• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    Když už tu probíráe učebnice - aktualizuje se nějak sbírka příkladů od Petákové nebo už dvacet let vychází nezměněna?
    CIBL
    CIBL --- ---
    Když už je tu toto téma, zajímalo by mě, jestli někdo učí v 9. třídě podle frause Fyziku. IMHO se to nedá zvládnout vše stihnout.
    CIBL
    CIBL --- ---
    Učebnice této řady vychází v nakladatelství FRAUS, které podporuje vyučování dle profesora Hejného. Vydali řadu učebnic pro první stupeň a řadu pro druhý stupeň spíchli horkou jehlou. "Učil" jsem podle ní v 7. třídě - mám s učebnicí stejnou zkušenost, také jsem se po pár týdnech vrátil k řadě prometheus, která je sice spíše pro víceletá gymnázia, ale je v ní vše vysvětleno přehledně a hlavně žáci se z ní mohou učit i doma. NAvíc v příkladech (zadáních i řešeních) jsou chyby. Můj názor je, že ten druhý stupeň vydali jen aby se neřeklo, protože na hejného matematice pro druhý stupeň se stále ještě pracuje a měli by řadu učebnic pro druhý stupeň dle hejného matematiky vydat až tak za rok či dva. Jediná výhoda těchto učebnic je, že mají pc verzi a můžeš ji pouštět na interaktivní tabuli. Doporučuji si prohlédnout učebnice pro první stupeň, ty jsou zpracované hezky a navíc zjistíš, co je to deciden, centiměsíc a poznáš zvířátka děda lesoně :-)
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    Takže podle toho vlastně jakoby skoro vůbec neučím, jen používám ten pracovní sešit (a to jen zlomek uvedených příkladů, abychom měli aspoň trochu pocit využité investice, když už si to studenti museli koupit za své) a jedu podle té řady z Promethea. Možná jsem ale jen dosud nepochopila krásy této řady a chyba je na mé straně, to nepopírám.
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    Musím si tu ulevit.. Máte tu taky někdo tu čest učit z řady Matematika 6(-9) pro ZŠ a VG? Já bohužel ano. Dříve jsem měla zkušenost s pro mne úžasnou řadou pro víceletá gymnázia z nakladatelství Prometheus (zelená, modrá, červená a fialová řada), ale tohle je pro mne fakt šok. Jestli je toto moderní učebnice, asi bych měla přestat učit. Podle mne to nemá ani hlavu, ani patu, příklady sice z reálného života, ale bez kloudného "odbornějšího" vysvětlení, některé početní příklady z pracovního sešitu jsou fakt úlet (proč má žák, který se právě poprvé seznámil s dělením desetinného čísla desetinným číslem rovnou trápit s dělením např. 254,798 : 21,6 - to jako má motivovat k dalšímu poznávání a radosti z počítání ??), některé oblasti jsou úplně vynechány, jiné jsou zase až na můj vkus nesmyslně dlouho rozpitvávány. Zkrátka hrůza, děs, běs, je mi úplně trapně podle toho učit :(

    ATLAS
    ATLAS --- ---
    MAGGIE: Pokud vim, tak se asi jedna o argot (kde odhalit etymologii, byva casto slozite). Ale kdysi mi nekdo ze starsi generace (kdybych tusila kdo) tvrdil, ze kilo by pry spravne melo byt 200 Kc, stejne jako petka ze je desetikoruna. Ze 100 zlatych bylo kilo. (Coz je fakt - jedno zlaty obsahovalo a trochu vic nez 10 g stribra).
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    Nevíte někdo, proč se říká stokoruně kilo?
    CIBL
    CIBL --- ---
    No úloha to je dost debilní.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    No ja na matiku nebyval blbej :) Bud se neco zmenilo a nebo mi tento priklad fakt nesedl :)

    Pravdou je ze nekdy pres samotnou jednoduchost vymyslim slozitosti, kde nejsou :(
    CIBL
    CIBL --- ---
    To je spíš do nějakého kola olympiády tipuju. Nicméně osmáci by to měli spočítat pomocí soustavy.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    díky... no a to se dneska počítá na základkách? :D
    CIBL
    CIBL --- ---
    Případně rovnicí ( cesta tam = cesta zpátky):
    t .. doba do kopce
    (2-3t))/2 .. doba po rovině

    (4* (2-3t))/2 + 6*t = (4* (2-3t))/2 + 3*2t
    4-6t+6t = 4 - 6t + 6*t
    4=4

    celkem 8 km.

    Dalo by se říct dvě rovnice o dvou neznámých taky.
    CIBL
    CIBL --- ---
    Ten chodec musel jít do kopce i z kopce, přičemž na cestě z kopce strávil dvojnásobně delší dobu, než na cestě do kopce. Průměrně šel tedy na kopci rychlostí 4 km/h { ( 6 + 3 + 3) / 3 = 4) } Což je rychlost po rovině. Díky tomu můžeš počítat řešení jako 8 km. Kdyby šel po rovině jinou rychlostí, tak by jednoznačné řešení neexistovalo.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Prý to je na úrovni základní školy, ale jsem z toho úplně tulpachový :) Výsledek znám, ale nedokážu přijít na postup :(

    Prosím o nakopnutí...

    Chodec šel na své dvouhodinové procházce nejprve po rovině rychlostí 4 km/hod, potom stoupal do kopce rychlostí 3 km/hod. Stejnou cestou se vracel zpět. Z kopce šel rychlostí 6 km/hod a po rovině opět rychlostí 4 km/hod. Kolik kilometrů ušel celkem?
    MADBANANA
    MADBANANA --- ---
    CH_IN_A: V tom případě to máš dobře.
    RGRADY
    RGRADY --- ---
    CH_IN_A: V tom pripade to mas dobre :)
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    MADBANANA: takhle je to
    MADBANANA
    MADBANANA --- ---
    CH_IN_A: Je to (5/6)Q nebo 5/(6Q)?
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    RGRADY: kdyz 5/6Q vynasobim 6, tak je vyledek 5Q
    vysledek operace v komentari je az na dalsim radku - to je akorat zapsane jinak nez je zvykem, psal jsem to jak me to slo z hlavy, sorry
    RGRADY
    RGRADY --- ---
    CH_IN_A: chyba je hned na tretim radku, kdyz vynasobis sesti, tak vlevo mas 5/Q
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam