• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    NTR23
    NTR23 --- ---
    UF0UN: Není potřeba kupovat výfuk, ten Slezák se odreze a díry zavaří. Výfuk ani nesundávali (myslím-je to fakt davno)

    Za začátku jsem to sledoval a zapisoval. Vycházela nějak nad 3 litry.

    Ty nové 125 3V už jsou super Evi, myslím ze udávají spotřebu litr na 42 km
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    NTR23: díky moc za zkušenosti. Já právě před 2 lety koupil 2t Primaveru z roku 2017, pomalu se blíží 10k a tak zjišťuju, co bude potřeba udělat.
    Protože jsem v DE tak jsem to zatím nechal uškrcené na 45 kmh. Minulý rok se totiž vláda začala bavit o tom, že povolí větší mašiny na řidičák B... no dopadlo to tak, že musíš na kurz, který stojí jako půlka A řidičáku a jako výsledek dostaneš defacto povolení na A1, které ovšem platí jen v Německu.

    No a korona mi překazila plány na áčko..


    Takže Dumám jestli vybrat kroužek a koupit vejfuk bez dusítka, ať to trochu jede, protože tenhle rok asi upgrade na větší kubaturu nebude

    Spotřebu máš mimochodem jakou?
    HAFI
    HAFI --- ---
    no ja dneska sel zprovoznit manzelce pcxo a zjistil jsem, ze nam tam bydlela mys:-( Nastesti vse funguje




    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23: Jezdí to na město skvěle. Mimo město už je to omezující když brzdíš ty, co jedou devadesátkou. A nedej bože když přijde kopeček. Ale město super. Co jsem potřeboval kdy převézt, tak se vešlo pod sedadlo, do kufru nebo mezi nohy (výhoda rovné podlahy).

    Kupoval jsem to v době, kdy na B řidičák ještě nebyly 125ccm. Dnes už bych kupoval 125. Ale zas mi to přijde takové hezké retro, “bezúdržbové”, a je to v takovém stavu a kráse, že je Škoda se toho zbavit. S téma 125 navíc ty padesátkové dvoutakty spadly na ceně.

    Takže ji mám vlastně rád.


    NTR23
    NTR23 --- ---
    UF0UN: Krouzek z variatoru a odrezat slepé rameno výfuku. U novych 50 už je ta restrikce dělaná softwarové a prý se musí vyměnit jednotka.
    U servisní prohlídky při 10000 je výměna válečků předepsaná. Řemen jen kontrola a ještě byl dobrej.
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    NTR23: dělal jsi I něco s karbem a vejfukem, nebo jenom kroužek z varia? Jak to jezdí? Máš 2t?
    Ty válečky jsi měnil kvůli akceleraci nebo byly opotřebované?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FUNIAK: Však jsem psal oleje. Do benzinu. A při servise se měnil v převodovce. Jiný se tam nemění
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    NTR23: olej nic?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Mám vespu 2012, 50 ccm, takže servis je asi jednodušší než u stříkačky. Mám najeto 13000km.
    Jediný servis byl u nového odstranění restrikce na 45 km/h (to ale nebyla závada). U 10kkm výměna valečků, barvení rezaveho výfuku. Koupě zadní pneu. Dvě svíčky. A oleje.

    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Taky jsem ho původně chtěl pořídit, hlavně kvůli ceně, ale všichni mí známí moto/skútraři mě před tím varovali, že servis atd. Teď už asi chápu proč, a jsem rád za Hondičku. Akorát jsem si musel připlatit. Každopádně olej i vzduch. filtr už jsem si měnil sám na podzim (teď už vím že Jaro je lepší) a ten olejovej flek co jsem udělal svou nešikovností na silnici, už je taky pomalu opršenej :)))
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FUNIAK: Protože to je hromada práce.
    A když servisak řekne u nového skutru, kolik bude stát oprava, tak si majitel řekne, že si servis nevidí do huby a chce ho natáhnout. A proč by měl platit tolik, kdyžtak skoro novy skutr.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    JAVESEU: nazdar vespolek, jen pro info, v ABmoto kymca taky neservisuji :D, borci s tema kymcama je neco spatne? Ze od toho dava kazdej ruce pryc? :D haha
    Mimochodem diky za navod na vymenu oleje, zda se ze si to vazne budu muset udelat sam :D
    EKIM
    EKIM --- ---
    aby řeč nestála

    EKIM
    EKIM --- ---
    jo to určitě

    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    PAN_MYVAL: ještě doplním, že po zašroubování zátky a nalití nového oleje je potřeba papírovým kapesníkem očisti okolí šroubu, nechat to přes noc stát, a ráno zkontrolovat zda nový olej nevytéká. Je totiž třeba utahovat s citem, protože blok motoru bývá hliníkový, a tímhle se ověří zda člověk neutáhl naopak moc málo. Plus po prvním nastartování motoru jen zahřát, vypnout a po 5 minutách zkontrolovat hladinu nového oleje, a po první kratší cestě opět vizuálně zkontrolovat, zda zahřátý nový olej nevytéká okolo zátky.

    Plus na typu oleje záleží; do skútrů není potřeba kupovat žádný speciál jako na motorku, protože nemá mokrou spojku, ale je potřeba koupit oleje který zvládá vyšší teploty a zatížení. Já do svého Kymca Xciting beru přesně podle manuálu "závodní Rally" 5W50, ale třeba do starého Grand Dinku je ideální levný Shell Helix HX5 15W-40, který je určen výslovně pro staré hliníkové motory.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    FUNIAK: jestli "jarním servisem" myslíš výměnu oleje a brzdovky, to fakt zvládne každý i na ulici. Taky jsem se toho bál, ale nakonec mne "zábavná koupě" donutila začít se ve skútrech vrtat, tím mne zbavila bázně, a je to fakt snadné.

    Olej:
    1) koupíš: vaničku pod květináče, nový olej.
    2) zahřeješ motor, vypneš.
    3) ráčnou vyšroubuješ spodní šroub oleje, necháš spadnout do vaničky od květináče
    4) přes noc (máš-li garáž) nebo během hodinky (jsi-li na ulici) necháš vytéct i zbytky oleje
    5) vylovíš a očistíš zátku, zašroubuješ, doplníš nový olej
    6) starý olej přeliješ z vaničky do uzavíratelné flašky, kterou pak hodíš do sběrného dvora. Finito.
    Má-li tvůj skútr olejový filtr, měl bys vyměnit i ten, v tom případě si stáhni servisní manuál v PDF (z motorkari.cz) a najdi si konkrétní postup.

    Brzdovka:
    1) koupíš: novou brzdovku odpovídající třídy DOT, plastovou hadičku potravinářskou (jsou v řemeslných potřebách na metráž).
    1) odšroubuješ víčka brzdovky na řídítkách
    2) nasadíš na vypouštěcí šroub brzdových třmenů nástrčný klíč, a pod něj na ústí výpustného ventilku průhlednou hadičku, kterou vyvedeš do nějaké odpadní nádoby s víčkem
    3) povolíš výpustný šroub - zmáčkneš brzdovou páčku (tím vytlačíš kus brzdovky ven) - utáhneš výpustný šroub - povolíš brzdovou páčku, GOTO 3. Takhle vypumpuješ starou brzdovku ven aniž by se to zavzdušnilo. Zároveň občas koukneš do nádobky brzdovky a jakmile hladina klesne poblíž odtokového otvoru, doleješ novou brzdovku. Opakuješ tak dlouho, dokud z plastové hadičky od výpustného ventilu nejde krásná čistá nová brzdovka.
    4) odneseš starou brzdovku do sběrného dvora.

    Fotky pro lepší představu viz zde: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=114406&act=moto-denik-detail&ddid=70461
    A určitě někdo nahrál i videonávod na internety.

    Destičky jsou větší hardcore, ale to jen protože mívají brutálně zatuhlé šrouby teplem od brždění. A dá se samodomo i rozebrat a vyměnit i řemen variátoru a válečky, ale na to už je potřeba buď rázový utahovák, nebo přípravek na zablokování variátoru.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Ale jak jsi psal, Kymco asi nedělají.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    SHYLOCK: to jsou ku*vy, jdu si tam zavolat jen tak :D
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    FUNIAK: ja tam včera objednal svoje Piaggio, jak píšu níže.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Hondu servisují, co vím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam