• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    Než získáte přesvědčení jací Svobodní jsou podle toho, co se píše zde v klubu, podívejte se prosím nejdříve jestli diskutující mají se Svobodnými něco společného zde [ FRONEMA @ Strana svobodných občanů 5.24% v eurovolbách. Gratulujeme ]
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JUNIPETRUS: soukromy majetek statu... to je stejny blabol jako obchodni tajemstvi u statnich zakazek :) Ne, stat neni soukroma firma, ktera si se svym majetkem muze nakladat, jak se ji zlibi. Koukam, ze v definicich plaves, co si takhle precist definici statu? ;-) A pokud pristoupime na retoriku, ze stat firmou je, pak kazdy jeho obcan je jeho akcionarem (kdy dokonce formou dani obcan pravidelne vklada svuj kapital) a ma tudiz pravo strkat nos do veci, ktere se jeho firmy tykaji. Takze logicky i na chovani statu je treba pohlizet ponekud jinak, prave proto ze stat firmou neni.

    Co brani soukromnikovi koupit pozemky "vedle" a tu trat postavit? No, prekvapive opet stat, ktery spoustu tech pozemku vlastni a zajemci je treba ani neproda (obracene ten problem existuje take, ale stat pro sve potreby vyvlastnit soukromnikovi jeho majetek muze; obracene mas smulu...). Pak tu mame statni/obecni regulaci v podobe uzemniho planovani (ktery pocita jen s jednou trati, a ne deseti) a vymezeni toho, co si jako soukromnik muzu na svem pozemku kde postavit - pokud vubec muze neco stavet... Takze i kdyz soukromnik ty pozemky mit bude, porat jeste ma dalsimi regulacemi svazane ruce, a to se jeste ani nekoplo do zeme. A ty se zeptas, proc to nikdo neudela... ;-) Jasne, muzes to postavit nacerno a riskovat, ze ti to stat - diky jine regulaci - prijde zase zborit... :D Pricina neni v neschopnych podnikatelich. Kdyz jim vselimozne regulace efektivne znemoznuji to postavit... a soucasne se ta "jedina" regulaci povolena trat necha z vule statu chatrat :-)

    Dotace v obecne rovine trh naopak krivi. Prijemce dotace je pochopitelne ve vyhode - pri srovnatelne investici muze nabizet nizsi ceny diky tomu, ze nemusi resit uhradu nakladu spojenych s tou investici. Kdyz jeden pekar dostane dotaci na novou pec a druhy si ji musi zaplatit ze sveho, ci rohlik bude drazsi...?!? :-) Jsou dva scenare - bud se jeden pekar napakuje vic, nebo ten druhy bude v cenove valce zlikvidovan. Dotacemi ke znicene konkurenci... :-)

    Muj zivot skutecne neni posrany... ale dekuju za optani ;-) Ty urcite na tom taky nebudes zle - oznacovat uplatek za investici firmy, to mas urcite kvalitni material k huleni :-D Jenom ale pozor, podany uplatek neni danovne uznatelnym nakladem... az to budes ve svem podnikani zkouset ;-) A schovavat uplatek do krabice od vina taky nebyl dobry napad :)

    JUNIPETRUS: ne, ja tu zadny program nezastupuju, zastupuju tu jen svuj nazor. Tohle auditko se tyka jedne konkretni politicke strany, jednoho konkretniho tematu - tak uz to na NYXu chodi, ze tu je spousta uzkoprofilovych diskuzi. To mi ale nebrani vyvracet tve zrejme bludy a pomateni mysli ;-) Tady nejde o zadnou oficialni nastenku strany. Pokud chces diskutovat oficialne se zastupci strany, nejlip bude kdyz se presunes na jejich vlastni forum... pripadne polozit dotaz na oficialni kontakt - tak, jak se to normalne dela, pokud me zajima skutecne oficialni stanovisko a ne nejaky kec z hospody od piva :)

    Nicmene, na spouste prikladu ti bylo demonstrovano, kdy regulace spise skodi a jak jeji uvolneni prakticky vedlo ke zlepseni celkoveho stavu i u nas - ostatne extrem tu byl pred rokem 1989, kdy se regulovalo vsechno - az se ukazalo, ze to je neudrzitelne :-) Ale ty mas selektivni videni a reagujes si jen na co chces. Vymyslis ruzne extremni a nerealisticke modely a na nich si dokazujes, jak je ta tuha regulace vlastne potreba. Vytvoril jsis nejaky pseudo-obraz, co nema oporu v realite - ale kde ty si stale meles to svoje v duchu ze "vse musi byt v soukromych rukach" (a nevim o zadne politicke strane, ktera by to aktivne hlasala). Jiste, ve zdejsi diskuzi se mimo jine projevuji i ultra-libertarianske nazory, ale jak uz poznamenala i FRONEMA, Svobodni nejsou cisti libertariani - ktery navic sam o sobe je spise teorii nez praxi (jako ale vsechny politicke ideologie v extremnim vykladu - u vsech zjistis, ze jsou nerealne). Inu svet vazne neni cerny nebo bily. A jses v diskuzi, tedy na miste, kde si lide vymenuji sve nazory. Navic na zaklade svych bludnych myslenek nekoho obvinujes ze lzi... no proc ne ;-)

    Volny trh na zeleznici nemusi nutne znamenat, ze infrastrukturu nemuze vlastnit stat. Ale stejne jako v pripade silnic tam jednak umozni za definovanych podminek pristup vice dopravcum, druhak sve zakazky zadava na zaklade otevrenych vyberovych rizeni (a pri neznevyhodnovani jednoho prostredku pred druhym)... coz vazne neni soucasny stav pri zadavani zakazek ve verejne (nejen kolejove) doprave a diky celkove netransparentnosti ta cela legrace dost pravdepodobne stoji vic (nebo ne, ale to je cira spekulace - viz i diskuze nize o neprovadene, ale nauctovane udrzbe). Samotny vstup do tohoto odvetvi je sam o sobe natolik ekonomicky narocny, o omezene poptavce nemluve... ze vazne nejde ocekavat nejake tisice firem...
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: hele, statni majetek, je majetek ktery neni tvuj, tak co je ti do toho co se svym majetkem dela? Je to soukromy majetek statu a ten at si s tim dela co chce.
    Ptam se znova, strkas nos do toho co se svym majetkem delaji soukrome firmy a korporace?

    Tvoje fnukani nechapu. Mame trzni hospodarstvi. Co brani podnikatelum kteri chteji provozovat kozi drahu, aby si nakoupili pozemky, a vytvorili vlastni paralelni koleje, a provozovali dopravu? Takhle se preci tebe budou chovat podnikatele ve volnem trhu? Proc to davno nedeleji?
    Potrebuji, aby jim stat vybudoval koleje? Neobejdou se bez statnich dotaci a statnich zakazek?
    Nebo jsou firmy neschopne skutecne podnikat nezavisle na statu? Proc by firmy meli chtit neregulovany trh, kdyz je to pro nektere vyhodne? Samozrejme pro nektere, protoze firmy si konkuruji o statni zakazky, dotace atd. Spoustu podnikatelu a firem bohatne diky statu, at uz legalne nebo pres cinknute zakazky a korupci. To je vlastne naprosto v souladu s trznimi principy. Firma investuje uplatkem do urednika ci politika, a ma z toho zisky. Poptavka nabidka,ne?
    Ale ty rikas, ze pouze stat muze za tvuj posrany zivot?:-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JUNIPETRUS: nechces si radeji misto blbejch kecu uz konecne jit poradne precist ten program? Tou udajne "neprijemnou" otazkou jen dokazujes, ze jsi se to cist vubec neobtezoval (ano, chapu - pan je liny, jako vetsina lidi :-)) protoze primo z programu vyplyva, ze statni vlastnictvi/provoz se u dopravni infrastruktury dokonce predpoklada... a nebere se to jako nic spatneho. V obecne rovine je jakekoliv jine reseni, ktere nepovede k nerizenemu rozkradani statniho majetku vzdy lepsi, nez soucasny stav...
    BONGI
    BONGI --- ---
    DANYSEK: Vydrz jak ucitel na zvlastni skole!
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: Unitarni stat rovnez nevylucuje decentralizaci casti statni moci na kraje ci obce - neni mozne vytrhnout jedno ci druhe
    Odpoved tedy zni ano. Ty ovsem rikas, se stat je spatny hospodar, cokoliv dela stat je spatne. Stat, obce nemaji podnikat, je to poruseni volneho trhu?
    Proc jsi tedy pro prevod a provozovani trate obci?

    Ta draha se muze na ty obce prevest, kdyz mas teda fobii ze soukromeho vlastnictvi trate
    To vyvozujes z vety, kde jsem ti dal za pravdu, ze stat o trat o kterou se nestara by mel nekomu prodat?

    Nemam fobii, jen pokladam neprijemne otazky kterym ty si vyhybas. Jako napriklad, co se stane, kdyby si nekdo koupil trat z prahy do ostravy v prostredi volneho trhu a kdy se takovy vlastni rozhodne byt jedinym provozovatelem dopravy na trati.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    WANTON: Co ma prosim spolecneho hospic s davkami ? Jako ze maji jit vsichni ti co jsou na tom spatne umrit ?

    Jedine potom by ta rovnice davala smysl (50% snizime naklady a vsem bude lip)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JUNIPETRUS: stat ty trate vlastni - nechal je leta chatrat a vysledkem je (prekvapive) stav, kdy se nyni prezentuje tak, jak jsou potreba velke penize na opravy. A to ze tam vlaky jezdily - ergo byl prijem z uzivani dopravni cesty, takze kam mizely penize, kdyz ne alespon na nutne opravy? Ono to tam vubec dejou veci. S kozi drahou je to jeste smutnejsi - proste si to nechaji rozkrast... takhle se podle tebe zodpovedne hospodari? :-) Jo jasne, na papire ty koleje porad jsou - cert vem, ze v realu jsou davno vytrhane a vratit je zpet samozrejme je drazsi.

    Stat zridil zakonem Drazni urad, stejne tak i SZDC (a jeji pravni predchudci). Oboji spada pod ministerstvo dopravy, kde to urednici (statni zamestnanci) ovladaji. Uzasny eko-system provazane regulace, kdy se jeden urad rad vymluvi na druhy ;-) SZDC trate, ktere pronajima neudrzuje... DU zakaze pro nevyhovujici technicky stav provoz (logicke, cokoliv co neudrzujes se casem rozpadne), SZDC se vymluvi na DU, ze to zakazali... Ale panum ze SZDC se za zanedbavani pece o svereny majetek nic nestane. Vlaky prestanou jezdit, takze mene prizpusobivi obcane mohou nerusene rozebirat kolejovy svrsek a odvazet jej do kovosrotu, skoda narusta... ;-) Ale jasne, jsou to ty zle soukrome firmy, co si brousi zuby na drazni pozemky, aby tu trat znicili... co tam mas dal? :-)

    Unitarni stat rovnez nevylucuje decentralizaci casti statni moci na kraje ci obce - neni mozne vytrhnout jedno ci druhe. I kdyz ono se to rado dela - "to ne my, to oni". Ta draha se muze na ty obce prevest, kdyz mas teda fobii ze soukromeho vlastnictvi trate (svete div se, JHMD soukromnikum tez patri a vlaky tam stale jezdi - po trati, ktera byla vicemene na odpis). Moznosti jsou, vule ze strany statnich instituci nikoliv.

    JUNIPETRUS: znas vubec Ustavu statu, ve kterem zijes - presneji Listinu zakladnich prav a svobod? (ktera je jeji nedilnou soucasti) :-) Vazne nee? To je ale hodne smutne... :D Tak si ji precti, tam to najdes.
    WANTON
    WANTON --- ---
    OTAVA: Již dnes jsou hospici apod. zajišťovány zejména církvemi - Charita České republiky je velmi dobrý příklad. Teď s církevními restitucemi to bude ještě hmatatelnější.

    Jinak svobodný trh dokáže zajistit charitu a vše okolo velmi dobře. Když to šlo v 19. století s tehdejší životní úrovní, tak dnes s našimi příjmy by to bylo mnohem lehčí. Zejména ty svépomocné spolky v 19. století jsou fascinující.

    Pro více info o 19. století včetně českých zemí zde:

    Ne až tak divoký "divoký" kapitalismus - Ludwig von Mises Institut Česko & Slovensko
    http://www.mises.cz/literatura/ne-az-tak-divoky-divoky-kapitalismus-68.aspx
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: Vlastnictvi zavazuje.
    To je velmi vtipne, jak si na tuto regulaci prisel? Evidentne to neplati, jelikoz spoustu statniho i soukromeho majetku takto chatra?
    Proc by nejakeho soukromeho majitele mela zajimat nejaka tvoje predstava o tom "vlastnictvi zavazuje" . Akorat se ti vysmeje.

    Pokud stat vlastni barak, mel by jej opravit. Pokud jej nepotrebuje a nechce se o nej starat, mel by jej prodat nekomu, kdo se o ten barak rad postara...
    No to asi jo, ale jak to chces zaridit?
    Dovolil bys taky kritizovat a radit soukromemu majiteli, co ma delat se s rozpadajicim domem, ktery nepotrebuje?
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: Telnice/Třebívlice — Trať 132 z Děčína do Oldřichova u Duchcova, nazývaná také Kozí dráhou, se opět dostává do středu pozornosti nejen místních obyvatel. Důvodem je původně avizovaná snaha starostů okolních měst a obcí zavést na opuštěné trati v letní sezóně víkendový turistický provoz. Podle původních plánů měly výletní vlaky, financované z místních rozpočtů a mimořádných dotací, turistům sloužit již od začátku prázdnin.
    Takova vsuvka, jsou mesta a obce stat?
    Mesta a obce nechteli obnovit dopravu ale vyletni vlaky
    Ale uredni siml zarechtal a tem firmam se hazi klacky pod nohy.
    blabla. Prelozeno do normalni reci Již v době plánování sezónního provozu Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) obcím sdělila, že jim nemůže přidělit kapacitu dráhy pro veřejné vlakové spoje, neboť na trati je rozhodnutím Drážního úřadu oficiálně osobní doprava zastavena.
    Ted je otazka - znas zduvodneni rozhodnuti Drazniho uradu?
    Ridil se urad platnymi zakony nebo jde o svevolne rozhodnuti, tedy ze drazni urad neni nerugolovan a neni pod kontrolou verejnosti?

    S představou houbaře s kolejnicí či maticemi v ruce se však místní odmítají smířit a za problémy vidí spíše snahu trať úplně zrušit v prospěch zájemců o drážní pozemky. Správce trati ostatně nezájem o Kozí dráhu sám přiznává; její oprava by si vyžádala údajně několik milionů korun. „Zájmem SŽDC je řešit prodej trati, ale to musí schválit vláda. Teď se řeší podmínky, kde zatím nepanuje shoda,“ uvádí se ve stanovisku vlastníka železnice
    No vida, ze takze "hazenymi klacky" mozna stoji soukromy kapital brousici zuby na drazni pozemky.
    Kdo ma penize ma moc. Kdo ma moc, ma moc i ovlivnovat uredniky a politiky.
    Jinak zase to vypada, ze chybi regulace, tedy zakone pravidlo pro prodavani drah.
    Takze aby bylo mozne zakone provest prodej zeleznice, je treba nutny zasah statu, nejsou to paradoxy?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JUNIPETRUS: soukrome vlastnictvi nejakou statni kontrolu v principu nepotrebuje - to je jen umele vytvoreny pocit. Nebo kdyz si pujdes koupit novy pocitac, abys nas tu mohl obstastnovat svymi bludy, take jej bezis zapsat do nejake statni evidence? Zatim ne :-) Samozrejme, je-li to ucelne a k necemu dobre, muze takova evidence vzniknout. Treba u pozemku evidence nejaky smysl dava - ale i zde plati, ze dobry sluha muze byt zlym panem, coz dokazuji podvody spojene s katastrem a nasledne problemy, ktere s tim spousta lidi mela... se svym radne nabytym majetkem.
    Ani tebou naznacena ochrana soukromeho majetku z pozice statu neni zrovna funkcni vec - vykladej to lidem, kteri se opakovane stali obeti trestne cinnosti... ze stat jejich zdravi/majetek prece ochrani, to je slusne naivni predstava :-) V realu casto ani nechyti pachatele, v extremu nedokaze stat uhlidat ani svuj vlastni majetek :-) Naopak je to stat, ktery svou regulacni cinnosti ochranu majetku lidem komplikuje a navic casto zakony chrani spise pachatele nez poskozeneho (zkus si dat na svuj barak legalne kamerovy system... a v kdyz dojde na lamani chleba, hodit kamen - nedejboze vystrelit - po zlodeji, co uz utika s lupem, nebo postrelit toho, kdo te v noci prepadne... problemy budes mit predevsim ty a zlodej se ti jeste vysmeje ;-) ).

    JUNIPETRUS: Tisic dopravcu teoreticky vzniknout muze, ale asi se neuzivi - nevim o podnikateli, ktery by sel nabizet sve sluzby nekam, kde po nich ani nebude poptavka. Jses zjevne hloupy, kdyz si myslis, ze analogicky 1000 pekaru si otevre pekarnu v jedne ulici vedle sebe ;-) Takhle podnikani vazne nefunguje. Podcenujes prirozenou inteligenci a rozum podnikatele - ktery treba nejprve nekde musi ziskat a vlozit kapital a samozrejme potrebuje vlozenou investici ziskat zpet... a samozrejme ti treba nikdo nepujci na nejaky zjevne nesmyslny zamer. Rozumny podnikatel nezacne podnikat v necem, co nedava smysl. Takova prirozena samoregulace :-)
    Ja tvrdim, ze prehnana regulace - tedy regulace tak, jak je pojata dnes je spatna a nic dobreho neprinasi. Naopak, jsou spise na skodu rozvoji. Poskytovani internetu do roku 1995 bylo u nas striktne regulovane a statem monopolizovane... a kdo jej v te dobe mel a kolik stala pripojka... a podivej se na stav dnes :-) Co treba postovni a balikove sluzby? To je dalsi donedavna statem silne regulovana oblast... Ceska posta je super podnik na dorucovani, vid? :-) Pritom je to prave posta, co rika, jak je treba trh regulovat atd.

    JUNIPETRUS: Jakej trzni princip prosim? U spousty drah, kde byl provoz zastaven provoz byli zajemci, dokonce dotcene obce maji o udrzeni dopravy zajem. Ale uredni siml zarechtal a tem firmam se hazi klacky pod nohy. Napriklad se zacti zde... - a podobnych zkusenosti se najde hromada. Je videt, ze o problematice vazne nic nevis a jen si ji idealizujes :-) Provoz se tam oficialne zastavil uz pred lety, ale k prodeji jsou trate az letos (a to jeste ne vsechny).
    Vlastnictvi zavazuje. Pokud stat vlastni barak, mel by jej opravit. Pokud jej nepotrebuje a nechce se o nej starat, mel by jej prodat nekomu, kdo se o ten barak rad postara...

    JUNIPETRUS: jo, ti soukromi kapitaliste jsou strasni vykoristovatele... a proto strojvedouci od CD/CDC odchazi radeji k soukromym dopravcum ;-) Cimpak to asi bude...
    Slusny podnikatel si navic mimo jine uvedomuje, ze zamestnanci jsou jeho vyrobnim faktorem v zakladu ovlivnujicim jeho vlastni uspech na trhu ;-) A ze treba i nevyspaly strojvedouci zvysuje riziko, ze pak dojde k poskozeni drahe lokomotivy - tedy ke skode mnohem vetsi... atd. Opet je ten podnikatel podle tebe to "nezodpovedne hovado", co kvuli par usetrenym stovkam ohrozi majetek za miliony. Ale presne takhle to funguje spise u statnich organizaci... ;-)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    OTAVA: treba jak dokazete (podle vlastniho programu !) snizit vydaje na davky o temer 50% a zaroven udrzet zivotni uroven lidi kteri se octli na okraji spolecnosti.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: A bez na drahy chvili pracovat, zkus si udelat papiry na masinu a jezdit tam. Predpokladam, ze te ten humor rychle prejde, az budes mit nastupy na smenu prakticky v kteroukoliv denni dobu (tu ve dve rano, tu v pet odpoledne), budes prespavat nekde mimo domu kvuli blbe naplanovany/rozdeleny sichte a nebudes to mit poradne zaplaceny ac budes dva dny z domova, naopak pokutu za kazdej prd atd.
    Sdilim s tebou souciteni s vykoristovanim pracujicich.
    Holt i statni podniky se chovaji plne kapitalisticky. Ale divim, ze prave to ti vadi. Takove podminky existuji v mnoha korporaci.
    Jaka je reakce na kritiku korporaci a vykoristovani od obdivovatelu volneho trhu jako jsi ty? Nadavky do socialistu, a ze nikdo preci v tom podniku pracovat nemusi.
    A pokud zamestnanec neni schopen schopen nastoupit v kteroukolik denni dobu, remca, dokazuje, ze neni flexibilni, a mozna je i trochu linej. Ma holt smulu. Kapitalismus je jen pro pracovite a flexibilni.
    Nebo kdyz nechce byt strojvedouci, ma si zvysit svoji cenu na trhu prace, protoze kazdy sveho strujce stesti, a musi prijmout odpovednost za zivot.

    A v kapitalismu se preci maka, tvrde maka, tak jak nadrizeny (majitel) piska.
    Firma nebo korporace preci nejsou ustavem pece.
    Nebo snad chces tvrdit, ze soukroma firma a korporace v konkurecnim boji volneho trhu, jsou garanci ohleduplneho zachazeni, dustojnych pracovanich podminek, odpovidajici mzdu?!

    OTAVA
    OTAVA --- ---
    FRONEMA: ano to by bylo vhodne velmi, protoze jinak nikdo nebude verit ze ty islamofobni, nacisticti, konspiracni a rusofilni jexinci maji s SSO skutecne neco spolecneho.

    Nevim proc jsi si na me zasedla, ja nenom pokladam neprinemne otazky na ktere nechcete (sso) nebo nemuzete normalne odpovedet.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PAULMUADDIB: zasadne se nemazu a za urazkami, ktere jsem pronesl si stojim.
    WANTON
    WANTON --- ---
    JUNIPETRUS: Jen ze zvědavosti - operuješ s ekonomickým odvětvím "doprava" jako celkem, popř. extenzivně "sítě", jak uvádí Danysek, nebo jen s částí ekonomického odvětví doprava, tj. s železnicemi?
    WANTON
    WANTON --- ---
    JUNIPETRUS: Ano.

    Příklad, k soukromým komunikacím:
    My own private toll road: £150,000 to avoid a detour on the A431 | UK news | The Guardian
    http://www.theguardian.com/uk-news/shortcuts/2014/aug/04/private-toll-road-bristol-bath-a431
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: Drahy ze funguji? Myslis ty desitky dnes chatrajicich opustenych baraku, ci ty kilometry krovinami zarustajicich trati?
    Hold trzni princip.
    Ty myslis, ze to je spatne? Ma stat provozovat spoje, ktere jsou ekonomicky ztratove?

    Ale na druhou stranu, pokud ty spoje nejsou vyuzivane, a lidi jezdi treba autobusem, tak proc by mel stat trate provozovat? Proc by mel opatrovat opustene baraky ktere nepotrebuje?
    Nebo je neprovozuje protoze na nema penize. To je ale uz jina otazka, proc chybeji penize pro sluzby o ktere je zajem?

    Draha, panacku nejsou jen ctyri tranzitni koridory
    To je pravda, jak dokazuje mapka trati, ktere jsem prilozil.

    Na rade regionalnich trati ani stat a jim vlastnene organizace dopravu provozovat nechteji - ale vedle toho aktivne udelaji vse pro to, aby to zneprijemnili jakekoliv soukrome organizaci, ktera by o to stala?
    Jakto, ze nechteji?
    Jakym zpusobem stat zneprijemnuje soukromnikum, kteri chteji?

    Co brani soukromym provozovatelum, aby provozovali neketrou z techto trati http://www.ruseni-trati.unas.cz/?

    To, ze je sluzba poskytovana ve verejnem zajmu neimplikuje, ze se vytvori takove prostredi, ktere umozni penize doslova vyhazovat kominem.
    Souhlas
    WANTON
    WANTON --- ---
    FRONEMA: V poště.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: kazdy na draze podnikat chtit nebude
    To je mozne. Ale treba tisic firem ano. A me zajima, jestli spravedliva soutez volneho trhu umozni vsem tem, kteri chteji provozovat vlastni zeleznici a drahu?
    DANYSEK: Ale ukaz mi policajta, ktery zna vsechny zakony. Realita bezneho zivota je takova, ze ani dopravni policajt nezna poradne ty dva zakony, ktere bezprostredne vymaha a tykaji se jeho prace
    Takovy policajt asi neexistuje. Ja tvrdil, ze ano?
    Proc mi tohle vsechno rikas? Copak jsem tu nekde obhajoval a chvali pravni stav naseho statu?
    Nepodsouvej mi, ze chci vsechno regulovat, nebo ze jsem spokojeny se soucasnym stavem.
    Ja jsem kritik soucasneho stavu statu. Spousta veci nefunguje dobre, dokonce funguje spatne. A spousta veci je treba zmenit.

    Ja se pouze snazim prijit na kloub pojmu volny trh, spravedliva soutez.
    Ty tvrdis, ze volny trh, je trh bez statnich zasahu a regulaci. Ja se snazim otazkami a uvahy domyslet kam to muze vest.
    Ty mas ovsem velmi primitivni smysleni. Podle vzoru co neni pravicove je levicove, co neni kapitalisticke je socialisticke
    Tvrdis, jakakoliv regulace je spatna protoze je to regulace.
    S tim ja nesouhlasim, a to tak jediny postoj, ktery jsem tu naznacil.
    Regulace, tedy zakony mohou byt dobre nebo spatne. Managment at uz statni nebo soukrome firmy muze byt dobry nebo spatny atd.

    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    WANTON: ja uz jsem u svobodnych byla aktivni a naopak prestavam. Takze spis abych predavala zkusenosti ja tobe. Svobodnym nejlip pomuzes, kdyz budes mluvit o jejich programu tak jak je. svobodni nejsou libertarianska strana (muze se nam to nelibit, muzem s tim nesouhlasit...) takze treba poukazovat na nelegitimitu statu nepomaha, skodi.

    ja treba souhlasila s poselstvim jaky bylo v tech obrazcich co si sdilel, ale sem to proste nepatri. Pokud chces tady pomoct svobodnym, vysvetluj program, sdilej sem clanky, prohlaseni a dalsi veci. ja bych hrozne rada videla kdyby to delal nekdo jinej :)

    ale pokud tady z toho zustane zpustlej klub, kde se bude hadat otava s kazdym kdo zrovna pujde kolem, tak pro nahodnyho kolemjdouciho to vysle akorat negativni zpravu, zadnou pozitivni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam