• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    BROZKEFF: pro zacatek staci zrusit uroky.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CONTINUITY: jo, to je opravdu vystizne. Odpovedelo mi to proc mne tak stvou lidi ve fazi Anger, Bargaining a Depression: misto aby kurnja neco konstruktivniho delali, furt jen donekonecna resi, jak je svet spatny, jak je vsechno nahovno atd., jak jim kazdej lze, zidozednarske spiknuti, ucitelky ve skole, hruza des. Ano chapu, asi je to nejaka faze nutna.
    CHRONOS
    CHRONOS --- ---
    Zajímavý článek v Respektu: 6. 5. 2012
    K otázkám dluhu, životního prostředí a ekonomického (ne)růstu
    Spor o ekonomický růst | Eseje - RESPEKT.IHNED.CZ
    http://respekt.ihned.cz/c1-55710060-spor-o-ekonomicky-rust
    V tomhle číslo bylo vůbe dobrý počtení, bohužel jak vidím, většina dostupná jen pro předplatitele...
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    5 Stages of the Awakening « Just Wondering – Alternative News and Opinions
    http://www.zengardner.com/5-stages-of-the-awakening/

    Výstižný IMHO.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    "Víte, na začátku, když jsme
    to vymýšleli, tak jsme tam ty peníze
    měli, lokální měnu atd., ale ono to po-
    řád bylo jenom o egu a o jeho zisku.
    Takže jsme si jednoho dne prostě
    řekli: OK, buďme odvážní a ty peníze
    eliminujme. Uznávám, je to odvážné
    a může to znít utopicky. Ale je to, jako
    by někdo ve starém Římě řekl, že
    chce zrušit otroky. Asi by se na něj
    také netvářili."
    (Libor Malý o plánované platformě pro bezpeněžní ekonomiku - z rozhovoru v časopise Forbes :-))
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Jeden pěknej citátek k tématu:
    --------------
    System Dependence is the Name of the Game

    That’s the trouble with the “system”, it teaches dependency, hierarchy, and rote knowledge, where your choices are carefully narrowed down to “acceptable” alternatives within carefully confined parameters.

    That’s why people feel like fish out of water when they wake up. They never learned how to truly think freely, nor did they have the knowledge tools. Instead, most everything was reversed, scrambled, confused and filed away in seeming useless obscurity.
    -------------------------
    by Zen Gardener
    So You've Woken Up - Now What? | Alternative
    http://beforeitsnews.com/alternative/2012/07/so-youve-woken-up-now-what-2344986.html
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    ENKIE: problem je, ze nezijeme v "ciste trzni ekonomice" a jiste sis vsimnul, ze globalni dluhova ekonomika spise pripomina pyramidove hry. optimalizovat k vetsi distribuovanosti je mozne jen tehdy, kdyz soucasny stav je silou tlacen k vetsi centralizovanosti a zavislosti na "financnich skupinach" cti "legalnich mafiich". ty skrze struktury direktivniho rizeni (politici,policie,banky) system ohybaji a o funkcnim trhu v nasem zkorumpovanem kocourkove nemuzeme zvlast u statnich zakazek vubec mluvit. logickym vyustenim ja "krize" o niz nas presvedcuji ze "se s ni musi bojovat" - rozumej penize obcanu nebo dluh se naliji do nesmyslnych zkorumpovanych projektu a soukoli trhu se zas o maly kouse pootoci, ale pisek, ktery do nej porad pada nikdo nema zajem vymest.

    spravne jsi napsal, ze homo economicus je iluze a lez a rostouci pocet exekuci to jen dokazuje. lide jsou motivovani se spise vzajemne okradat, nez spolupracovat ze stabilnejsich duvodu, nez jsou penize a odnaseji to zpravidla ti, co neco opravdu tvori a kormidelnici statu si zatim vetsinou ani neuvedomuji, ze si rezou vetev pod zadkem. vyrok soudu o neuznavani premrstenych nahrad pravnikum za exekuce na stokoruny je jen zacatek dlouhe cesty k naprave.

    nebudu te o nicem presvedcovat a necham te nabit si usta. kmenova synergie jako reseni zminenych problemu je zatim vysadou pokrocilych uzivatelu planety a pro me bylo uz tak dost narocne to vysvetlit sve rodine. trvalo to radu hodin a s prominutim to jsou lide na kterych mi na rozil od tebe opravdu zalezi, protoze zatim do stejneho kmene nepatris ;) nebylo by hezke mit kolem sebe 100 kterym dela radost ti pomahat? bylo, ale s timhle pristupem si je muzes tak maximalne najmout za zdanene penize, jejichz tvorbu a distribuci ridi tvi vladci. good luck aby se na tebe nevykaslali po menove reforme ktera nas ceka ;)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: Pionýr jsem neměla na mysli, to bylo podle mně něco dost radikálně odlišného od té původní ideje společného zálesáctví.

    Co se týče "hippie přístupu", to je podle mně ale opět to samé, ten problém, o kterém mluvíš, kdy se většina lidí aktivně neúčastní, není obvykle produktem nějaké "alternativní výchovy", ale přesně naopak. Ti lidé byli vychováni v systému, kde se od nich očekává, že budou plnit úkoly v nějaké hierarchické struktuře, a ve svém "volném čase", kdy se po nich nic nechce, se budou flákat a konzumovat. A často jsou taky z celotýdenního nebo celoročního snažení v systému velice unavení. Přijde mi naprosto pochopitelné, že když se takový člověk dostává do svobodnějšího prostředí, tak zpočátku nic moc nedělá, protože
    1) prostě si potřebuje odpočinout a zotavit se. chuť něco dělat se obnoví postupně, až přejde vyčerpání a otupělost z neustálého tlaku
    2) příslušné návyky a přirozené principy v sobě prostě nemá, nikdo ho to nenaučil, viz. výše, vnímá to, že pokud není "v práci", normální je nic nedělat. opět, tohle se u mnoha lidí postupně lepší, jak se dívají kolem sebe a vidí jiné lidi jednat jinak. podle mně chuť zapojit se, být součástí a přispět je přirozená lidská věc, nechtít, je nepřirozené, a je to důsledek života v podivné společnosti
    3) neví moc, jak do toho, i by se zapojil, ale stydí se, bojí se, nevěří si. je zvyklý, že svět se dělí na "odborníky", kteří něco dělají, a "konzumenty", kteří přijímají a platí, a že není jen tak přejít z jednoho tábora do druhého. nevěří svým schopnostem a mnoho z nich nemá rozvinutých, přijde mu, že "nic neumí", že by se ztrapnil, atd, zkrátka nedochází mu, že je to úplně jednoduché, prostě udělat cokoliv, na co stačí

    Tohle všechno píšu z osobní zkušenosti, u mně proběhlo naprogramování systémem úplně do extrému, a už léta zažívám to postupné probírání se z toho, a takhle to prostě je. A navenek to třeba vypadá, že to člověku je jedno, že nemá zájem, atd.
    Podle mně je úžasnej zázrak, kolik lidí už se z toho samo probudilo (nebo se dokonce ani naprogramovat nenechali) a dělají spoustu věcí a inspirujou tím ostatní. A je výzva, jak napomoct tomu, aby se to dělo víc.
    A myslím si, že děti, které se odmala učí přirozeným způsobem, to v sobě budou mít rovnou, a žádní flákači, co nechají někoho něco oddřít, z nich nebudou. Samozřejmě, každej je jinej, někdo bude aktivní víc, někdo míň, a každej svým způsobem, ale podle mně princip normální spolupráce se dá naučit, a kdo se ho učil od začátku, ten to prostě chápe.
    PIZI
    PIZI --- ---
    ENKIE: Dlouhodobe optimalni uroven. No dlouhodobe jsme vsichni mrtvi.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CONTINUITY: jako jasny, nemam prehled o te scene alternaitvnich skol, ani nemam decka, takze ciste teoretizuju.. mas jinej nazor, ok.

    ve skautu (pionyru) samozrejme hodnoceni bylo, snazis se aby tvoje druzinka na tabore dostala nejvic bodu v celotaborove hre a vyhrala, neasi :). co se tyce rainbow, to neznam, zda je tam mozna nejaka produktivni spoluprace za nejakym netirivialnim cilem, ale znam prave tzv. "hippie pristup", kdy je strasne tezky zorganizovat jakoukoliv akci s lidma, kteri jsou moc ... nevim, asi zasadne proti plneni zadani, organizaci, strukture atd. Pak to vzdy oddre jeden clovek, ten co ma nejmekci svedomi.

    chtela jsem rict to, ze jednoduchym zrusenim znamkovani (hodnoceni) se nic nevyresi a jeste to muze prinest dalsi potize, protoze decko se nenauci princip hodnoceni (srovnavani vykonu s nejakym etalonem) a tudiz ani neni motivovany lepsiho hodnoceni (dosahovani nejakeho nesnadneho cile, ...) dosahovat, kdyz ho to zrovna treba nebavi.

    klic ke zmene skoly vidim spis v osobnosti ucitele, aby veril ze ucenim decka rozsiruji svoje moznosti, ucil je tak, a svuj pristup dovedl prenaset na ne - inspiroval je k vedeni, snazeni atd
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    JAZZZ: Problem je v tom, ze v ciste trzni ekonomice je ta rovnovaha mezi centralnim planovanim a distribuovanosti dlouhodobe na optimalni urovni, a zadny magicky mechanismus, ktery by ji mohl optimalizovat smerem k jeste vetsi distribuovanosti neexistuje.

    Ty direktivni struktury existuji z nejakych logickych a objektivnich pricin - jakoze treba prumerny clovek je prilis hloupy na to aby dokazal ziskove investovat a sam ridit svou ekonomickou aktivitu v dnesnim velmi komplexnim trznim prostredi, dale pak zde mame ruzne investicni celky, ktere svou povahou vyzaduji centralni planovani - jako je treba zeleznice nebo nemocnice, nebo ruzne vyrobni postupy, kde je treba velmi specializovane prace a nevyplati se, aby napriklad padesat metaru se ucilo ekonomii a dohadovalo se pak o rizeni podniku atd.

    Jedine, co je skutecne a vzdy a dlouhodobe preorganizovane a prilis centralne planovane, je stat. To je ale nutne pro to, aby mohl stat vykonavat svou roli altruistickeho boha a neustale srazet ty chytrejsi a uspesnejsi dolu a odvadet je od co nejefektivnejsiho vyuzivani zdroju - treba najmuti si najemneho vraha pro reseni problemu s pohledavkou atp.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    CONTINUITY: ono by bylo ideální, kdyby to děti učila rodina i škola.
    a samozřejmě některé rodiny vědomých lidí už je to učí a učit budou.
    ale ještě nějakou chvíli tu nejspíš bude situace, kdy mnoho rodičů to děti učit nebude, protože se to sami od nikoho nenaučili, a protože nemají sílu a čas, a tak je posadí k té televizi.....a proto si myslím, že je důležité, aby takové základy života postupně čím dál víc mohly najít ve škole
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS:
    YMLADRIS:

    Je zajímavé, že nepřítomnost známek pro tebe znamená "rezignují na morálně volní výchovu".

    Pro mně to vůbec není to samé. Podle mně lidi se rozhodně mohou učit spolupracovat a plnit zadání, aniž by byli známkováni a vystaveni tlaku vzájemné konkurence a "výkonu" v dnešní podobě.
    Napadá mně jako příklad třeba Skaut a podobné spolky. Děti na táborech se učí všem možným dovednostem a rozhodně u toho musí spolupracovat, a rozhodně se u toho mohou učit morálním hodnotám, pokud to tak mají hozeni jejich vedoucí a organizace celá, a přitom za to nedostávají známky.
    Přijde mi, že zájem učit se tam vzniká přirozeně, z kontextu, je zřejmé, že člověk potřebuje umět určité dovednosti, aby mohl být platným členem společenství, určité základní aby si vůbec poradil, další aby byl užitečný a mohl se realizovat, a pokud projevuje opravdu hodně schopností a užitečných vlastností, tak může vést ostatní...
    Zároveň si ale může do určité míry vybrat, nemusí vynikat úplně ve všem, může se zaměřit na to, co ho baví, a to ostatní ovládat na základní úrovni a přenechat jiným. A může průběžně objevovat nové talenty, které by měl rozvíjet.

    To samé vidím v jakékoli volné, neorganizované skupině, která se společně věnuje určitým svobodně zvoleným činnostem...jako je třeba psytrance nebo Rainbow. Potřebuje to fungovat na určitých základních řekněme morálních principech soužití, některé jsou nezbytné u všech (třeba tolerance a respekt k ostatním), některé jsou "upgrade", který umožní člověku vyšší úroveň zapojení a seberealizace. Když člověk něco umí, a chce dělat, může se realizovat. Když ještě něco neumí, může se to učit, sám a tím že se zapojí, a časem to umět a realizovat se v tom.....
    atd

    10 let v organizované škole mě z tohohle nenaučilo naprosto nula nic. A to jsem to tam zvládala dobře a uměla v poho surfovat ten systém a mít bez velké námahy dobré známky. Rodina mě to taky naučit nemohla.
    A teď už se to léta pomalu učím, a některé věci mi dochází třeba až teď, jak to vlastně v normální lidské spolupráci funguje.

    Podle mě tohle by lidem měla dát škola. Teoreticky jim to může dát i školský systém se známkami, pokud budou mít osvícené učitele :) Ale myslím si, že k tomu nutný není, a častěji je spíš překážkou. To, co hledáš a nenacházíš u svých kolegů, se nenaučili, protože jim to nedala ani rodina ani škola, protože u počítače a televize se to nenaučí, a ve škole, kde si to odsedí a nadrtí se na známku, taky ne. Nemyslím, že by naše dnešní školy byly příliš svobodné. Jak se někdo má učit spoulpracovat, když sedí jak pecka a kouká dopředu? Podle mě úkoly a aktivity, které tyhle schopnosti rozvíjejí, jsou pořád malou částí. Protože systém, na kterém je založeno současné školství, nechtěl abychom spolupracovali, chtěl ovladatelné jednotlivce-individualisty, přesně takové jak popisuješ, nedospělé a přitom s velkým egem. Trošku to možná přehnal, takže už se nehodí do té práce....zase pravděpodobně jsou takhle lepšími konzumenty. Jsou produktem tohohle systému, ne nějakých alternativ.

    Myslím si, že z přirozené školy nevyjdou takovýhle lidé, právě naopak. Že i v dnešních experimentálních přirozenějších školách už se děti naučí alespoň do nějaké míry právě těm vlastnostem, co bys u svých kolegů ráda viděla, protože o tom to je.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    PAULMUADDIB: jj nejlepsi bude vest boj na obou frontach zaroven ;)
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    JAZZZ: Pokud chceš hodit miláška prstýnek do ohňové hory, musíš ho napřed získat. Je to sice hloupé, protože to hodně omezuje možnost změny, ale nevzdával bych to.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    PIZI: presne tak. to je ta druha a lepsi moznost jak se zbavit nefunkcnich ridicich struktur, protoze (jak uz jsme se jinde shodli) dostatecne kompexni systemy neni mozne efektivne ridit direktivne, ale jen distribuovane. takove rizeni vyzaduje rozdelit system na tak velke bloky, aby kazda soucast takoveho bloku dokazala vnimat (milovat) vsechny ostatni soucasti daneho bloku. a obloukem se zas vracime k moderni kmenove strukture.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    PIZI: o.k. :-)
    PIZI
    PIZI --- ---
    INK_FLO: Nerozumím. Musím jezdit v autě abych mohl mít názor na to co má vliv na spotřebu? Nebo ti jde o to, že já sám svět nijak neměním a nežiju mimo něj? No nežiju. Ale nemyslím, že by to mělo vliv na případnou pravdivost mého výroku.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    PIZI: to mi pripomina, byla jsem tuhle na obede ve vege jidelne a bavili jsme se o volbe prezidenta. Nejaky pan mi vysvetlil, ze volit prezidenta nema vyznam a dal mi letacek s pozadavky jeho hnuti: celosvetove se musi odhlasovat a zavest: 1) vegetarianstvi 2) maximalne dva porody na zenu 3) zakaz valek 4) jednotna celoplanetarni vlada.

    Byl to celkem kultivovany muz, dle vizitky nejaky RNDr. Hlava mi nebere, jak nekdo vidi svet tak, ze mu dava vyznam travit cas takto dnes nerealizovatelnym programem...
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    PIZI:
    PIZI:
    PIZI: hele a jak jdou ty tvoje velkohubé revolucionářské řeči dohromady s letargickou zkouřenou pohodičkou alá "jsem rád, že žiju ve společnosti, kde se nemusím o nic snažit a přežiju"?...nebo to mám brát jen jako takovou intelektuální kratochvíli, aby řeč nestála? :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam