• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    TORUVIEL: myslim si, že pokud máme aspoň trochu konkurovat ostatním zemím tak maturita z matematiky je nutnost. Doufám, že se zapracuje i na kvalitě výuky a vyučujících. To že bude nutné mít dítě od 5 let školce snad nebude tak velké omezení.
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    TORUVIEL: jen jsem to zběžně prolítla, nicméně jako jedno z mála pozitiv vidím schválení možnosti individuálního vzdělávání i na druhém stupni...naopak školka povinně od 5 let mi přijde jako značně nepřiměřený zásah do rodičovských práv...a maturita z matiky, to je moje noční můra :)
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Poslanci schválili předškolní vzdělání i povinnou maturitu z matematiky - iDNES.cz
    http://zpravy.idnes.cz/...elani-i-maturitu-z-matematiky-14c-/domaci.aspx?c=A160309_111933_domaci_kop
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    BEBERA: Nemluvě o organizačních nedostatcích, pozdním informování o akcích, chaotických změnách na poslední chvíli apod.. Na dnešek byla naplánovaná cesta do divadla. Informace visí na nástěnce týden s časovým údajem odchod 8:15. Včera pro jistotu ještě napsali ceduli na vchodové dveře, aby to nikdo nepřehlédl, odchod v 8:15, buďte ve školce včas a děti ať jsou nasnídané a mají s sebou pití. V 8:03 jsem zaparkovala před školkou a zástup dětí s ředitelkou v čele právě vycházel z branky, jen jsem stihla klukům natáhnout rukavice a nasadit batohy, aby se tak tak mohli zařadit na konec dvojstupu. Spolu se mnou ještě dva další nic nechápající rodiče. V 8:07 dorazily ještě dvě maminky, ta co šla pěšky, musela s děcky běžet, aby školku dohnala, druhá měla naštěstí auto a děti hodila až do divadla....
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: Přijde mi, že se ta naše školka nějak rozkládá. Ředitelka kdysi měla vizi, jak by měla školka fungovat, něco se snažila prosadit, něco zůstalo jen v rovině přání a představ, ale přišlo mi, že to aspoň směruje správným směrem. Loni v září jsem ve školce měla problém jen s jednou nervní učitelkou, která naštěstí sama brzy odešla, od té doby to bylo vyloženě příjemné místo a ráda jsem se tam zdržela i odpoledne na hřišti nebo ve třídě (což bylo podporováno). Letos ředitelka nastoupila s plánem na nahrazení bonbonů při narozeninách zážitky, v září psala na nástěnku informace typu "proč je lepší nahradit bonbon pohlazením", nadšeně mi vykládala, že až bude mít někdo narozeniny, bude si moct vybrat jaká hra pro všechny se bude hrát, všichni to s ním budou slavit a učitelky se postarají, aby ten den pro něj byl zvláštní. Taky přišla s kroužkem, který zohledňoval i potřebu kluků víc se hýbat a bojovat, navíc s chlapem jako vedoucím. Na chodbě před třídou vylepila kapitoly s knížky o respektujícím přístupu k dětem "jak to ve školce děláme" nebo něco v tom smyslu. Výsledkem teď v únoru je nervní ředitelka, které z respektujícího způsobu zbyly jen používané fráze, ale naplněné citelnou nepohodou, nová učitelka, která na děti píská píšťalkou, pořádá soutěže v oblekání s odměnou v podobě bonbonu (přitom sama má silnou nadváhu a tuhle mi vykládala o cukru a bílé mouce jako o bílých jedech), kroužek není ani jeden a nestačím se divit, jak moje děti převzaly teorii odměn a trestu jako něčeho, co je naprosto v pořádku (poslouchám fráze typu "Mohl si za to sám, když u jídla hučel." (Hučel? Cože? Jakože mluvil?) apod.. Plus jeden problematický chlapeček, který žádného asistenta samozřejmě nedostal a nikdo si s ním moc neví rady.
    KAERI
    KAERI --- ---
    BEBERA: Mně to touhle formou přijde blbé. Obecně nesnáším jakékoli soutěžení, které dělí skupinu na vítěze a poražené (ale zas znám i lidi, kteří to potřebují jako vzduch k dýchání - často jsou to ti, kteří vyhrávají). Rozhodně bych to nepoužívala u běžných činností a s odměňováním bonbonama za rychlost. Navíc, pokud mají věkově smíšenou třídu, nebude to asi úplně rovný boj.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    BEBERA: Tonda něco říkal, že za oblíkání taky dostávají bonbony (když je dostanou od někoho kdo měl narozeniny), ale nakonec ho dostanou všichni...není to, kdo bude nejrychlejší, dostane bonbon, ale bonbon dostaneš, až se oblíkneš. A to, že něco až...používám taky.
    LITROP
    LITROP --- ---
    znate nekdo skolku jeseniova 4,6 nechodeji tam vase ditka ted tam asi prestoupjej moje tak abych vedel co cekat
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    Prosím vás, co si myslíte o soutěžení při běžných činnostech v MŠ? Včera mě rozhodil Vítek, povídal, že dostal bonbon, protože vyhrál. Tak se ptám, co vyhrál, prý se oblékl jako první. Ten bonbon neřeším, tam mám jasno, ale nějak to od té doby nemůžu pobrat, proč by měly děti soutěžit v oblékání, v jezení apod. Pro učitelku je to snadné, děcka se neloudají, ale co z pohledu těch dětí. A prý Simík plakal, že nevyhrál a nedostal bonbon. Tak jsem se zeptala, jestli mu to přijde správné, že takhle soutěží, vyhrát může jen jeden a zbytku je to pak líto. V tu chvíli jsem ho úplně nepoznala, nadul se a vypadlo z něj tak nesmiřitelně: "Tak měly být rychlejší." Tříletý kluk.

    Chápu, že děti jsou soutěživé, tak proč jim nevymyslet nějaké soutěže, u kterých bude jasné, že je to hra. Proč tu soutěž tahat do běžných denních činností a ještě dávat tak lákavé odměny, že to ostatním opravdu bude líto.
    IJENKA
    IJENKA --- ---
    Mate, prosim, nekdo reference na MS Uvoz v Brne?
    FEMMEFATAL
    FEMMEFATAL --- ---
    MADIETTA: myslím, že 90% z nich opravdu zůstane ve spec.školách, jelikož i rodiče to tak budou chtít. Ale tu možnost mají, o to tady jde. A k realizaci mají sloužit ta podpůrná opatření. To je ta inkluze... Ne že ROZHODNĚ chodit nebudou... Nejde jen o děti s lehkým postižením, jinak by katalog podpůrných opatření nebyl rozdělen dle typu postižení a dále do pěti stupňů dle závažnosti.

    Kdo se chce dozvědět více, tak tento web je fajn

    Aktuality - Inkluze.cz
    http://www.inkluze.cz/
    Katalog podpůrných opatření
    http://www.katalogpo.cz/
    Učitelské noviny
    http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=7858

    Je to audítko o MŠ, tak asi lépe konec OT :)


    BONEMINA: děkuji
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    FEMMEFATAL: to je mylný dojem, samozřejmě, velmi těžce postižené děti rozhodně do normálních škol chodit nebudou, týká se to dětí s lehkým mentálním postižením.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    FEMMEFATAL: Jako jo, něco, co bylo ve vyhlášce, bude teď ve školském zákoně, ale to není vznik nové povinnosti.

    FEMMEFATAL
    FEMMEFATAL --- ---
    ALDEMIK: teď jde přímo o změnu v legislativě, která začne platit právě v září. Dřív to bylo o slově např. ředitel MŮŽE vzdělávat dítě podle IVP, nyní je to jedno z podpůrných opatření na které má dítě výhradně právo, pokud mu bude poradnou navrženo. Je to snaha o inkluzi všech dětí s postižením. Dříve spíše byly spec. třídy při běžné ZŠ. Ale to neznamená, že tím zanikají speciální školy, to ne. A ano nyní by podle navrhovaných podpůrných opatření pro konkrétní dítě měly školy dostat peníze, aby ty opatření mohly zrealizovat. Jak to bude celé vypadat v praxi, je otázka. Proto ta zkušební doba dva roky. Tak uvidíme:)
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    FEMMEFATAL: Nevím jak školky, ale u škol to není změna, ale stav, který trvá už dva roky. Změna bude, že teď na to školy budou mít nárok na peníze a ne současná nejistota, granty a obíhačky.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    FEMMEFATAL: plus je tlak na SPC, aby doporučovali inkluzi a ne speciální třídy
    FEMMEFATAL
    FEMMEFATAL --- ---
    BONEMINA: mohu poprosit o odkaz, nenašla jsem:/

    jinak k inkluzi - od září 2016 je každá školka i škola povinná přijmout jakkoli (i velmi těžce) postižené dítě ke vzdělávání, pokud tak doporučí školské poradenské zařízení. Jde o změnu školského zákona, která začne platit právě v září se zkušební dobou na dva roky.
    VSICHNIMAME
    VSICHNIMAME --- ---
    LISTICKA: patří pod ZS Susicka. Je tam i celkové málo děti, prostě malá školka, tedy berou malo deti. Znám jednu tamější učitelku, fajn ženská, je tam už pár let a moc spokojena. Vypadá to tam utulne.
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    BONEMINA: dík za tip!
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    V nové Šestce je problematika škol a školek na Praze 6 probraná celkem důkladně, včetně počtu volných míst v jednotlivých školkách.
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    MARKYSHA: To chápu :-) Některé úči jsou moc hodné, ale trošku ve stylu "ty malá trubko"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam