• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Ad průšvih Mercedesu – ten se týká řady EQ, zejména modelů EQE a EQS. Ty se naprosto tragickým způsobem neprodávaly a jako ojetiny padaj na ceně jako šutr, protože je nikdo nechce.

    Přitom to ale jsou dobrý auta, jen jsou strašně hnusný a nevypadaj jako Mercedes.

    Nový CLA je první z nastupující řady Mercedesu, kde ty auta už zase vypadají jako Mercedesy a k tomu mají špičkovou EV techniku. A podle objednávek to zatím vypadá, že se to bude prodávat super.

    DIM_: Za mě je CLA s těma třema displejema moc, stačily by mi menší, celej ten vnitřek je hrozně kýčovitej a ty hvězdičky všude jsou příšerný. Ale ergonomicky to funguje výborně, jezdí se v tom strašně příjemně a za ten rozdíl ceny (250 tisíc v základu proti ekvivalentní TM3LR, výbava něco přidá, sleva něco ubere, reálně tak tři kila tipuju) bych si určitě připlatil.

    Nicméně spíš bych čekal na třídu C nebo na nový BMW i3 touring, ale těma jsem ještě nejel.

    DIM_: Druhej je ukazatel výkonu. Ale jsou tam i jiný zobrazení než tradiční budíkový, můžeš to dát pryč a mít tam třeba navi.

    LAUNCHER: TM3 na nějakým lepším podvozku klidně rychlejší být může, vo tom žádná. Ale v tom, jakou z toho ježdění budeš mít radost, bude pořád BMW nebo Porsche o dost lepší – a dneska si většina lidí nekupuje rychlý auta kvůli tomu, že někam dojedou rychlejc.

    LAUNCHER: Viz výše, ale platformu víceméně použili na vývoj nový, respektive dvou nových. CLA stojí na MMA, která je ještě sdílená s ICE, od C/GLC vejš je to MB.EA, která je čistě elektrická. Ta by měla být ještě o kus lepší, ale to se mi do ruky dostane tak za čtvrt roku hádám.

    LAUNCHER: V tomhle má třeba výhodu to CLA, díky dvoukvaltový převodovce se s ním dá rozumně jezdit do 160 a ještě to moc nežere, vycházelo mi to na nějakých 350-400 reálnýho dojezdu v tom tempu.

    LAUNCHER: Dvě nabíječky už Škodovka začala tuším dávat taky, myslím od Elroqu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    LAUNCHER: ty prodeje jsou fluke kvuli konci podpory v USA, Q4 bude zase pokles
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELIJEN: Tos mi připomněl:

    Manželka přivezla z práce novou Octavii 4.

    Dobrá zpráva: Už to má bezdrátovou nabíječku na mobil. A ta i funguje, což nás prekvapilo. Ale má ji to jednu. Twl jednu. Jakože spolujezdec, proč ho řešit... To jsou dinosauři tohle...

    Nějak se to snaží spojit s mobilem, žena má Samsung S24 Ultra, ale občas se to spojí a občas ne a nikdo neví proč. Tak to má jen přes BT na audio, alespoň to teda funguje...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Jinak nepochopím jak to zamýšlel s tou baterkou, má sice placky a já crossover, ale já s tím jezdím po dálnici 130, on létal 200. To si myslím, že na tohle si měl alespoň jedno ICE BMW nechat, na to EV ještě tu baterii prostě nemají.

    Ne že bych chtěl ta Mková BMW servisovat teda, podle toho co říkal...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH:

    Tesla měla a pořád asi má bezkonkurenční poměr cena/výkon (zrychlení, dojezd, motorizace) a všechny moderní featury v základní ceně.
    Pokud u GLC nechceš startovat klíčkem, tak to stojí 125 000 Kč (a stejně musíš u sebe nosit key fob jak 100 let za opicema?) a takhle je to u legacy automobilek se vším. Nad konfigurováním auta strávíš týden a pak zjistíš, že si zapoměl nabíječku na telefon. Spousta lidí tohle nechce řešit.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Mně Tesla vyhovuje tak, jak je, kromě Commanderu nepotřebuješ nic navíc. Jo, přesně tak. A tohle už je spíš o preferencích než o autě.
    BOBASH: Taky bych radši pořídil zánovní EV než úplně nové, a je jedno, jestli je to Tesla nebo něco jiného. I když kolem 25 tisíc eur už se to láme, tam bych možná vzal nové, záleží na tom, co by to bylo.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Pry stala šílený peníze platforma a nenaplnilo to očekávání.

    Ale ty auta jsou dost možná v pohodě, netuším. Já jsem to úplně vypustil a nikdo kolem mě to ani nekoupil, ač teď dělám hodně AT.

    Přišla mi v pohodě ta velká EV Audina i majitel je spoko. Hele na mě je to moc, ale nic proti gustu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: V čem má MB problém? O CLA uvažuju až odejde I-Pace, ale odrazuje mě ten kolotočářskej vzhled.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Kamarád přešel z BMW M3 na Tesla, tvrdí že je s tím rychlejší na okresce i okruhu. Akorát nadává na baterii a přehodil brzdy na aftermarket.

    Ostatně:

    INSANE SPEED! Modified Tesla Model S Plaid Track Pack! // Nürburgring
    https://youtu.be/m4uJFpoR6Q0?si=iQ9KbZW982JDhUc1
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Btw, naprosto neironickej dotaz. V tom Mercedesu jsou 2 budiky. Jeden bude rychlost a k cemu je ten druhej?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Ja za jizdy ladim jen a pouze audio. Vse ostatni je automatika. Ten post nechapu.

    To kdyz uz se podivam na ten odpornej 3 displejovej barevnej cirkus, co nabizi Mercedes a jeste k tomu si primyslim HUD, tak vlastne nevim, v cem se spis nabouram kvuli ergonomii:)
    https://www.mercedes-benz.cz/passengercars/models/saloon/cla-electric/overview.html#interior
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: 1) Tesla - IMHO to zase roste, protože naběhla výroba Y refresh.

    Q3 2024: 462,890
    Q3 2025: 497,099

    2) Naopak mě zaráží ten Tebou chváleny Mercedes, od lidí slyším že mají hrozný průšvih, ale detail nevím a neřeším, jsem spoko s T.

    Klidně může být, že jen nikoho nezajímá, takže sice auto dobrý, ale víš jak...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: LOPIK: Stručnej seznam:

    – Mizerně naladěnej podvozek. Je to dobrý jako cruiser na hladký silnici, jakmile se snažíte s tím jezdit jako se sporťákem, je to divně nejistý, rozevlátý a upřímně jsem v tom měl strach. Porsche Macan je mnohem sportovnější auto než tohle.
    – NAPROSTO zoufalá ergonomie. Na Teslu nadávám, protože nemá tlačítka a má jen displej, ale ten displej má zase skvělý UX a dá se s tím žít. MG má ČTYŘI displeje, na každým je něco jinýho, rozdělení funkcí mezi ty displeje není úplně logický a nedá se zapamatovat. Dva z těch displejů (vlevo a vpravo od palubky) nejsou ze třetiny vidět přes volant a tak z půlky až 2/3 (já mám hubený ruce) když držíš volant. Abys viděl třeba čas dojezdu na navigaci, musíš pohnout hlavou.
    – Kreténský dveře. Můj syn je zbožňoval, ale jemu je dva a půl. Začnou tě srát ve chvíli, kdy poprvé budeš potřebovat rychle otevřít auto, nasednout a odjet. Jdou otevřít jen elektricky a trvá to strašně dlouho.
    – Spotřeba. Reálnej dojezd 300-350 km.

    A na závěr to hlavní – cena. Stojí to 1,8 milionu. To bude na dostřel od elektrickýho Porsche Boxster, kterej bude nesrovnatelně lepší auto. Tohle má horší jízdní vlastnosti než Enyaq, jako sporťák se to jen tváří a na to, co to je, je to hrozně drahý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Tohle je mimochodem taky zásadní výhoda Tesly a důvod, proč bych pořád přemýšlel o jetý TM3. Z hlediska nezávislého servisu je to podle všech lidí, se kterýma jsem mluvil, fakt o hodně lepší než tradiční značky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Změnila se délka, kvůli nárazníku (o 26 mm) a výška o pár mm kvůli podvozku. Šířka je stejná, protože všechno, co je na tom autě plechový, je identický. Nejspíš i půjde přestavět preFL na Highlanda.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Hele já jsem loni vážně přemýšlel o tom, že si koupím jetou TM3, protože prostě na trhu ojetých EV za půl mega je to bezkonkurenční nabídka. V tý době nic lepšího na trhu nebylo.

    Kdybych měl dát za novou TM3 LR 1,3 milionu, tak radši dám 1,5 milionu za Mercedes. Furt chápu, proč si někdo koupí tu Teslu, ale už jsou alternativy. To dřív nebylo a proto prodeje Tesly klesají, protože poslední roky inovuje pomaleji než konkurence a ta jí dohání.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Já hodnotím auto tak, jak si ho můžu koupit z fabriky. Odmítám si do novýho auta kupovat shit z Aliexpressu nebo i SEXY buttons. Takže vím, že to existuje, vím, že je to řešení, ale to už si radši koupím auto, který už to má od začátku.

    W_NOICE78: Nejprodávanější auta byly Tesly proto, že nabízely nejlepší spotřebu a dojezd v kombinaci s nejlepším poměrem cena/výkon.

    To přebilo fakt, že pro většinu lidí je ergonomie Tesly spíš nepříjemná, vyloženě vyhovuje jen technonadšencům, kteří už ale tu Teslu většinou mají. Člověka, kterej si doteď kupoval Superby, na Teslu většinou moc nepřekecáš a půjde si radši než TMY koupit Enyaq, kterej dělá to samý za podobný peníze, v něčem hůř, v něčem líp, ale blíž k tomu, na co je majitel Škodovky zvyklej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: mne v TM3 chyba pouzitelna klimatizacia, doteraz sa mi to nepodarilo nastavit tak, aby mi to vyhovovalo vo vsetkych situaciach

    LAUNCHER: svojmu servisakovi zverim akurat take tie mechanicke veci, do elektriky by som ho nenechal hrabat, predsalen chcem k nemu na servis jazdit este aj v buducnosti a nechcem, aby ho zabil nejaky neodborny zasah do HV okruhu :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Faktor „cool“ tam určitě hraje roli, Musk tomu pomáhá a v Číně je Tesla vnímaná i jako určitý protest proti establishmentu.
    Ale to samo o sobě z auta neudělá nejprodávanější model na světě. Kdyby Tesla technicky nestála za nic, tak by se hype dávno vytratil, stejně jako u spousty jiných značek.

    To, co ji drží na špici, je kombinace efektivity, softwaru, jednoduchosti, provozních nákladů a nabíjecí sítě. To není o tom, že je „cool“, ale o tom, že to reálně funguje nejlépe. O to mi jde, ne o to jestli má značka kolem sebe nějaký vibe.

    A to jsem vůbec nemluvil o FSD.
    JANOS
    JANOS --- ---
    LAUNCHER: Excellent!

    Takze delka: +9.5cm Juniper oproti prvni trojce. (Oproti Highlanderu jen +7cm)
    Sirka se zrcatky: +4cm
    Sirka bez zrcatek: +7cm
    Vyska: +18cm
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam