• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    RYBKA: bohužel. Lesní školky mívají majitele, majitele kteří chtějí vydělávat. A zažila jsem případ že divočejší dítě si oproti jiným priplatilo a zůstalo. Však zájemců o lesní školku je dost a pokud někdo odejde....
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    LISTICKA: Zkusila bych znovu učitelky, v případě neúspěchu ředitelku (jestli ji školka má, nevím, jak v tomhle fungujou soukromý), v případě neúspěchu bych zkusila i rodiče - ale jestli jsou divný a nespolupracující, tak to bude stejně na prd... Nejvíc bych tlačila na učitelky, protože ty jsou v inkriminované době na místě a mají moc zasáhnout.
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    KATIA: Říkala jsem synovi, že on a jeho kamarádi nesmí nechat tu holčinu, aby mlátila mrňata. Že je mají bránit.
    KATIA
    KATIA --- ---
    LISTICKA: jedna z věcí, kterou je dobré děti postupně učit, je taky to, že se mají zastat druhého. takže když si zkusí něco na někoho, tak kdo je nablízku dá dle možností najevo, že takhle ne. ať už slovně či adekvátně fyzicky. ale i to je něco, co se děti učí postupně a potřebují v tom samozřejmě podporu těch učitelek.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    LISTICKA: V tom případě bych to současně fakt řešila jako téma s ostatními, ať to není "mně se nelíbí, jak se Pepinka chová", ale "máme tady společně problém, pojďme ho řešit, byť to asi nebude příjemné".
    Resp. čeho chceš a čeho máš pocit, že je reálné dosáhnout? Může někdo změnit svoje chování tak, aby to ta holčička nedělala, resp. je to reálné? Myslíš, že holčička má šanci to od tebe pobrat tak, že to dělat nebude? (Vůbec nejsem nepřítel tady párkrát použítého argumentu zubama, může být občas na místě, byť samozřejmě ne vždycky...) Protože jestli je to, jak nastiňuješ, nějaká diagnóza, prostě ne otázka chování, ale nastavení osobnosti, asi toho nějaká domluva moc nezmůže a cestou je fakt buď systematická spolupráce nebo státní školka a tímpádem možnost nějak dotovaného asistenta (nemají-li peníze ho hradit).
    Ale chápu, že zvlášť u lesních školek může být paradoxně těžší tyhle věci řešit díky tomu, že není možné se opřít o nějakou strukturu, pravidla, předpisy, za které se člověk vlastně trochu schová - a taky tu není síť typu pedagogicko psychologické poradny a jiné navazující státní služby (byť nemám zkušenost, nakolik je státní školky využívají, ale předpokládám, že v takovýchhle případech jo).
    Takže za sebe - zkusila bych se skontaktovat s pár lidma, kterým to taky vadí, a řešit to se školkou společně, ale snažila bych se to dělat tak, aby to současně nespouštělo nějaké vlny ven (jako třeba když můj muž odcházel z týmu z lesní školky a maminky se v cukrárně, kam chodila drbat polovina matek z města, bavily nahlas o tom, proč že asi vlastně odchází a co by za tím všechno mohlo být, zvláště u chlapa - moc príma akce :-)).
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    ALDEMIK: Já už to právě řešila, včetně toho, že by to chtělo diagnostiku atd. Ale učitelky pak říkaly, jak se to zlepšilo. Nikdo nic neříkal, jen jsem pak zjistila, že se to nelíbí ani ostatním, ale nikdo to neřekne nahlas. Tak nevím. A teda další věc je, že můj syn má problém praštit holku.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    LISTICKA: Promluvila bych si především s vedením školky. Jestli je to tak, jak líčíš, není mi jasné, proč ji tam nechávají. Kdyby byla nebezpečná pro ostatní, je to na hovor s rodičema, že ani v podmínkách lesní školky a menšího počtu dětí nejsou schopni zajistit, aby o všechny bylo dobře postaráno. Buď jde zkusit poprosit rodiče o nějakého asistenta/účast/něco, nebo se s nimi prostě rozloučit. Pokud to vnímá víc lidí jako problém, tím spíš. Předpokládám, že lesní školka je soukromá, vy si ji platíte, oni mají zájem na tom, aby to fungovalo ke spokojenosti co nejvíce lidí a současně nemají závazek nějaké povinné školní docházky...
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    Řešili jste někdy ve školce dítě, které tluče ostatní? U nás je holčička, která všechny mlátí a taky kouše. Netroufne si jen na předškoláky (lesní školka, skupinka 16 dětí od 2,5 do 7 let). Holčičce je 3,5 roku stará a imho má nějaký problém, chová se asociálně. Může tam být ADHD nebo porucha autistického spektra nebo antisociální porucha, to nevím, ale výsledek je, že všechny tluče. Naplno a bez zábran. Nemá problém praštit mimino nebo mu rvát něco z ruky nebo ho vzít šutrem (když někdo přijde s mladším sourozencem). Já to řešila na podzim, učitelky tvrdily, že udělala "velký pokrok", ale pak syn přišel s tím, že je furt mlátí. Pak jsem si prostě řekla, že on se ubrání. Matky malých dětí se bojí. A bojí se i tatínka, který je obrovská vazba. Jo, a matka je asociálně působící psycholožka, která se nikdy neusmívá. Já se nebojím nikoho, jen mám pocit, že jsem jediná, kdo to řeší. Promluvili byste na mém místě s rodiči dítěte (ale osamotě, před holčičkou nemůžu, to se, nedělá)?
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    EUCHENIE: jj odklady a to syn chodí navíc do logopedické školy,takže tam ty děti mohli dát bez odkladu,protože ve třídě jich je kolem 10.. a ano holky i kluci
    MEDVED007: vadí mi to z toho pohledu,že je to logopedická škola,takže tam mohli jít děti bez odkladu a u některých opravdu ta vyspělost jde poznat..
    jednou přišel syn dokonce s tím,že je nejmladší a že mu to vadí,ne teda že by se mu někdo smál..tak jsem mu vysvětlila,že je vlastně "machr" když zvládá přece v tomhle věku,to co starší děti,tak se uklidnil..
    syn je červencový a u něho je nevýhoda,že po citové stránce by nejspíš odklad potřeboval,ale inteligenčně by se ve školce (navíc v té,ve které byl) trápil a měla bych nutkání mu hledat novou školku.. ted ve 2.třídě se už srovnal
    ADD
    ADD --- ---
    TAPINA: V tom pripade rok odkladu nepomuze mamince. :-)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    ADD: Když já mám v tomhle případě pocit, že syn je vyspělejší, než maminka :o)
    ADD
    ADD --- ---
    TAPINA: Na druhou stranu, kdyby byl chlapec vyspelej, tak se toho maminka asi nebala. Pokud musis poskytovat servis na urovni skolkoveho ditete nekomu s skolnimi povinnostmi, tak to zahul je. (Prave jsem to rok absolvovala, ale u nas odklad nepadal v uvahu, syn je listopadovy a nudil se uz letos. Jen v nekterych praktickych vecech je dost opozdeny, ale to by rok odkladu stejne nespravil. :-)))
    EDERA
    EDERA --- ---
    TAPINA: Standard - už s Jr. kdysi do školky chodil kluk, který tam zůstával o rok déle, protože rodiče napřed musej dostavět dům.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Onehdá jsem slyšela svou "oblíbenou" maminku ze školky někomu vykládat, že syn bude mít odklad, protože ONA by to ještě nezvládla, mít ho ve škole.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ZEMINO: a máš pocit, že to nějak vadí ? dcera je narozená na konci května, takže taky z těch nejmladších, nicméně mi přijde, že časem se ten rozdíl víc a víc stírá, jsou děti, které "dospívají" rychleji a děti, které jsou děti mnohem déle a ten věk se třeba úplně obrátí.
    ale jinak mě se tenhle trend odkladů taky nelíbí, o tom žádná
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    ZEMINO: odklady? a holky i kluci?
    MOTYLEK
    MOTYLEK --- ---
    SOLEI: Dnes už je to běžné. Adam taky vyšel jednu takovou školku. Mělo to pozitivum zezačátku, že ti starší jemu a ostatním mladším pomohli adaptovat se. A nevýhodu to mělo později, když mu jeho starší kamarád odešel do školy.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    BALAENA: to taky není jiste. .syn bude letos končit 2.rocnik v sedmi letech, ve třídě má polovina spolužáků 9 let.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    SOLEI: Skoro si myslím, že je snazší stát se obětí ve vyrovnaném kolektivu, kde někdo jednou vyčnívá a už je divnej, než ve smíšeném, kde je prostě zvykem, že někdo je malý, někdo velký, někdo takový a někdo makový.
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    BALAENA: já důvod pro docela chápu, jen nevím jestli pro mého synka který je rozenou obětí je dobrý plán.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    SOLEI: věkově nehomogenní skupina je přirozenější, ale ve škole pak rovnověké skupině stejně neujde
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam