• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    VACA
    VACA --- ---
    PLAYER: To nevim. Co ale vim tak hlavni argument byla ta motivace ulevit dopravni situaci.

    Ze v zahranicnich mestech je take husta doprava je pravda.
    Ale my nejsme rezidenty jejich mest, my zijeme tady.
    A ano oni si resi problemy po svem, maji ruzne plakety pro vjezd apod.

    A pokud se nepletu, tak u AM jsi limitovanej i konstrukcni rychlosti do 45km/h, to samo osobe te vyrazuje z ucasti na dalnicich a rychlostnich silnicich, tedy i vetsiny mestskych okruhu apod.
    A v tom vidim teda zasadni rozdil mezi AM 50ccm po evrope, a nasim B+125ccm v CR. Nemuzes po ostatnich zemi chtit tyhle vyhody, nakonec by to jeste trea vedlo k jejich tlaku na nasi legislativu pro omezeni z5 kde jsme byly..

    Furt mas tu moznost si na dovolene pujcit nejakej postrk na dojeti od bungalovu na plaz, v cem je problem?

    Hele dal uz se asi nedostaneme. Vymenili jsme si zdrave par nazoru. Vic asi netreba, uz jen vymysis/me argumenty pro neco co stejne nezmenime.

    Ja osobne jsem rad ze tu mame tuhle benevolenci, namisto treba teh plaket, ktere jednoho dne asi taky prijdou.

    Jako skutristi mame mnoho vyhod, zanedbatelne povine ruceni, jsme sprosteni vsech parkovacich sikan, neplati na nas modre zony, nemusime si platit parkovaci hodiny apod. To vsechno jsou snahy motivovat motoristy aby nechali auto doma..
    Prijde mi to takhle celkem fajn. Je to nase interni vec v ramci nasi zeme...

    Ze amici v nekterych svych statech (taky ne vsude) muzou ridit sve dvoutunove mnohakonove pickupy od 16 aby mohli dojizdet do skoly protoze jsou roztrouseny po obvrovsky plose taky neznamena ze si ten teenager bude prohanet svim buickem po sazave, a je to tak spravne.. Imho
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    A nebyl snad jednim z argumentu pro zarazeni 125 do becka ekonomictejsi provoz oproti 50? Navic bych rekl, ze sousedni zeme maji ta mesta auty zasekana minimalne stejne, ne-li vic jak CR.
    Kazdopadne ale porad nechapu, v cem se ridic 50ccm, z hlediska znalosti predpisu, lisi od ridice 125ccm, ze kvuli tomu musi znova do autoskoly? Jasne, 125 je teoreticky dvakrat rychlejsi, ale to preci se znalosti predpisu nijak nesouvisi, navic se muzu zabit i na kole, kdyz na to prijde.
    Me by prislo logicky, kdyby musel byt ridicak na kazde jednostope motorove vozidlo. Pak bych ani neceknul.
    VACA
    VACA --- ---
    PLAYER: PLAYER: No, myslim si ze ty 50ccm tak nejak uz z podstaty veci odfiltrujou nejaky cestovatele ve vetsich meritkach.
    Je to proste primarne koncipovany jako lokalni postrkovadlo pro venkovany na dojizdeni do prace, a tenhle krok se 125ccm byla snaha ulevit dopravni situaci v nasich mestech.
    Motivovat lidi aby nejezdili autama do zahlcenych mest. Kdyz se podivas tak ve vetsine aut sedi jeden clovek.
    Jsou to proste pokusy resit nase lokalni problemy, ne velkorisost "tu mate, bavte se"

    Ono s tou 50ccm ani nesmis na dalnice apod.

    Ale to je jen muj subjektivni pohled, nerikam ze znam podstatu lidskeho byti :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    VACA: castecne tvuj nazor sdilim, nicmene pak nechapu, proc je pridan motocykl do 50ccm. Jako kdyz uz si teda hrajeme na to, ze ridic automobilu je neschopnej znat a dodrzovat predpisy na 125ccm motorce s automatem, tak ten samy ridic, podle nejake logiky, toho ale schopnej je u 50ccm a to navic s manualem??? Kde v tom je logika prosim te?
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: Jo, to dava logiku. Nasi zakonodarci se rozhodli pro benevolenci davat k Bcku opravneni na tyhle skutry, ne nemecko, ne rakousko, ne EU, ale nase CR, takze to imho dava absolutni logiku a nemam proti tomu zadny vyhrady.
    Proc by jiny staty meli prijmat rizika za benevolenci nasich zakonodarcu? Jedna se o nasi vnitrni upravu.

    Vubec nekrivim pisk, aneb jak tu nekdo napsal muzeme bejt radi ze vubec mame nejakou benevolenci. Kdo chce jezdit po evrope at ma plny opravneni. A ano to si rovnou muzes udelat na pnou kubaturu, a o tom to presne cely je.

    Tahke vec se zavedla aby ulevila doprave v nasich autama prehustenejch mestech, nic jinyho. Takze kdo chce cestovat ma mit plnny opravneni, ja jsem pro..
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Tak mam info z dopravniho inspektoratu: plati to skutecne pouze pro CR. Se 125ccm za hranice pouze s opravnenim A1, pokud to nema konkretni zeme upravene jako CR.
    Uff...:/
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: fajn, ja tu A1 ale v beckovyn ridicaku uvedenou mam. Takze to nemci zkousnou? Protoze zrovna tam by me vylety smerovaly
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    Je to tak.
    Otazka zni jinak: uz mate zimni udrzbu za sebou? ;-) Ja mam napr.nabitou baterku a sedlo je aktualne u calounika....jj, az se jaro zepta...
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    BURAN: covece to je otazka jako jestli bych byl radsi, kdyz bych prisel o obe nohy a ne jen o jednu :)

    Zase jsem patral a pokud nekdo nekde najdete zminku o tom, ze vlastnik ridicaku pro skupinu B nemuze ridit motocykl s aut. prevodovkou, o obsahu 125ccm a vykonu do 11kW mimo CR, ukazte mi to prosim:

    Skutry 125ccm s řidčákem skupiny B - legislativa
    http://www.yamaha-zizi.cz/aktuality/89

    ZÁKON ze dne 6. září 2011, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů - Sbírka zákonů - Nakladatelství Sagit, a.s.
    http://www.sagit.cz/info/sb11297
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: moc nechapu zdroj tveho rozcarovani. byl bys radeji, kdybys na B mohl jezdit jen na 50cm3?
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: no tvl, to uz si pak muzu rovnou udelat papiry na velkou. *facepalm*
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PLAYER: Ano, musíš do autoškoly na motorku
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: nevim proc. osobne to vnimam jako fajn bonus k B ridicaku, a po roce jezdeni na 125 si stejne jdu udelat papiry na velkou motorku takze mi to pak bude stejne jedno ;)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: mno, jenze ja bych rad s PCX125 vyrazil i za hranice CR. A delat si kvuli tomu zvlast ridicak se mi jaksi nechce. To jsou penize vyhozeny z okna :/
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PLAYER: Nějak to neřeším. Má vespa nemá víc jak dva takty a více než 50ccm :D
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    BURAN: asi to chapu stejne, proc ale jen v CR? Co to je za debilitu, abych si kvuli 125ccm automatu delal ridicak??
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: ja to chapu tak ze 125 skutr s automatem muzes jezdit na B (pouze v Cechach) a to A1 s tim nema nic spolecnyho.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Tech 50ccm by melo byt pro manualni prevodovku, zatimco s automatem do 125ccm.
    Nechapu tedy tu zavorku co tam mas. To tam rovnou mohli nechat puvodnich 150 :)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23: kód 150 je identický s tím 79 a doplňkem v závorce

    79. Omezení pro vozidla, která vyhovují specifikacím uvedeným v závorkách.
    150. Omezení řidičského oprávnění skupiny A1 do 50 cm3.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam