• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    KAERO
    KAERO --- ---
    AIRGURU: ajo, jsem idiot. nojo stejne dlouhe strany! dik. dneska nemam svuj den :)
    AIRGURU
    AIRGURU --- ---
    KAERO: protoze nemaji vsechny strany stejne dlouhe!
    KAERO
    KAERO --- ---
    AIRGURU: jo, kosoctverec. proste steny byly rovnobezne jak mely, protilehle uhly stejne. podival jsem se na youtube jake reseni berou jako platne. ale by me zajimalo proc ty ostatni nejsou platna.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KAERO: asi jsem se dostal tam co ty, a taky mam utrum, ale je to tak, ze rombus neni rovnobeznik ale kosoctverec.
    AIRGURU
    AIRGURU --- ---
    KAERO: To ma byt ale kosoctverec, ne?
    KAERO
    KAERO --- ---
    MINDA83: ja nevim. udelal jsem dva rovnobezniky (uloha 1.5 rhombus) a ani jeden mi to nevzalo jako spravne reseni, protoze byly uzsi nez v zadani. ale byly to rovnobezniky. a pritom v navodu pisou ze to bere vsechny mozne konstrukce.
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    BIHARYS: Zatraceně. Tohle by mělo být trestný sdílet. Už u toho sedím víc jak hodinu. Strašnej žrout času. Ale fakt mě to baví.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: to neni dilema, umres a nemuzes s tim vubec nic delat :D
    KAERO
    KAERO --- ---
    HOWKING: promin, ale trha mi to oci. musel jsem to opravit:

    KURE
    KURE --- ---
    NEON5: leda že by udělali dohodu s pojišťovnou, pojistný přihodili do ceny vozu a ještě pumpnuli stát o nějaký dotace. Stát by pak přihodil nějaký daně, aby na ty dotace měl :D
    Pak by zákazník, jakoby neplatil nic, ale stálo by ho to 4x tolik co teď.
    NEON5
    NEON5 --- ---
    KURE: no je my jasný, že se jim do toho nebude chtít
    KURE
    KURE --- ---
    NEON5: jojo, zodpovědnost a úhradu škody na sebe vezme velká korporace... tak určitě.
    NEON5
    NEON5 --- ---
    ERGOSUM: jj. za všechny škody způsobené autonomními vozi musí ručit výrobce, to bude ještě těžkej boj
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: U autonomních vozů by nemělo být povinné ručeni :-)
    To je to dilema mezi "Umřu, ale udělal jsem všechno co jsem mohl." a "Umřu a vůbec nic s tím nemůžu udělat."
    BIHARYS
    BIHARYS --- ---
    Pro milovníky geometrie:
    Euclidea - Geometric Constructions Game with Straightedge and Compass
    https://www.euclidea.xyz/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: Az bude potreba rucne ridit provoz a autonmni auta v nem, tak najit reseni potrva asi tak 5 minut. A budou to vedet vsechna autonomni auta v regionu, resp. na celem svete.
    Dneska resi debilitu ridicu, kteri si vypinaji asistenty rizeni, resp. chovaji se jinak nezodpovedne, povinne ruceni a nasledny system vymahani skody, verim, ze se to podobne vyresi i u autonomnich vozu.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: Na dálku by to dělal zase člověk. Už dnes je
    a) něco dokáže stroj a člověk ne(udržet nepřetržitě pozornost, detailní přehled o vozu)
    b) něco každý stroj a jen někteří lidé(dostat se ze smyku, rychle zareagovat)
    c) něco málokterý stroj a většina lidí(složité dopravní situace, ručně řízený provoz)
    d) něco stroj neumí / nesmí a zvládne to téměř každý člověk (jednat mimo pravidla/algoritmy, nebo proti nim)
    e) cokoliv mez tím

    Mějme situaci: Úzká jednosměrka. Zákaz zastavení. Vlevo strž, vpravo zákaz vjezdu. Jak chytrého máš autopilota?

    Dnes se běžně používá ABS, kontrola trakce, navigace,... , omezovač rychlosti. A jednotlivé funkce autopilota budou používané podle toho, jak budou pohodlné a spolehlivé.

    V daleké budoucnosti: Vy jste se věnoval řízení! Nevíte jak je to nebezpečné?
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: mas pravdu, ale ridic uz pak bude potreba jenom na otaceni vozu v jednosmerkach, coz by slo ale udelat i na dalku.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BROUKOID: podle mne je to fake, nemohl mit zapnuteho autopilota, proto kamera v aute nezabirala display a ani ne ukazatel rychlosti a vystrah. Proste nedodrzel bezpecny odstup a toto se stane kazdemu kdo si treba jenom mysli, ted je bezpecne predjizdet, tak se jeste trosku priblizim ..
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    BROUKOID: xkcd prosim i s title atributem obrazku: I'm working on a car capable of evaluating arbitrarily complex boolean expressions on "honk if [...]" bumper stickers and responding accordingly.
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    KAERO: sorry, obavam se ze to je moje vina.
    KAERO
    KAERO --- ---
    Mam pocit, ze jsem za poslednich par dni ztratil smysl pro humor. Tolik novych prispevku o autech, pocitacich a umele inteligenci, a ani v jednom jsem nepochopil vtip.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BROUKOID: U tý úvodní scény (stojící auto ob jedno) je vtipný, že v době natáčení toho videa Tesla nasazovala novou verzi software, která to už uměla vyřešit (umí to přední auto najít radarem odrazem od silnice).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinými slovy, hodně to má přepálený marketing, velice ke škodě věci; oproti tomu v takových omezených doménách to bude naprosto zásadní game changer: náklad někdo odbaví ručně a doveze ho na dálnici, a na druhým konci ho zas někdo ručně vezme z dálnice.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JANOS: No, to je pointa. "99% na kvalitním, ohraničeném, jednosměrném, regulovaném úseku" je super báječný, ba přímo revoluční (a to bez ironie!) asistent řidiče.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Jsem trosku zmatenej, bezne jezdivam tak 7 hodin po autobahnu v tesle, kde defacto 99% prace dela auto za mne. Ja vezmu rizeni kdyz jsem na rekonstruovanem useku nebo musim zmenit dalnici... Spat nespim, ani si netukam do mobilu, ale koukam z okynka a premyslim o kvantove mechanice.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MHO: já zažil něco podobného, v BMV X5, kde nám na dálnici v pomalém pruhu začalo blikat auto a vypadalo že skočí před nás, tak kolega ťuknul na brzdu a systém vyhodnotil že je něco špatně a strhnul mu to do svodidel mezi pruhy. Naštěstí posilovač šel přeprat, takže jsme jenom vymetli trávu za krajnicí a nikdo nás netrefil, ale i tak jsme to šli vydejchat na benzinu... a od té doby je všechno vypnuté =)
    MHO
    MHO --- ---
    SIRIEN: Ja jsem jako spolujezdec zažil zákrok active safety brake od Peugeotu.

    Jeli jsme asi 60 v dvoupruhu kolem Motola. Auto tesne před námi začalo blikat vpravo a brzdit. chtělo parkovat kolama na chodníku. Můj kolega by se tomu v pohodě vyhnul, ale automat to vyhodnotil jako krizi a dubnu na to. Dost ostre a masakr.

    Ja jsem si hnul krkem a par tydnu jsem cítil zebra. Horší bylo, že starší pán za námi ve Fabii to nedal a nárazem zrušil zadek Peugeota. Nikomu se nic vážného nestalo, škoda jako kráva. Kolega si v rámci opravy nechal deaktivovat co šlo.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    hm, nevidím 15 metrů na značku, autopilot by mě trošku ulevil, ale jestli to bude znamenat, že budu furt jednou nohou v hrobě a sdruhou v kriminále, tak nevím. Jo, nebojte, neřídím :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam