aluminium vs aluminium alloy.

    Mělo by jít o AA 8000: https://kdmfab.com/8000-aluminum/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIKDAS: hlinik ma mensi hustotu nez med, ne? Ale ja bych od toho cekal jiskreni a ohniky :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: V článku tvrdí, že snížili hmotnost díky "switching from copper to aluminum wiring", což bych čekal přesně naopak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: na offroad to zatial moc nie je, asi by sa tam tocil jak strateny putnik v pusti :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    How Tesla Shaved Nearly 400 Pounds from the Model X

    Údajně bedna piva za každý ušetřený 1kg 😊 Párání a super počtení 👍

    https://www.caranddriver.com/news/a69457999/2026-tesla-model-x-weight-savings/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Možná jste to už viděli, ale tady je relativně nový český virální kanál na YouTube, který se věnuje problematice FSD.
    Self-Driving Cybertruck vs Prague: Too BIG for Europe?
    https://www.youtube.com/watch?v=tDDGzHtKXVg
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Ad průšvih Mercedesu – ten se týká řady EQ, zejména modelů EQE a EQS. Ty se naprosto tragickým způsobem neprodávaly a jako ojetiny padaj na ceně jako šutr, protože je nikdo nechce.

    Přitom to ale jsou dobrý auta, jen jsou strašně hnusný a nevypadaj jako Mercedes.

    Nový CLA je první z nastupující řady Mercedesu, kde ty auta už zase vypadají jako Mercedesy a k tomu mají špičkovou EV techniku. A podle objednávek to zatím vypadá, že se to bude prodávat super.

    DIM_: Za mě je CLA s těma třema displejema moc, stačily by mi menší, celej ten vnitřek je hrozně kýčovitej a ty hvězdičky všude jsou příšerný. Ale ergonomicky to funguje výborně, jezdí se v tom strašně příjemně a za ten rozdíl ceny (250 tisíc v základu proti ekvivalentní TM3LR, výbava něco přidá, sleva něco ubere, reálně tak tři kila tipuju) bych si určitě připlatil.

    Nicméně spíš bych čekal na třídu C nebo na nový BMW i3 touring, ale těma jsem ještě nejel.

    DIM_: Druhej je ukazatel výkonu. Ale jsou tam i jiný zobrazení než tradiční budíkový, můžeš to dát pryč a mít tam třeba navi.

    LAUNCHER: TM3 na nějakým lepším podvozku klidně rychlejší být může, vo tom žádná. Ale v tom, jakou z toho ježdění budeš mít radost, bude pořád BMW nebo Porsche o dost lepší – a dneska si většina lidí nekupuje rychlý auta kvůli tomu, že někam dojedou rychlejc.

    LAUNCHER: Viz výše, ale platformu víceméně použili na vývoj nový, respektive dvou nových. CLA stojí na MMA, která je ještě sdílená s ICE, od C/GLC vejš je to MB.EA, která je čistě elektrická. Ta by měla být ještě o kus lepší, ale to se mi do ruky dostane tak za čtvrt roku hádám.

    LAUNCHER: V tomhle má třeba výhodu to CLA, díky dvoukvaltový převodovce se s ním dá rozumně jezdit do 160 a ještě to moc nežere, vycházelo mi to na nějakých 350-400 reálnýho dojezdu v tom tempu.

    LAUNCHER: Dvě nabíječky už Škodovka začala tuším dávat taky, myslím od Elroqu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    LAUNCHER: ty prodeje jsou fluke kvuli konci podpory v USA, Q4 bude zase pokles
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELIJEN: Tos mi připomněl:

    Manželka přivezla z práce novou Octavii 4.

    Dobrá zpráva: Už to má bezdrátovou nabíječku na mobil. A ta i funguje, což nás prekvapilo. Ale má ji to jednu. Twl jednu. Jakože spolujezdec, proč ho řešit... To jsou dinosauři tohle...

    Nějak se to snaží spojit s mobilem, žena má Samsung S24 Ultra, ale občas se to spojí a občas ne a nikdo neví proč. Tak to má jen přes BT na audio, alespoň to teda funguje...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Jinak nepochopím jak to zamýšlel s tou baterkou, má sice placky a já crossover, ale já s tím jezdím po dálnici 130, on létal 200. To si myslím, že na tohle si měl alespoň jedno ICE BMW nechat, na to EV ještě tu baterii prostě nemají.

    Ne že bych chtěl ta Mková BMW servisovat teda, podle toho co říkal...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH:

    Tesla měla a pořád asi má bezkonkurenční poměr cena/výkon (zrychlení, dojezd, motorizace) a všechny moderní featury v základní ceně.
    Pokud u GLC nechceš startovat klíčkem, tak to stojí 125 000 Kč (a stejně musíš u sebe nosit key fob jak 100 let za opicema?) a takhle je to u legacy automobilek se vším. Nad konfigurováním auta strávíš týden a pak zjistíš, že si zapoměl nabíječku na telefon. Spousta lidí tohle nechce řešit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam