• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    PARCELKA
    PARCELKA --- ---
    Máte prosím někdo zkušenost se státní a soukromou mateřskou školkou, liší se nějak přístup učitelů k dětem? Naše dcera 3,5roku chodí od září do státní školky a jelikož se s dětmi "nepárají" a nějaké naše požadavky ohledně jídla, neb má alergii na vaječný bílek, jsou docela problém, přemýšlíme o změně školky a spíš se přikláníme k soukromé, ale ještě bych si to chtěla potvrdit u někoho, kdo tu zkušenost má....děkuji za odpovědi:)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    ILLUZE: jj, v zásadě jsem pro můj syn měl asistenta celý první stupeň plus tři roky na osmiletém gymnáziu, i když poslední roky už zdaleka ne na full time.

    MARKYSHA: tak to zase úplně ne, je na běžném osmiletém gymnáziu. Nijak závratně nadaný není, je to jen celkem chytrý kluk, který si bohužel školu zbytečně komplikuje tím, že na formální vzdělání trochu kašle - k rysům jeho povahy ovšem patří, že si za všechno chce nést odpovědnost sám, takže už je to trochu jeho boj.
    Taky bohužel moc nechápe, že nemůže každému učiteli říct, co si o něm myslí, respektive že to není moc taktické, za to mu taky nikdo v případě nerozhodnosti lepší známku nedá. Ale už se o něj v tomto směru tolik nebojím jako v době, kdy ho vyhodili z první školky s tím, že je to nevzdělavatelný prevít.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: ale on už je někde ve škole pro nadaný děti, jestli se nepletu?
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    ILLUZE: souhlasim, psala jsem o lehci forme autismu.
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    JELLYBEAN: jenže je prostě rozdíl o autistické nebo děti s Asperegerem apod. a prostě agresivní... chápu, že jedno nevylučuje druhé... každopádně tak či tak by měly mít tyto děti po nástupu do vzdělávacího systému odborné asistenty
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    ANNAWA: mame v jazykovem krouzku chlapecka s lehci formou autismu. Je neuveritelne chytry, vlastne dlouhodobe nejlepsi ze skupiny. Obcas me prekvapi vecmi, ktere mi pripadaji jako mezi nebem a zemi. Jeden priklad za vsechny : prohlidne si obrazky v balicku pexesa...vyhodi je do vzduchu po cele mistnosti, a u tech, ktere jsou obraceny obrazkem dolu skoro se skoro 100% presnosti urci, jaky je tam obrazek. Kdybych to nevidela, nikdy bych neuverila, ze tohle nekdo dokaze.
    Je to s nim sice trochu tezsi, maminka nam na zacatku rekla, jak zvladat urcite situace a na co pripravit, ale rozhodne stoji za to, aby tyto deti mely stejne moznosti jako deti "zdrave".
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MEDVED007:
    RYBKA: napsala jsem to nejasně, těžší případe se poznají snáz, ale stejně není třeba dlouho jasné, o jakou formu autismu jde a tak podobně.

    MARKYSHA: jak už tu zaznělo, je to dítě jako hrom do police.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Podle mě to u těžších případů lze rozeznat snáz a dřív - protože ty příznaky jsou prostě jasné. Když je to lehčí forma nebo dokonce hraniční, můžou pořád doufat, že se to s věkem srovná.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ANNAWA: kamarádka má holčičku necelé čtyři roky a že je autistka vědí už dobře dva roky....mají to i potvrzené od x doktorů, teď byli na vyšetření v APLA a potvrdili jim, že dítě má ne lehkou, ale bohužel středně těžkou formu čili perspektivy jsou o něco horší než doufali....já to na ní teda vidím na první pohled....ne tedy to, že je autistka, ale to že není "normální"
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    ANNAWA: ono je to tem ostatnim rodicum ve finále asi jedno, "nevychovany" pro ne představuje nejaky stav dítěte, ne předchozí snahu rodicu...Taky kolikrat vzteky cedim mezi zuby "smrad jeden nevychovanej", když odchazim od nejakeho vystupu se synem, přitom vychovavam podle nejlepšího vedomi a svedomi...
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Agresivní vyloženě ne, ale ty dopady jsou někdy hodně podobné. Já si M. pamatuju od jeho pětilet a ustát někdy jeho chování, byť šlo i o emoce pozitivní (např. o projevy nadšení), se někdy bez modřin neobešlo.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: tak hyperaktivní není agresivní ne? Jenom hodně impulsivní a nevydrží sedět? V tomhle případě by mu asi spíš uškodilo být separovaný.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MARKYSHA: teoreticky jo, ale říkat "on není nevychovaný, ale pouze hyperaktivní" není nic moc.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: někdy to holt výchovou není a rodiče čelí předsudkům a odsudkům, mají to těžký. Ono taky záleží na reakci rodičů. Je rozdíl, když to vysvětlíš a ne že arogantně všechny pošleš do háje jako někteří.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MEDVED007:
    SANTAL: mám dítě, které byste ve školce vedle svých dětí viděly asi nerady. Příští měsíc mu bude šestnáct a za sebe říkám, že ta pruda s integrací stála za to a rozhodně bych do toho šla znovu, i kdyby ostatní rodiče nebyli dvakrát nadšení. Mám na druhou stranu čisté svědomí v tom, že jsem problémy řešila, co to šlo. Jeho diagnóza byla a asi teda pořád je ADHD plus Asperger, ale v podstatě už to není nijak poznat.

    MARKYSHA: já důsledná jsem, na dva z mých synů to platilo skoro vždycky, na nejstaršího to nezabíralo několik let, nezabíraly tresty, odměny, pozitivní, negativní motivace, nic. A vypadal samozřejmě jako nevychovaný nezvladatelný fracek. Mně se ale ta nálepka nelíbila.

    TRISSIE: ono ale s autismem se to má tak, že spolehlivě diagnostikovat se dá až někdy ve školním věku, do té doby jsou to zvláště u lehčích forem spíš domněnky.
    EDERA
    EDERA --- ---
    No, já zas po té, co vidím pozitivní výsledky let integrace na synovi kamarádky, jsem docela sluníčkově přesvědčená, že stálo za to zatnout zuby a vydržet.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    FOXOVA: tak je to rozdíl, ale třeba u batolat kupodivu tolik ne, oni jsou taková zvířátka a pokoušejí se prosadit fyzicky, což nelze tolerovat ani u psů, ani u dětí.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    MARKYSHA: ono predne nelze srovnavat vychovu selmy a deti... Zvireti jasne musis dat najevo, kdo je vudce smecky a potlacit jeho zivocisne pudy. Zvirata se perou a svou nadrazenost si projevujou fyzicky....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Osobně si myslím, že základ jakékoli výchovy je důslednost a té se může dosáhnout i bez tělesných trestů. Obecně vžitý názor, že netradiční výchova bez tělesných trestů spočívá v tom, že si dítěte nevšímám a nechám ho růst jako dříví v lese, je scestný. Je to ale o dost náročnější. Já jsem třeba psy v životě nebila v pravém slova smyslu, vlčák je poslušný z povahy, jezevčíka krákám za kůži na krku a zastrašuju očima.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    co se tyce problemoveho chovani deti tak musim jen rict, ze u nas ve skole se zridila detencni mistnost pro 6lete dite a zkusene ucitelky jsou zklamane vysokym poctem deti s problemovym chovanim, ktere nastupuji posledni roky do skol.
    Ovsem i ja sama posledni dobou zjistuji, ze rodice mnoho veci prenechavaji na instituce a jsou pak velmi prekvapeni, kdyz to nefunguje podle jejich predstav. Problem je, ze mnozi z nich nechapou nase kompetence a jdou dokonce zrusit specializovanou peci s tim, ze je dite ve skole a ta to srovna....to ted bohuzel resim a nejen s jednim rodicem.



    MONIA: souhlas, vzdy kdyz mam dite ktere se chova vyrazna neprimerene, musim fakt premyslet, jak ho to "beztrestne" odnaucit, nebo aspon primet k tomu, aby se hlidal a snazil ovladat.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam