JIMIQ: no až na to, že do 1/2 C (dojezd 200 km, v tvém scénáři) se prostě Li baterky budou dobíjet cca půl hodiny minimálně... to pořád není zlé, dnení pomalu-nabíječky co jich pár je k dispozici jsou daleko pomalejší, a za půl hodiny se dá např. v klidu najíst či přečíst si internety u kafe (i když s autopiloty si všichni budou moc číst internety i "za volantem").
Ale cenově, při dnešních cenových hladinách, máš samozřejmě pravdu. Jenže stát by přišel o spotřební daň z paliv a nějak by na to reagoval a nakonec by přišel na to, že musí plošně zavést silniční daň i pro nepodnikající a i pro elektromobily, apod. (já furt tvrdím, že eko-libertariánství je obecně podceňovaný směr myšlení :-) na druhou stranu, silnice někdo opravovat musí, takže návrat od spotřební daně na paliva k mýtu je nakonec v budoucnu nevyhnutelný a logický...)
Problém je, že EU nemá jasnou politickou vůli elektromobily zavést, protože to souvisí s rozhodováním, jestli jaderná energie ano či ne (navzdory Brexitu, energetická politika Francie a Británie si byly daleko podobnější, než energetická politika Francie a Německa + zbytku severu kromě Finska.. jenže to je to, že pozornost veřejnosti je odváděna k zástupným tématům).
Bez jaderné energie budou evropské elektromobily muset být lehčí, menší, pomalejší a bude jich méně a budeme je mezi sebou shareovat dle aktuální potřeby. Americký životní styl + elektromobilita dohromady by jednoznačně vyžadoval návrat k jádru (a základní změnu struktury zdanění, protože dnes toho hodně stojí na spotřebních daních). Zase mýto, jakkoliv se mi ho platit nechce, v sobě má hlubokou logiku (někdo zaplatil toho, kdo silnice postavil a teď platí toho, kdo je opravuje).