• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    Než získáte přesvědčení jací Svobodní jsou podle toho, co se píše zde v klubu, podívejte se prosím nejdříve jestli diskutující mají se Svobodnými něco společného zde [ FRONEMA @ Strana svobodných občanů 5.24% v eurovolbách. Gratulujeme ]
    rozbalit záhlaví
    SHM8
    SHM8 --- ---
    PISKVOR: jak bys to v tom tunelu chtěl řešit ty?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: svobodna doprava implikuje nejen nejaka prava, ale take urcite povinnosti. Svoje prava zna kazdy... ale povinnosti (vychazejici ze zakona) uz kdekdo prehlizi. V tomto kontextu... ehm :)

    Škromach chce zrušit nulovou toleranci alkoholu u cyklistů - iDNES.cz
    http://zpravy.idnes.cz/...kohol-zodpovedni-jen-u-nehody-pxc-/domaci.aspx?c=A141124_153515_domaci_ffr
    PUPU
    PUPU --- ---
    PISKVOR: no pockej... tohle je aplikace obecneho systemu. to se zdaleka netyka jen cyklistu. cilem neni mit rychlejsi, plynulejsi, pohodlnejsi nebo snad dokonce bezpecnejsi dopravu, cilem je A) prohnat systemem co nejvice penez a B) co nejvice system upevnit. co se A) tyce, tyka se to jak akci investicnich, tak represivnich. viz byznys s pokutami, tunely, cyklostezkami a tak dale. zrovna v tomhle s D-Fensem souhlasim, protoze to pozoruji take
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PUPU: Jistěže to čistě prakticky vzato jde - ale sere mě na tom, že se to používá jako systémové, oficiální a dostačující řešení: tady sesedněte, o sto metrů dál taky, támhle taky, tady taky, a vlastně to kolo jenom voďte, dyť přece sport jako sport, ne? Jenže já to nemám jako sport, ale jako dopravní prostředek; odtud to srovnání "a na mostě to auto tlačte," protože z hlediska řešení dopravy je to stejná kravina a nesmyslná buzerace.

    A kromě toho - mám dvě různé varianty: stát se chodcem, nebo legálně projet jinudy; opravdu je problém, že mezi nimi vybírám - kromě "ale jááááá je tu nechci, oškliví fuj fuj untrmenši mi lezou na moji silnici"? To je tu furt keců o rovných občanských právech, ale někteří jsou si evidentně rovnější - nebo alespoň v představách místních IDček; najednou tu kdekdo vymýšlí, proč sice jako svobodná doprava, ale jenom pro někoho - tuto konkrétní skupinu je Přirozeně nutno Omezovat a Regulovat.
    PUPU
    PUPU --- ---
    PUPU: eh. beru zpet, jsem z toho nejaky dezorientovany. fakt to vede rovnou do koleji, pardon.
    PUPU
    PUPU --- ---
    DANYSEK: mimochodem, kdyz kousek virtualne popojedes, tak zjistis, ze cyklostezka konci az ZA tunelem... neboli soudruzi znacici na zemi asi byli trochu prilis agilni.
    PUPU
    PUPU --- ---
    DANYSEK: hezky. neboli 'cyklostezky natahneme, i kdyby to melo stat zivot!'. nu coz... jsem opravdu rad, ze tamtudy nejezdim
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PUPU: Snimek na google je z roku 2009... aktualne to tam vypada malinko jinak. Ta maluvka na silnici je bohuzel dostatecne vymluvna, ano cyklista je poslan do uzkeho tunelu pod kola tramvaje... :) Zabradli se rozhodne nepreskakuje.
    PUPU
    PUPU --- ---
    PISKVOR: takze rikas, ze tam ta cyklostezka i ta znacka opravdu jsou? pote, co jsem ten odkaz odeslal, jsem si uvedomil, ze fotka muze byt stara... pokud neni, tak je IMHO situace nasledujici. pokud prijedes po cyklostezce az k tunelu (a to jsi povinen udelat, protoze cyklostezka vede soubezne s komunikaci), tak se asi neocekava, ze na konci cyklostezky preskocis zabradli a dale pokracujes po komunikaci. vodorovne znaceni V20 ('piktogramovy koridor pro cyklisty') je pouze upozorneni (preklad - debilni maluvka na zemi, ktera nerika vubec nic).

    obavam se, ze tedy vykazujes znaky fanatismu Ty. proste 'sundat zadek ze sedla a jit kousek pesky se nepripousti'? to doufam ne! navic ciste prakticky - fakt si myslis, ze je dobry napad se vritit tricitkou do sakra uzkeho a neprehledneho tunelu, kde jeste navic jezdi tramvaje? jak jsem to psal o te bezohlednosti a pocitu nesmrtelnosti?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PUPU: A podívat se o metr vedle, to už se pánovi nehodilo do krámu; cherry-picking se tomu myslím říká. Copak je to za značení na silnici u tunelu?

    https://www.google.cz/...151,92m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x470b94673d77dd09:0x4c9f4f645f532866?hl=cs
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PUPU, GILHAD: No vidis, ja tam jezdim denne. Znacka "stezka pro chodce" na tom obrazku rusi platnost "stezky pro chodce a cyklisty", cili po tom chodniku NENI legalni prujezd, NENI cyklostezka, a neexistujici cyklostezku NEJSEM ani schopen, natoz snad povinnen vyuzit. Takze tolik k tem dojmum a pojmum; tohle misto uz se resi zhruba deset let, bez vysledku: lavka kolem skaly venkem nejde pac statika a pamatkari, cyklostezka vnitrkem nejde, pac je to podle soucasnych norem moc uzky i na chodnik, takze jediny legalni prujezd na kole je opravdu po silnici.

    Preventivne dodavam, ze kdybych mel "jako vyraz dobre vule" slezat na kazdem miste, kde nekomu kazim vyhled, tak od Vysehradu po Malou Stranu jdu pul cesty pesky - to je rada asi tak podobne blba, jako "pokud chcete do mesta autem, tak pred kazdym mostem musite zastavit a pretlacit ho rucne." Ja nemam problem se drzet silnicnich predpisu; mam problem, kdyz me nekdo tlaci do nejakeho sveho zvykoveho prava.
    PUPU
    PUPU --- ---
    PISKVOR: tak tentokrat vedle, pane kolego. tim se zaroven vysvetluje to troubeni...
    https://www.google.cz/...1317,3a,75y,0.25h,79.18t/data=!3m5!1e1!3m3!1sm4KMzYbTVUg71wCRuyUBrA!2e0!3e5
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    PISKVOR: Jezdim tamtudy zridka, ale znacky konec cyklostezky pred tunelem jsem si nikdy nevsimnul. Je tam jen znacka v usti tunelu "Cyklisto ved kolo" nebo tak nejak.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Jo, na tom se shodneme: treba takova Vrsovicka ma cyklopruh uplne zbytecnej. Jenze evidentne nekdo potreboval napichnout reko silnice do eurodotaci - a z vyznaceni cykloobousmerek o blok vedle by evidentne nic nekaplo; pritom jak rikas, bylo by to pohodlnejsi a bezpecnejsi pro vsechny. To ale je specifikum prazske (viz konecne vsechny ostatni dopravni investice za poslednich dvacet let), nikoli cyklisticke.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GILHAD: Cyklostezka je pouze po tunel, v samotnem tunelu je naopak chodnik, kteryzto jako cyklista pouzit explicitne NESMIM (a pomerne casto tam presne za tohle pokutuje MP). A pro tvoji informaci, kdybych nesmel pouzit silnici, procpak je tam asi namalovany obousmerne ten piktokoridor? (dve sipky a symbol kola) Takze si napred zjisti fakta, kdyz takhle placas spatra, tak jsi jenom za vola.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    PISKVOR: K tvemu prikladu - Vysehradskym tunelem (a po nabrezi okolo) vede po chodniku cyklostezka, kterou jsi jako cyklista povinen pouzit misto silnice, pokud jsou vedle sebe. Takze te spis vytrubuji proto, abys jezdil po cyklostezce a ne po silnici, kdyz uz tam byla za tim ucelem zrizena a osazena znackama. Navic je tam od silnice oddelena zabradlim a tim padem jsi dobre chranen pred tou agresivitou tech osklivych ridicu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: no to neplati zcela :-) Spotrebni dan a DPH z paliva je v zasade vykonnove zpoplatneni (u kamionu se k tomu pridava jeste myto). Uz se tak trosku zapomelo na puvodni argument prave u te spotrebni dane - zavadela se kdysi prave proto, aby na rozvoj a udrzbu byly finance. Predpokladam, ze nacerpane PHM nevracis zpet do statnich rezerv a nekdy tu svou plnou nadrz vyjedes ;-)

    Jinak po Praze je hafo mist, kde paterni dvoupruhy "ve jmenu cyklopruhu" proste zmizly. Vysledkem jsou akorat delsi kolony (zhorseni dopadu IAD) a cyklista je na takovych cestach svatecnim ukazem ;-) Kolikrat by ale stacilo tu stezku posunout o ulici vedle - jenze nevim proc je tu manie mit stezku "na hlavni".. kde jsou ta rizika vetsi a jsou cykliste, co pak beztak jedou radsi po chodniku.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PISKVOR: no treba z toho vzejdou novy terminy jako "trictvrtecni cyklista", "ctvrtinovej cyklista" apod.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: To je furt dokola: "nelze být Ýbrmenš v autě i Untrmenš na kole; je třeba si zvolit jednou a navěky, zda chceš s námi stát na té Správné Straně!" Tak jo, když teda jako myslíš.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PISKVOR: Co se týče daní vybraných za účelem financování dopravních staveb, pak se na nich nejvíc podílí řidiči a zároveň platí, že cyklisté tento typ daní neplatí. To tu přibližně zaznělo a jistě to není nepravdivé tvrzení.

    Na tom neshledávám nic nepravdivého ani překvapivého. Co se týče těch účelových daní, bude zdaleka nejsilnější daň spotřební. Pokud je mi známo, cyklisté žádnou spotřební daň neplatí. Daň silniční je faktor v podstatě zanedbatelný. Takže z pohledu který tu byl diskutován - tedy jak se kdo podílí na té "své" infrastruktuře je to myslím zcela jasné. O nějaké zlaté krávě rozhodně nemůže být řeč.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: Ale jiste, o to se nikdo nepre. Jen je vtipny tu pozorovat ten doublethink: kazdy dle svych motorovych moznosti, kazdemu silnic dle jeho potreb :D Nebo jinak: puvodni debata sla o *efektivite* prerozdelovani vybranych dani ruznym modum dopravy, ted uz tu jenom jedou argumenty, jak dane plati pouze pravoverni ridici, ze jakakoli silnice je dobra silnice a bez kazdeho toho jednotliveho kousku by civilizace bidne zahynula :D No nic.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PISKVOR: Nebo spíš naprosto esenciální součást moderní společnosti.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: Ale jiste, pravdepodobne nejakym neprimym zpusobem vyuzivam velkou cast ceske infrastruktury, a to jak te fyzicke, tak te administrativni. Zajimavy - kdyz jde o auticka, jak je najednou vsechno NEZBYTNE NUTNY, pac to prece platime z dani, ale vsechno ostatni lze s klidnym srdcem zrusit, protoze to platime z dani :D Posvatna krava, nic jinyho.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam