• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    ATOMOUSEK: ja teda nevim, jak se procenta ucej na zakladce, ale ja jsem je vzdycky ucila prave pouzitim desetinnych cisel - moje kalkulacka opravdu odmita ten zmineny postup - napr. 10 + 5 % = 300 - netusim, jakou operaci to udela, ale procenta to rozhodne nejsou :))
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    ARAGONIT: Tim tvym postupem (pokud pak das jeste tlacitko "=" ), ziskas 95% z 850ti.

    Pokud chces zjistit, jak to funguje, navrhuji ti, abys nahradil cislo 850 cislem 100.
    Pak muzes zkouset do aleluja, co to dela.
    napr.: 100-5%=95
    nebo 100*5%=500
    zabavne pak je 100+100/5%=20

    Ale osobne doporucuji, abys pri hledani 5% z nejakeho cisla, pouzil operaci:
    cislo*0,05=

    kdyz budes hledat 27% z cisla, tak zadas: cislo*0,27=

    Celkove, neni se ceho bat a ve sve hlave nahrazuj slovo "procento" slovem "setina" (mimochodem, nechapu, kterej blbec vymyslel, ze se procenta budou ucit jinak). Nasledne, pokud chces 5% z 850ti, tak chces 5 setin z 850, tj. 5/100 z 850.
    Tusim, ze ve druhe tride se uci, ze v matematice se zadani 5/100 z 850 prevadi na (5/100)*850. O neco pozdeji se pak clovek dozvi, ze to lze zapsat jako 0,05*850.
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    ARAGONIT: no asi zalezi na kalkulacce - ja jsem to takhle ted zkousela na sve, "vedecke" a takhle to rozhodne nejde, resp. ja to takhle nikdy nepouzivala - ted to tu zkousim uplne poprvy
    ARAGONIT
    ARAGONIT --- ---
    MAGGIE:
    ano, chci vždy dejme tomu vypočítat 5 nebo 10% a proč ne například z 850.
    Myslel jsem že na kalkulačce stačí napsat 850 mínus5 zmáčknu na % a myslel jsem si že mám 5 nebo 10% z 850.
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    a k jakemu cislu se chces dopracovat? Z tveho "klik" nechapu, co chces za cislo. 850-5% je 849,95, ale tak kalkulacka asi nefunguje :o)
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    ARAGONIT: a co jako chces vypocitat? kolik je 5% z 850?
    ARAGONIT
    ARAGONIT --- ---
    mám na vás nestoudný dotaz, nějak jsem nezjistil, jak se na bežné kalkulaččce s % vypočítají %?
    Myslel jsem že to je 850-5 klik na % =5% ale tak to asi není ne?
    Dík
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    EMP: neni zac, vsak ja matiku ucim a kolikrat jsem se tu uz na neco ptala, protoze jsem zkratka byla necim zaslepena a nevidela totalne trivialni chybu ;)
    EMP
    EMP --- ---
    MAGGIE: no placl jsem se do cela :)
    MAGGIE: diky moc
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    EMP: a ted ta pravdepodobnost - jen vysvetlivky - PD = pravdepodobnost, ze prijde divka, PMD = prijde mala divka, PVD = prijde velka divka, PCH = prijde chlapec, PMCH = prijde maly chlapec, PVCH = prijde velky chlapec

    PD = 0,6
    PMD = 0,4
    PMCH = 0,3

    a) PCH = 1 - PD = 1 - 0,6 = 0,4 (c)
    b) PVD = PD - PMD = 0,6 - 0,4 = 0,2 (a)
    c) PMCH,PMD = PMCH + PMD = 0,4 + 0,3 = 0,7 (f)
    d) neprijde mala divka = 1 - PMD = 1 - 0,4 = 0,6 (e)
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    EMP: samozrejme muzes mit ve jmenovateli neznamou, pak je ale nutne udat podminky, tzn. tady v tom pripade se x nesmi rovnat 0 (nulou nelze delit)

    ad tvuj postup: prvni krok (vynasobeni cele rovnice 2x) je OK, pak i zacatek druheho kroku, ALE pak uz mas chybu - kdyz od obou stran rovnice odectes x, tak ti na leve strane nemuze vyjit 2x, ale 0x, tzn. posledni radky by mely byt:

    x - 2 = x
    0x = 2
    x = 0, coz nelze kvuli podminkam pro jmenovatele, tzn. rce nema reseni
    EMP
    EMP --- ---
    pripominam si matiku ze zakladky k maturite zakladni uroven a chci se zeptat jestli tuhle rovnici resim spravne nebo se na to musi uplne jinak? :)
    [zarazilo me x ve jmenovateli a jestli muzu vubec /*2x ...ty cc a ccc jsou kvuli zobrazeni s mezerama se mi to... ]

    x-2 cc 1 /*2x
    ---- = --
    2x ccc 2
    =========
    x-2 = 1x /-1x
    =========
    2x-2 = 0
    2x = 2
    x = 1
    =>L se nerovna P jestli si dobre vzpominam, tak nema reseni?

    a pak mam jeste tenhle priklad vim ze jsem to umel ale ted uz vubec netusim :/ a na prvni pohled mi prijde ze bych nad tim zabil moc casu

    vychazejme z nasledujicich predpokladu:
    Mezi detmi, ktere maji k pani hospodarce chodit po jednom, jsou mali a velci chlapci a i mala a velka devcata. Casteji nez chlapci prichazeji devcata, male deti chodi vice nez velke. Prevdepodobnost, ze k hospodarce prijde divka, je 0,6. Pravdepodobnost, ze prijde mala divka, je 0,4. Mali chlapci prichazeji s pravdepodobnosti 0,3.

    Jaka je pravdepodbnost,
    1. ze k hospodarce prijde chlapec (mali nebo velky),
    2. ze k hospodarce prijde velka divka,
    3. ze k hospodarce prijde male dite (chlapec nebo divka),
    4. ze k dospodarce neprijde mala divka?

    ke kazde otazce 1-4 vybirejte spravnou odpoved z nabidky a-f
    a)0,2
    b)0,3
    c)0,4
    d)0,5
    e)0,6
    f)0,7


    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    boze, uz to vidim, to jsem pako, ja se tu snad smazu - diky za pomoc :)
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    GRIGORIJ: no ja to prave delam jen pres rozklad na parc. zlomky, neprovadim vubec substituci, takze to mozna bude ten kamen urazu
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    MAGGIE: nejspis spatne substituujes (2x)'=2
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    pomoc, pomoc - treti priklad - furt mi tam u toho ln (2x+1) vychazi -2/5, nevim, co tam delam za chybu - diky moc

    http://www.pglbc.cz/files/chemie/matika/septima/19.pdf
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    ATOMOUSEK: diky, ihned predavam tazateli
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    P( 56/320 - 2,576* ((56/320)*(1-56/320)/320)^0,5 < podil vadnych vyrobku < 56/320 - 2,576* ((56/320)*(1-56/320)/320)^0,5 ) = 0,99
    kde 56/320 je zastoupeni vadnych vyrobku v prislusnem mereni, (56/320)*(1-56/320) je odhad rozptylu (alternativni rozdeleni), 2,576 je kvantil normovaneho normalniho rozdeleni (995. promil? jestli se tak jmenuje)
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    pomohl byste mi nekdo, prosim?

    Ze skladu bylo nahodne vybrano 320 vyrobku, z tech bylo 56 ks vadnych. Na 1% hladine vyznamnosti urcete rozmezi, v jakem se bude pohybovat podil vadnych vyrobku v celem skladu.
    LENNOX
    LENNOX --- ---
    LENNOX: tak sem si jeste asi trikrat poradne precetl podminky pro jednotlivy vlastnosti relace a mam spravne reseni, treba to nekdy nekomu pomuze.


    R={ [a,a]; }
    R={ [a,a]; [a,b]; [b,b]; }
    R={ [a,a]; [a,c]; [c,c]; }
    R={ [a,a]; [a,b]; [b,b]; [b,c]; [c,c]; [a,c]; }

    R={ [b,b]; }
    R={ [b,b]; [b,c]; [c,c]; }
    R={ [b,b]; [b,d]; [d,d]; }
    R={ [b,b]; [b,c]; [c,c]; [c,d]; [d,d]; [b,d]; }

    R={ [c,c]; }
    R={ [c,c]; [c,d]; [d,d]; }
    R={ [c,c]; [c,e]; [e,e]; }
    R={ [c,c]; [c,e]; [e,e]; [c,d]; [d,d]; [d,e]; }

    R={ [d,d]; }
    R={ [d,d]; [d,e]; [e,e]; }
    R={ [d,d]; [d,a]; [a,a]; }
    R={ [d,d]; [d,a]; [a,a]; [d,e]; [e,e]; [e,a]; }

    R={ [e,e]; }
    R={ [e,e]; [e,a]; [a,a]; }
    R={ [e,e]; [e,b]; [b,b]; }
    R={ [e,e]; [e,a]; [a,a]; [a,b]; [b,b]; [e,b]; }
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam