• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    JESTEDMAN
    JESTEDMAN --- ---
    vtipy!
    NAMATHUR
    NAMATHUR --- ---
    VANEK: jde to aspoň ComicS.em?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ROBIN_SNNS: tenhle priklad zvladne kazdy treti ucitel matematiky na SŠ.
    FJERTIL
    FJERTIL --- ---
    VANEK: A jak se tomu bránili!
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    KAERO: Ovšem pokud chceš, můžeš vyzkoušet současné ředění směsi kyselin sírové a dusičné glycerolem. Zavolej až poletíš kolem okna.
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    KAERO: Pokud máš 12% roztoky kyselin, tak se myslí hmotnostně % není-li uvedeno jinak. První dvě věty jsou první odstavec. Předpokládejme že nebudeš ředit minerální kyselinu etanolem, acetonem, hexanem, nebo bůh ví čím ještě. Ano. Vodou. Demineralizovanou.
    VANEK
    VANEK --- ---
    CHOROBA: Už jsou elektronické recepty.
    KAERO
    KAERO --- ---
    ROBIN_SNNS: no, to zadani je priserne, jestli nahodou zaci nezadreli spis na tom zadani nez na vypoctu. "vyse uvedene" ve treti vete se vztahuje k vete 1 nebo 2? Kdybych sel logicky, tak veta 2, ale hadam ze to ma byt veta 1, ze? A kdybych baziroval, tak 12% znamena co? procent ceho? objemu? hustoty? molu? a roztok je vodni predpokladam (jo, tady uz je to stourani :) ).
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    FJERTIL: No ale kvůli tomu se fakt na ty medicínské obory chodí :o) A nakonec bude stačit, když se naučí trojčlenku.
    HNILOB
    HNILOB --- ---
    SCHWAB: Jeden setin
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    SPIKE411: Já to zadání jen opsala z písemky, nikoli vymyslela. Autor je kopaničář jak poleno.
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    ATOMOUSEK: co je to ten jeden procent?
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    ROBIN_SNNS: „pokud-li je“ je co za fór? Nebo jenom rádobyučeně znějící sračka?

    -li má samo o sobě význam pokud, jestliže.
    Správně tedy „je-li“.
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    GILHAD: popravde, mam i pomerne necekane zkusenosti s vyucujicimi zakladnich skol - osobne mam pocit, ze po mnoha letech opakovani trivialni latky se mozek prizpusobi intelektu obecenstva, coz jaksi znemoznuje jiny pristup... ale je mi pomere zinantni takto mluvit o lidech, kteri obetuji svuj zivot a zdravi vyuce deti.
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    ATOMOUSEK: OT - pro zajímavost zde je jedno ze dvou zadání:
    Jaká je koncentrace 12% H3PO4 pokud-li je její hustota 1,0647 g/cm3. Molarní hmotnost H3PO4 je 97,996 g/mol. Kolik výše uvedené H3PO4 je potřeba na přípravu roztoku o koncentraci 0,5 mol/l a objemu 500 ml?
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    ATOMOUSEK: To je prave problem pristupu "Nemusite to chapat, ale musite se to naucit!" (a zitra z toho bude pisemka)
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    ROBIN_SNNS: moc se nedivim... na jedne vysoke skole jsem ucil statistiku v prvaku a zjistil, ze studenti tapou v procentech. Velmi me prekvapilo, kdyz veskere tapani ustalo prakticky hned po te, co jsem jim rekl, at se vykaslou na ty tri vzorecky, ktere drilovali na stredni, a chapou procento jako setinu....
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    KAERO
    KAERO --- ---
    ROBIN_SNNS: nojo, klasika. ale za to samozrejme muze ta zahadna a nepochopitelna jednotka "mol" :)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    CHOROBA: Pleteš si pravopis a krasopis, řekl bych.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam