• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MARKYSHA: a když se jako nezlepší, tak zůstane v první třídě i jako předškolák, nebo co? :-o A do školy, do školy ho paní učitelka pustí? Ty jo, já čumím. Zlaté smíšené třídy. B. ještě v 5 letech regulérně šišlal, neuměl žádné sykavky, neuměl L, a do školy nakonec šel s perfektní výslovností. A starší syn, ten kvůli R a Ř chodil na logopedii ještě na základce.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: To je dost psycho toto. Musím říct, že jsem s učitelkou i ředitelkou řešila už výrazně menší problémy, než že by mi učitelka vyhrožovala, že pětileťák ve školce propadne. Ale jak už tu občas někdo psal, všichni rodiče si v šatně mrmlají, ale něco říct oficiálně se pak bojí, aby se náhodou učitelky po jejich dětech nevozily. Pak se má školství změnit, když je to pořád jen jednosměrná komunikace... Osobně bych to po počátečním šoku řešila už kvůli sobě tak, že bych zašla za učitelkou a probrala to s ní věcně - s argumenty jako progres ve výslovnosti, velká slovní zásoba, inteligence a zájmy. Předpokládám, že by to uznala, už jenom kvůli tomu, že to nejspíš opravdu byla z její strany jen pruda. Pokud by to neuznala, pokračovala by další diskuze už u ředitelky a tam už by bylo možno argumentovat potvrzeními apod.. Beru to tak, že pokud někdo prudí čistě jen pro potěšení z moci, a neozveš se, bude si to dovolovat dál. Navíc jedna její věta, která pro ni byla třeba jen plácnutím, a ty se tím budeš několik dní užírat a připravovat si "válečné plány", to za to nestojí...
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MARKYSHA: A kdyby zůstal u těch mladších, tak to mu má jako nějak pomoci? Vždyť ty mladší děti mluví třeba právě hůř, kdyby byl se staršími, tak mu to imho teda víc prospěje (nehledě na jiné aspekty sociální).
    A co to je vůbec tohle za moresy, to si ta učitelka hraje na školu nebo co? "Nepostoupí"? Vysvědčení mu náhodou neplánuje dát? Uf...
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MARKYSHA: mne nepřijde, že mluví nějak strašně špatně, plus ta jeho slovní zásoba.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MARKYSHA: Zlaté smíšené třídy v tomhle.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Áchich, tak jsem byla šťastná, že logopedka Tondu pochválila za pokroky a že už budeme cvičit písmeno L a dneska mě čekala ve školce studená sprcha, že v porovnání s vrstevníky se Tonda vůbec nelepší, jestli vůbec cvičíme a že neví, jestli postoupí o třídu výš, už v tý první třídě zůstal od loňska, to bych ještě chápala, ale jestli to myslí vážně, tak budu tvrdě proti, nejde přece o to, že bych ho cpala do předškoláků, ale přece nemůže zůstat v pěti letech s tříletými, to by ho psychicky zničilo a asi znemožnilo v kolektivu víc, než když by jediný blbě mluvil, což mi teda nepřijde, že všichni mluví jako kniha a nemůže ho porovnávat s vrstevníky, ale s tím, jak mluvil špatně loni a jak se zlepšil letos, ten rozdíl je markantní :-/
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    EDERA: slovní fotbal s panem Kaplanem si radši nepředstavuju :DDD
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Prostě takovej malej pan Kaplan.:-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    ZEMINO: a tak jistě tě, když řeknu "automobil ", B s klidem naváže "lohlík" ;-)
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    KAIRRA: Na Vanoce rozdavali darky spolecne Majda (skoro 5) s Vojtiskem (v srpnu mu bude 6), Majda poctive odhlaskovala napis na balicku: K-L-A-R-K-A, Vojta se rozzaril a zvolal: Vasik! :-)
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    syn se zas jednu dobu podepisoval TO: přeci té + ó :)
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    Z mých dvojčat jeden rád čmárá. Druhý nemaloval do doby, než mu to začalo jít a výsledek odpovídat jeho představě. Teď je to tak, že první stále čmárá a druhý velmi precizně vymalovává i maluje.

    Školka pomáhá velmi, hned z šatny každý den jdou všechny děti k "tvořícímu stolu". Kluci se na to postupem času začali těšit a dokonce je to v šatně popohání. Mívají i projekty skupinové nebo několikadenní a výsledky jsou i u mrňousů většinou velmi pěkné, což je samozřejmě velmi motivující. A učitelky to mají rozprostřené do těch téměř dvou příchodových hodin, takže se mohou věnovat dětem individuálně a můžou tak dělat i dost náročné techniky.
    PETATA
    PETATA --- ---
    KAIRRA: presne to jsem chtela napsat! vzdycky me to v tom vlaku fakt pobavi :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    TAPINA: sestrina čtyřletá dcera kresli porad, Bart sám od sebe nikdy, na pokyn asi dvě minuty. Ale nenapadá mě, jak ho rozvíjet, jeho tvoření všeho druhu nebaví. Prvorozeny byl stejný, druhý dnes šestnáctiletý kreslil jako malý a kreslící i dnes.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    ANNAWA: No, Jirka už půl roku úspěšně bojkotuje kreslení i ve školce. Neumí, nezkusí, nebude.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: ok, neabudu to řešit. Klame tělem. Nebo spíš tím, co se občas mimoděk naučí, jako třeba hodiny nebo počítat zpaměti. Zase ale kreslit neumí vůbec, doufám v tomto směru trochu ve školku. Jeho to vůbec nebaví, motorice by to nicméně prospělo.
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Právě! Ti měli odjakživa všechno zracionalizované.:-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    EDERA: židi by mohli vyprávět! :D
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Je MALEJ! Opakuj si to třikrát denně, aspoň.:-) V Bartově věku jsem to hrála s dětma tak, aby slova pro ně pokud možno končila na souhlásku, a slova, která řekly ony, jsem rozebrala. Např. když řekly "rybička", zopakovala jsem tu poslední slabiku, rozebrala ji na K a A a od A vymyslela další slovo. Ten mozeček k tomu prostě musí dozrát a pak to jednoho dne naskočí tak nějak samo.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    ANNAWA: u nás mu to docvaklo fakt az spelovanim ve škole. Ale i tak blbe slyší L a R. Horší to má ještě s příjmením, ktere má německé s Ü. ;-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Z toho je vidět, že samohlásky nenesou význam.:-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    KAIRRA: dělám to stejně, ale tohle mozkové spojení zatím nic. Přitom souhlasku na konci uni perfektně.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KAIRRA: Naše prvňačka tuhle fázi měla taky a nebyla ve třídě zdaleka jediná. Zřejmě úplně normální fáze vývoje :-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    ANNAWA: si to není úplně správně, ale já radím si to říct dlouze: Maminkaaaaaaa. Někdy to čtyřleťačce dojde, někdy ne, ale dělá pokroky.
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    ANNAWA: hahaha, v kombinaci s tím, jak to ve vlaku hlásí s anglickou výslovností :))
    První věta, kterou sesmolila na papír moje nejstarší někdy v pěti zněla Fčelka leťela na vílet.
    A prostřední je taky hustá, ve čtyřech letech teď o Vánocích napsala pod obrázek popisek STMČK, na tom je přesně vidět, jak se to v tom mozku skládá :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam