E2E4: normy nebyly splnitelné při určité konkrétní kombinaci jízdního komfortu, hmotnosti auta a ceny použité technologie (a tím i míry zisku).
je to prostě o tom, kolik výkonu získáš šlápnutím na plyn a jestli ten výkon je ok získávat pálením mrtvých dinosaurů dovezených z islámského státu. tohle šlápnutí na plyn je velmi příjemné, takže jde o frontální útok (toho času ekologicky laděného) superega na freudovské libido, rozum a chtíč jsou tedy v opozici, což obvykle vytváří prostor pro kourupci a podvody.
šlapat na plyn a akcelerovat je příjemné nejen pro libido řidiče, ale je to příjemné vzhledem ke spotřební dani o pro státní kasu. takže ono to vůbec není tak, že by zlé (či naopak hodné a snaživé?) automobilky nějak konspirovaly proti moudrým předpisům od úředníků: je to ve skutečnosti o tom, že automobilismus je skutečnou hnací silou, kolem kolem které se točí ekonomika - přímo je to přes 10%, ale kolik je to nepřímo? tedy všechna související odvětví, která bez automobilů nemohla existovat - supermarkety, spousta forem rekreace, atd.? nižší emise znamenají méně spálené ropy, tzn. nižší spotřební daň, ovšem potom si úředníci taky budou moci dovolit koupit méně aut... taky méně ropy se přepraví do pump menším množstvím cisteren, které přitom spálí méně ropy... tzn. v zásadě je problém už to, že je to požadavek na ekonomiku, aby sama sebe zmenšila: je to jako říct tlustému člověku, aby méně jedl.
prostě naprosto souhlasím, že svět se nemění tak, že úředník vydá rozhodnutí (byť si za sebe myslím, že je v zásadě moudré, nebo aspoň moudře zamýšlené), to rozhodnutí má pro všechny (nakonec i pro něj samotného) nepříjemné důsledky - ale všichni zatnou zuby a hrdině trpí. Takto to nefunguje: ekonomika není asketický mnich, ekonomika si chce užívat a růst a soutěžit v tom, jak rychle kdo dokáže plýtvat, apod. Regulace emisí byla v rozporu s hedonickou podstatou kapitalismu.
subvereze kolotoče konzumu nemůže příjít od evrpoských regulací, ale musí to být akt individuální vzpoury proti diktátu automobilového průmyslu.