U nás "adaptace" u staršího syna proběhla, ale z důvodu, že učitelka byla na celou třídu sama (syn nastupoval v únoru ve 2,5) a školka hledala novou učitelku, tak abych mu případně se pomohla zorientovat a určitě to pomohl tomu, že nebyl problém se sžít. Mladší dcera nastoupila bez adaptace ve 2 letech v říjnu a nedala to. Nechala jsem ji tam asi týden na dopo a stáhla jsem ji, že počkáme (celou dobu byla zaražena a jen koukala a to je/byla sluníčko, co od rána nezavře pusu) .. znovu začala v únoru, a už to proběhlo bez problémů (ujala se jí učitelka, a krásně ji pomohla vplout-škoda že to byla zastupující učitelka).
Takže určitě záleží na učitelce, mi osobně zezacatku učitelka od dcery nesedla, až v dalším roce jsme vztah spravily a dceru má ráda, přistoupila i na "výmysly" ohledně jídla, aby dcera vůbec něco jedla . Ale je taková ta "raznejsi" učitelka a bohužel si nesedla s učitelkou v letošním roce, kterou dcera miluje, takže v dalším roce budou mit deti další novou učitelku. Syn měl starší paní učitelku a byla skvělá. I přesto, že syn poradne nemluvil do 4 let, tak spolu komunikovali a všechno vyřešili.