• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREATDRAKEŠkolné na VŠ - diskuze o existenci a dopadech možných i historických u nás a ve světě
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    WYDER:

    Tvrdite, ze se nechcete zapojovat, pritom se zapojujete dosti vyrazne.

    Nicmene, ja debatu, kde bych Vam vysvetlil, proc urcite naznaky vymezeni se (nikoliv potreba, tu nikde kolem, natoz u sebe, nevidim) vuci nekterym oborum jsou jednostranne, rozvijet nebudu. Zkuste na to prijit sam.

    Ja osobne proti humanitnim oboru jako skupine nic nemam. V tomto auditku jsem nedavno zminoval, ze napr. studium cizich jazyku povazuji za spolecensky vyznamne. Pokud jsem se o necem trochu hanlive vyjadril, tak to nebyly humanitni studia jako celek, nybrz jejich mala cast, konkretne "gender studies ve vede". A verte mi, ze bych se o humanitnich oborech nevyjadroval vubec, pokud bych prave nevidel, ze CAST aktivistu z humanitnich oboru svymi demagogickymi pseudoargumenty dlouhodobe tlaci na zachovani nizke kvality VS vzdelavani a vedy v nasi zemi.
    WYDER
    WYDER --- ---
    Já se do tohoto radši nebudu moc zapojovat, protože mi názory p. NIZBORSKY přijdou vyloženě smutné.


    Jen bych podotknul, že je příznačné, jak přírodovědci a technici mají neustále potřebu se vymezovat proti humanitně vzdělaným lidem. Je zajímavé, že opačně se tak zpravidla neděje, případně pouze v situaci, kdy se jedná o obranu proti demagogickým pseudoargumentům.

    Je mi z toho někdy smutno a jsem rád, že studenti jsou v tomto směru naštěstí prozatím rozumní a postupují jednotně, nehledě na obor, který studují.


    P.S. A ano, studuji humanitní obor, jsem za to rád a nikdy bych neměnil.
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    BOBR:

    Ja se neomlouval za svuj nazor (ktery vy nazyvate predsudkem), toho nelituji. Ale toho, ze jsem jej verejne prezentoval a tim jsem treba mohl nekoho urazit. To by me mrzelo. Nicmene, to jen tak na okraj.

    Co se tyce Strany zelenych, tak tuto stranu jsem 2x volil do snemovny. Jiz nebudu. Je usmevne, ze strana nyni podporuje protesty AO, kdyz pred par lety soucasny predseda SZ v pozici ministra skolstvi predlozil tzv. Bilou knihu terciarniho vzdelavani, ktera se duchem velmi blizila v soucasnosti pripravovane reforme. Take Bila kniha byla cilem prostestu organu univerzit a kdyby nepadla Topolankova vlada, dost mozna by Liska byl v roli Dobese. Takze politicky oportunismus a pokrytectvi pana Lisky je nesmirne.

    Srovnejte napr. toto:

    "2.) Finance: chceme postupné zvyšování veřejných výdajů na vzdělávání na úroveň OECD, namísto školného navrhujeme zavést běžnou progresivní daň z příjmu;"

    s tim, ze Zeleni sedeli ve vlade, ktera zrusila progresivni dan z prijmu FO. Take je velmi priznacne, ze ve zminovane Bile knize, kterou zastitil a velmi propagoval pan Liska (nekdy ji propagoval az nemistne, treba na ceremonii udileni profesorskych dekretu) je navrhovano odlozene skolne a autori studie hledaji inspirace m.j. ve Velke Britanii.
    http://www.msmt.cz/reforma-terciarniho-vzdelavani/bila-kniha (kapitola 6.3)

    Takze, i kdyz je pravda, ze se ve SZ najdou politicti extremiste (napada me M. Stropnicky), v oblasti VS politiky prevazuje spise oportunismus a populismus.

    Jinak, abyste mne nepochopil zle. Ja nijak nesympatizuji se soucasnym vedenim ministerstva a nemohu rict, ze podporuji reformu tak, jak se zda byt myslena. Nicmene jsem velmi zklaman ze soucasneho stavu vedy a VS skolstvi v CR. Proto jsem haklivy na to, kdyz nektere skupiny lidi, tezici ze zakonzervovanosti naseho VS skolstvi, jakekoliv pokusy o zmenu odmitaji jako zavadeni neoliberalni doktriny. Nutno rict, ze MSMT at uz pod vedenim Lisky nebo Dobese jim svou neschopnosti dodava ostrou munici.
    BOBR
    BOBR --- ---
    NIZBORSKY:

    OK, vasemu nazoru rozumim, lec nedsilim jej, jak asi patrno z meho blogu a prispevku zde. Fakticka k IW, take nebylo lehke jej privest :-). Akademicka obec porada diskuse na tema reforma VS uz skoro rok, kolikrat myslite, ze prisel pan ministr? Opravdu, jenom tech odmitnuti o kterych vim ja neni malo.

    Ad "humanitni obory" - presne co rikam: na tom, ze se ozyvaji humanitni obory neni nic prekvapiveho, z vasi strany zaznelo prekvapeni. Netrpim predstavou, ze technici maji mensi kompetenci k vyjadrovani se ke spolecenskym otazkam, ostatne hodne z nich se Tydnu neklidu ucastni, ne?

    Ad Cervinkova, neomlouvejte se za predsudky, nelitujete jich, ne? O predsudky se vpravde hadat nehodlam.

    Vase definice extremismu je vase, to nebudu komentovat, ale toto vam taky prijde jako extrem?

    Odmítáme návrh reformy vysokého školství, podporujeme protesty akademické veřejnosti | Strana zelených
    http://www.zeleni.cz/media/aktuality/odmitame-navrh-reformy-vysokeho-skolstvi-podporujeme-protesty-akademicke-verejnosti/

    Mejte se!
    JS
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    BOBR:
    Taktez zdravim,

    Ad Dvorakova. To, zda se jedna o protest AO organizovany studenty nebo o protest studentu povazuji za marginalitu. Stejne si myslim, ze sefka AO by se takto verejne vyjadrovat nemela a svuj pripadny nazor by mela sdelovat primo odpovednym osobam na ministerstvu nebo organech VS. Nicmene chapu, ze nekdo muze mit nazor jiny. Pokud jsem dobre videl, tak Vilhelm se nejake debaty zucastnit ma - to k tomu, ze zastupci ministerstva nechodi.

    Ad humanitni obory. Nevidim jediny duvod, proc by zastupci humanitnich oboru meli byt kompetentnejsi nez ostatni (prirodni a technicke vedy) v otazce vysokeho skolstvi v CR. Nazory lidi z prirodovednych a technickych oboru jsou, pripustme, stejne relevatni jako nazory protagonistu humanitnich studii, protoze se jich pripadna reforma dotyka uplne stejne. Paralelu s autem povazuji za absurdni.

    Ad Cervinkova - omlouvam, ale studia v oboru "Gender ve vede" apod. uz jsou v mych ocich natolik za hranou pseudovedy, ze se je tak odvazim i otevrene nazvat. Ale opet se o tom nechci hadat, ponechte si svuj nazor.

    Za extremisticke nazory (ve vztahu k onomu tydnu neklidu) povazuji nazory anarchisticke, trockisticke a jinak extremne socialisticke. Za extremni povazuji i nazory, ze v demokraticke spolecnosti by mely existovat nejake statem (tj. z vseobecnych dani) financovane slozky (verejne vysoke skoly, popr. akademie ved), ktere maji udajny narok na jakasi privilegia (akademicke svobody), spocivajici predevsim v takrka uplne samosprave.
    BOBR
    BOBR --- ---
    NIZBORSKY: zdravim,
    ze dvorakova vystoupi na akademicke pude v tydnu protestu nikoliv studentu, ale cele akademicke obce, mi prijde zcela v souladu s jeji funkci. tou je hajeni verejneho zajmu, v tomto pripade nezavisleho posuzovani kvality vs. vycitam predevsim zastupcum ministerstva, ze na takove diskuse nechodi, ac zvani.

    ze se vyjadruji humanitni obory je pro mne asi tak prekvapive, jako kdyz se k otazce konstrukce automobilu vyjadruji technici, opet, je to v popisu prace.

    kolegyne cervinkove si vazim, i za to, ze se rozhodla zapojit se do verejneho zivota skrze proalt. nebo ,kdo jiny uz se ma zapojovat, nez ti, kteri spolecnost zkoumaji?

    mne by zajimalo, ktere nikoliv osoby, ale nazory povazujete za extremisticke.
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    RUZOVYKOLOUSEK:

    Tak obe tyto damy patri hlavne do te prvni skupiny, zeano.

    Co mi vadi u Dvorakove, je ten stred zajmu. Ona, jako predsedkyne akreditacni komise, by mela stat zcela mimo spor studenti vs ministerstvo skolstvi v otazce zakona o VS. To znamena, ze by bylo minimalne eticke, kdyby se neucastnila jako recnik na techto akcich, byt (se) muze tvrdit, ze tam bude vystupovat jako nezavisla odbornice.

    Co se tyce Alice Cervinkove, tak jsem mel moznost vyslechnout jeji projev prave pri jednom protestu ohledne financovani akademie ved nekdy pred 3 lety (snad si ji teda s nekym nepletu). Prislo mi to presne podle zmineneho myslenkoveho konstruktu - my delame vedu, takze nam dejte penize, nebo se z nasi zeme stane narod ignorantu a hotovo. To mi prijde jako docela politicky extremni pohled.
    Sam s ni mam takovou drobnou nedobrou zkusenost, ale to se tyka spise jejiho neprofesionalniho pristupu ke sve praci nez politickeho presvedceni.

    Nechci tady do detailu rozebirat jednotlive osoby, ale kdyz vidim ten seznam recniku, tak mi to prijde velmi velmi nestastne.
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    RUZOVYKOLOUSEK: Někdo zjistil, že Dvořáková byla kdysi členkou KSČ, ale to nemá téměř žádnou výpovědní hodnotu samo o sobě.
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    Jo, sorry, spletla jsem se. Ve skutecnosti na mozne nejasnosti a nekale praktiky upozornil uzivatel Almo GTM v diskuzi pod timto clankem: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/michal-skop.php?itemid=15678.
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    IVANA_ANAVI:

    Na tomto blogu: http://banga.blog.idnes.cz/?

    Nenasel jsem.
    WILL
    WILL --- ---
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    NIZBORSKY: Zrovna tadyten článek byl kritizován jako novinářská kachna na Bangově blogu, nemýlím-li se.
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    Pro zajimavost.

    Studenti odmítají Dobešův plán. Co v něm je, ale nevědí - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=732869
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    GAARQ:

    Co s nimi maji udelat? Nezvat je na tyto akce jako recniky.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    NIZBORSKY: a co z těmi "extrémisty" mají udělat? postřílet je? uklidit do chládku? ;) tohle je žel odvrácená strana demokracie, vlivní profesionální buřiči. jak jim zabránit, aby se neangažovali? "hele, franto, my tě tady nechcem'" a on půjde? ;)

    humanitní obory jsou docela zasažené, afaik. žena, bohemistka, žádala o univerzitní postdoktorandský grant, ale když je jako nejvýznamnější kritéria hodnotí publikace v zahraničních časopisech a aplikace, docela je to znevýhodňuje oproti kdekomu na přírodovědných oborech. bohové chraniž, abych tu rozebíral, jestli jsou humanitní obory pavědecké nebo ne, ale narazit na ně kritéria jako na tvrdé vědy je nesmysl.

    dokud nebude existovat solidní grantový systém, který dokáže zohlednit, že např. ústav arabistiky je na místě, ale nemá šanci konkurovat ústavu makromolekulární chemie, pak se nesmíme divit, že humanitní plevy křičí nejhlasitěji. nemusí to být nutně jen proto, že je někdo vyhání z jejich teplých místeček. na přírodovědě může parazitovat zrovna tak neschopný člověk a nikdo ho odtud nedostane, poněvadž peníze někde sežene a nějaké čárky taky posbírá. takových kolem sebe vidím denně třináct do tuctu.
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    DLOUHA_POTVORA:
    Tak skoro polovina akci tam vypada jako dobry peklo. Jestli tam nekdo pujdete, tak sem pak muzete napsat, jestli se tyhle aktivisti opravdu nebrani zmenam z principu, ale jde o ten konkretni spatne napsany zamer. (Vizte nazvy prednasek jako: Univerzity a alternativy k neoliberalismu, Krize jako systém vládnutí. Zahraniční příklady útoků na veřejný sektor a společenské protesty, Cesty akademickým labyrintem: vzdělání, věda a gender)

    Zacina mi to pripominat tu hysterii okolo AV CR pred par lety. Tehdy zcela diletantska rada vlady pro vedu navrhla absurdni system evaluace vedy na kvantitativni bazi. Nasledovaly protesty, kde zacala exhibovat predevsim nejruznejsi individua, kterym bych ze statniho rozpoctu na jejich pseudovyzkumy nedal ani bura. Odpor vuci nesmyslnemu systemu se nenesl ve vecnem duchu, ale v duchu: "veda = kultura = zavedeni evaluace vedy znamena, ze se z CR stane narod pitomcu a automechaniku = dejte nam prachy a nic po nas nechtejte."

    A ted otazka na ty inteligentnejsi z Vas, kdo vyjadrujete nesouhlas s vecnym zamerem zakona. Opravdu chcete, aby verejnymi protagonisty (a tim padem i neoficialnimi mluvcimi) studentskych protestu byli lide jako O. Slacalek, Petr Uhl, Alice Cervinkova, Vladimira Dvorakova (neni tak trochu ve stretu zajmu?)...?

    Cim to, ze opet nejvice krici lide spjati s humanitnimi obory a politicti extremiste?
    BOBR
    BOBR --- ---
    Školné přináší více problémů než řešení | Vzdělávání a věda - sladek.blog.respekt.ihned.cz
    http://sladek.blog.respekt.ihned.cz/c1-54648290-skolne-prinasi-vice-problemu-nez-reseni

    Vláda USA umožňovala studentům stále více se zadlužovat, což mimo jiné faktory vedlo univerzity ke zvyšování ceny vzdělání. Ta se ale nekryje s jeho ekonomickou hodnotou, resp. s výší příjmů absolventů. Vzniká tedy poměrně velký nesplacený dluh. Tak upozorňuje studie Andrew Gillena "A Tuition Bubble?".
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    GAARQ:

    To je pravda, ze u docentu kombinace formalni habilitace a fixace na konkretni misto je dost velky nesmysl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam