• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SAMOUT: K tomu článku jedna poznámka. Nedělám si iluze o úrovni jakékoliv diskuze na Novinkách, iDnesu a koneckonců i na nyxu je to občas výživa, ale ještě snad už ádného článku jsem neviděl tak jednoznačnou diskuzi, jako u toho o zónách a troufám si tvrdit, že tak jednoznačný názor už něco vypovídá. Takže fakt nevěřím tomu, že zóny mají mezi dotčenými občany většinovou podporu.

    A jedna praktická poznámka. Včera jsem jel Koulovou a Zelenou někdy před půl osmou večer a pak v deset zpátky. Je tam víc aut než přes den, což tak trochu potvrzuje mou domněnku, že:

    1) rezidentů v této lokalitě je víc než míst nebo je to tak tak
    2) dojíždějící nebudou hromadně parkovat ve větší vzdálenosti od metra.

    Koulova byla plná, v Zelený jsem objevil jedno místo skoro až u třech nahatejch.

    Na Šťáhlavce a v přilehlých ulicích bylo poloprázdno, což tam ale je i přes den.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Ale jen houšť, až Pražané zjistí, že dali x peněz za auto zcela zbytečně, protože s ním mohou jet maximálně za nejbližší roh, tak o tom třeba začne někdo přemýšlet. Nicméně u komunálních voleb definitivně volím pouze a jenom podle dopravního programu. Všechna ostatní témata se stávají irelevantními.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Nejnovější plán šíření demence v Praze. Připravte si chechtáky, vedení městských částí je potřebuje na prémie pro sebe a své kámoše!

    Nové zóny placeného stání vzniknou v Praze od dubna, další v květnu - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...u-od-dubna-v-praze-fkd-/praha-zpravy.aspx?c=A151210_101457_praha-zpravy_nub
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Taaakže, já bych se názorově vsunul mezi Miracle a Adama. Jsem proto, aby celá Praha byly jen dvě parkovací zóny. Centrum (ale jen mrňavý), kde by mohli Ne 18:00 - So 6:00 parkovat jen rezidenti (jedno auto zdarma, další za litr ročně, možno i na nájemní smlouvu, bo tam nechceme zlikvidovat realitní trh, že ne?), vně tohoto intervalu všechny "A" zdarma (pochybuju, že by se tam nahrnuli tuny Pražanů jen proto, že zrovna můžou, a těm několika by to usnadnilo život). Ve zbytku Prahy smíšené zóny, tj. pro "A" zcela zdarma, pro venkovany automaty za 30 kč / hod. Tj. znesnadnit život nepražákům (sorry Miracle), a zároveň umožnit "A" jezdit parkovat kdykoliv kdekoliv vyjma nejcentrovatějšího centra (sorry Adame). Protože město je tu pro jeho obyvatele, a k těm auta prostě patří, ať se vám to líbí nebo ne.

    Btw. ležim doma s angínou, takže mám čas přemejšlet o blbostech. Takže jsem si vzal mapu, a zkusil vymyslet vymezení "centrum zóny". Výchozí bod je roh Újezdu a Vítězné.

    Vítězná - Most Legií - Masarykovo Nábřeží - Resslova - obvod Karláku přes jižní okraj - Žitná - Mezibranská - Wilsonova - Washingtonova - Opletalova - Hybernská - Náměstí Republiky - Revoluční - Štefánikův Most - Nábřeží Edvarda Beneše - Klárov - Letenská - Karmelitská a zpět na Újezd. Vše uvnitř tohohle okruhu by bylo centrum, plus vše, co je mezi Karmelitskou a Pražským Hradem potažmo Vltavou, a se skřípěním všech zubů ještě Chotkova potažmo Mariánské Hradby a Jelení, Keplerova už asi ne, ale spolu s Jelení a Mariánskýma Hradbama bych ji použil jako hraniční (Loretánské Náměstí a spol.).
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Hele, na místech, kde se parkuje dobře se určitě neparkuje na úkor míst, kde se parkuje blbě. Tam, kde se parkuje blbě je důvodem hodně aut rezidentů a atraktivita místa pro dojíždějící (zaměstnavatel, veřejná služba, MHD). Jednou tvrdíš, že jsou problém ti, co do Prahy jezdí za prací, pak vlastně všichni, Jsi ochotný dotovat Eltodo a magistrátní firmičky, měšťáky a odtahovky, ale jednorázovou investici v podobě parkovacího domu odmítáš. Já z tebe prostě cítím nenávist vůči všem. Zóny mají spoustu nevýhod pro místní (už jsem je tu popisoval v auditku Praha 6 na jaře), zmíním jen problematické návštěvy a vůbec pohyb autem po městě. Svým zavedením, kde vůbec není jisté, že nějak pomůže, přesunou problém o kus dál na ostatní občany Prahy, kteří doteď byli v pohodě a to dokonce ve dvou rozměrech:

    1) ti, co jsou uvnitř zón na hraně začnou platit za něco, co měli doteď zadarmo a bez přidané hodnoty, navíc se všemy komplikacemi zón (návštěvy)

    2) ti co jsou na okraji vně budou zatíženi těmi dojíždějícími, kterým se vyplatí parkovat vně zónu i za cenu větší vzdálenosti a zároveň těmi, kteří bydlí uvnitř zóny a nechtějí platit.

    Přesto všechno říkám, ať se zóny klidně zřídí, jen ať se před jejich zavedením uděla maximum pro optimalizaci parkování bez nich a když to nepomůže, šup sem s nimi. O jakémkoliv dotování bych v případě Prahy nemluvil. Ani sám nevíš, co všechno dotuješ...

    A už toho asi fakt necháme. Sice to tu nikomu nevadí a diskuze, ale mě nepřesvědčíš, já tebe taky ne, tak to bude lepší.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    ADAMFC: Zrovna Seattle je ale s Prahou pomerne obtizne srovnatelnej. Zony tam maji, placeny a smiseny. To ano. Ale parkovacich mist tam je subjektivne *mnohem* vic, protoze se tak nejak pocita s tim, ze vetsina lidi jezdi autem a ne MHD, ktera je v porovnani s Prahou mnohem skromnejsi, v podstate akorat par autobusu, tramvaj je (podzim 2015) spis takovy demo a monorail ma pro dopravu podobnej prinos, jako lanovka na Petrin. Co mi v Praze proti Seattlu citelne chybi, je Car2go s moznosti zaparkovat kdekoli. Hezky jsou taky smiseny zony, kde prespolni muzou zaparkovat treba jen na dve hodiny (ale zadarmo). A levnej benzin, ale to uz bych asi chtel moc :)
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: a opět ten pomatenej argument "parkovat tam, kdo to doted jde". Po několikátý - máš problémový místa, kde zóna bejt musí. Jakmile ji tam zavedeš, tak spouštíš dominovej efekt. Tam, kde se teď parkuje dobře, je to jen na úkor míst, kde se parkuje blbě. Abys moh parkovat všude alespoň rozumně, tak musíš spustit dominovej efekt. Tahle pomatenost s "teď se tam parkuje dobře, tak co bych něco měnil" je sobeckost na úkor míst, kde se parkuje blbě.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: jenže parkování zadarmo maj akorát ty, co jsou odjinud. Ty nic neplatíš. Já teď platim málo a podle toho to vypadá. Budu platit víc, aby se mi situace zlepšila. Jednoduchá matika. A rozhodně ti nehodlam dotovat parkovací dům
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Ne, já jsem pro, aby měli parkování zadarmo všichni. S tím, že parkování v P+R by bylo placené v jízdence. A jako fakt nevidím důvod, proč by Pražáci měli najednou platit za parkování v ulicích, kde se doteď parkuje v pohodě, zadarmo a všichni. Už to nechme...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: jinak tobě přijde mimo, aby pražáci měli slevu na parkování, když maj MHD a parkovací domy by měly bejt zadarmo, když si koupíš kupon? Tak to už je úplně mimo. Ty si prostě myslíš, že by ti Praha (a pražáci obecně) měli něco umožnit, protože sem milostivě jezdíš pracovat? A to ti přijde normální?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: ne, nestáčim. Já si nemyslim, že by parkování mělo bejt zadarmo. O těch prachach sem mluvil od začátku. Můžeš si v P6 filtrovat. Já ti jen přinášim jeden argument za druhym, proč ten tvuj socialistickej "všechno všech" model nefunguje. Kdekoliv jsem bydlel a byly tam zóny, tak jsem si dělal trvalý bydliště a platil. A nepřišlo mi na tom nikde nic divnýho. Platim = parkuju.

    Všichni, kdo se tu pohybují utrácí peníze?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Hele, už to neřešme... můj názor znáš, měnit ho nebudu. Jestli zóny pomůžou alespoň té části lidí, co je chtějí, se možná dozvíme a ostatní jsou jen spekulace... Já bych prostě reguloval až v momentě, kdy nabídnu alternativu a ta nefunguje. To, že mě vadí, že to je tunel díra celý ty zóny je jiná věc. Jen mě překvapuje, že ti je líto nepřímo přispět na parkovací domy za těžko, ale sponzoring kapes politiků ti nevadí... Ale to je tvůj problém.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Ano, já si myslím, že by parkovací domy měly být zadarmo... Nebo jinak... V ceně ročního kupónu na MHD či jízdného. Připadá mi, že ti dochází argumenty, tak už to stáčíš jinam. Už jsem to tu psal několikrát - částečně ty tvoje slavný daně platím taky a všichni kdo se ve městě pohybují a utrácí tam své peníze. O pracujících nemluvím. Vracíme se k tomu, že já tedy od tebe budu vybírat za průjezd naší obce... Taky mi ta tranzitní doprava vadí.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Pokud nebudeš mít zónu, tak máš parkování zadarmo. P+R a parkovací domy by tudíž taky musely bejt zadarmo. A to je samo o sobě nesmysl. Zejména proto, že to "zadarmo" je z peněz města. Z peněz, který vyberou na našich daních - takže i z mejch peněz. A jestli si mam vybrat, že budu platit tobě parkovací dům, nebo sobě zónu, tak si radši kupuju pro sebe zónu. Protože tam neriskuju, že budou lidi na ty P+R a parkovací domy kašlat a stejně mi budou stát u baráku
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    P+R + MHD s primestskou dopravou + funkcni obchvaty

    Tohle považuji za zásadní a to by mělo fungovat prvotně. A pokud to nepomůže, pak ať se zónuje a zpoplatňuje. Bohužel, Praha má jakž takž slušnou MHD s příměstskou dopravou a v některých částech obchvat, který ale nikdy nemůže fungovat, dokud není uzavřený.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Ano, na tom si trvám. To že bych je rušil je řečnická fráze. Protože by se mohlo stát, že už to samo o sobě by pomohlo (ty stovky volných míst přes den v Holešovicích a jinde by to rozmělnila), ale jako nejsem blázen. Takhle to nefunguje. Říkám, rozšiřujte zóny, ale nejdřív udělejte jiná opatření, když ani většina místních obyvatel je nechce (můj odhad je, že to je 50:50, ale docela by mě zajímal reálný průzkum. Nikdo ho ale nedělal, že by strach z vědění?).
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: ne, nemyslim si, ze delas experimenty, to je celkem zjevny, protoze by jinak zony nebyly :) (to nemyslim nijak zle vubec)

    nicmene zony + P+R + MHD s primestskou dopravou + funkcni obchvaty + pripadne zpoplatneny vjezd do centra - to jsou overene praktiky z celeho sveta. tomu se rika regulace dopravy ve velkomeste.

    ano, nechci se hadat, co je nejlepsi delat driv, nejlepsi je mit vse hned, to ale neni mozne.

    tvuj nazor je ale nejen zony nezavadet, ale dokonce i RUSIT. ty nam tu nerikas - udelejme zony az bude ostatni hotovy.
    viz:
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Už to fakt nechci řešit, evidentně máme jinej způsob uvažování a logiky...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Teď si mě rozesmál. Jako já, že bych Prahu trápil experimentama? Mluvíme o stejné Praze, kde se dělá jeden experiment vedle druhého? Stačí se podívat okolo... Viz ta Vídeň. Všude mají P+R.

    Fakt vám nepřipadá logičtější nejprve vybudovat parkoviště a když to nepomůže, tak dělat opatření? Ty lidi do té Prahy stejně budou muset jezdit...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: kdyby se nedělaly zábory parkovacích míst a naopak se budovala parkovací místa a nepomáhalo to?
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    myslim si, ze obcas taky neuskodi se ucit odjinud, nez trapit prahu experimentama.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: hele, já nevim, kde furt bereš to "nejsou potřeba". Co by tě jako přesvědčilo, že jsou potřeba?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Koukám, že začínáme nalézat styčné body. Já jen trvám na tom, že pořadí těch kroků je špatné a měly probíhat jinak. A věřím tomu, že zóny skutečně pomohou jen zlomku lidí. Což se ale dozvíme, že? Netvrdím, že P+R vše vyřeší - souhlasím, že to může být jen částí skládačky. Ale rozhodně dost podstatnou částí. A možná že by ani další dílky už nebyly potřeba. A pokud jo, tak tím, že máš základ bude se ti skládat lépe. Zóny by zkrátka měly být až jako další krok, pokud bude třeba (což nevím já, ale nevíš to ani ty).

    Tohle mi prostě připadá jak nejdříve vyříznout pacientovi ledvinu a pak zkoumat, jestli není náhodou zdravá...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Já neřikam, že se bez nich neobejde. Já ti řikam, že máš základní díru v argumentaci - ty tvrdíš, že P+R všechno vyřeší. Já ti řikam, že nevyřeší, protože lidi stejně budou používat auta, dokud budou moct.

    Že je vedení města na prd, to rozhodně nerozporuju. Že jsou díry v plánování je taky naprosto jasný. Já se zas nemůžu smířit s tvym kverulanstvim, že všechno se dělá, aby z toho akorát tekly prachy.

    Ty KONSTRUKTIVNÍ řešení nepřenášíš. Přinášíš pouze část skládačky, kterou mimochodem vůbec nerozporuju. Jen ti dokola opakuju (marně), že to neni všeřešící.

    Stejně, jako Blanka samostatně nevyřeší dopravu v Praze. Má smysl jen jako součást celý sítě. Která neni.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Jen taková myšlenka... možná, kdyby ta parkoviště po roce 2000 vznikla, tak by nebyla potřeba ani Blanka... Zkrátka je to jen o tom, že dopravní plánování nedělají kompetentní lidé...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Dalo se to řešit už dávno. Když se třeba povolovaly ty skleněný nemysly. To mi vadí. Taky opakuješ pořád dokola to samé. P+R musí řešit Praha... Praha se bez těch lidí co sem jezdí pracovat a navštěvovat neobejde... Pochop to už. Je to tak. Dobře, neplatí tu přímé daně, ale firma kde dělají je platí. Obchody kde nakupují je platí... Sakra, vždyť to je naprostý fakt. To je jak říct, že tráva je zelená. Jasně, že všichni nevyužijí P+R i když bude, ale je dost velká šance, že hodně lidí ho využije (aktuálně jsou ty již existující přecpaná). Důvody? Už to tu taky padlo... Pro spoustu lidí to bude daleko rychlejší přejet prahu metrem, nebo se prostě bojí jet přes centrum. No a když to nebude fungovat, udělají se zóny. Když bude alternativa, nemám problém. Ale není. Jen ta, že se to vytlačí dál a tudíž, dle vaší logiky že všichni teď půjdou na okraj zóny a budou jezdit k metru tram/bus dopravou, uškodí dalším nevinným Pražanům - je to fér? Prostě Praha totálně zaspala. Je to vidět i na těch zónách, který řeší už vlastně 10 let. Vedení města je naprosto na prd. Ta parkoviště se mohla začít budovat už po roce 2000, kdy ještě bylo dost volných pozemků a zároveň bylo jasné, že doprava bude houstnout. A od roku 2008 třeba mohly být zóny všude (pokud by pak byly potřeba). Já beru jiný názor, jen se nějak nedokážu smířit s tou vaši naivitou, že se to dělá pro lidi. Kdyby se to dělalo pro lidi, tak to bude probíhat podle scénáře, co jsem naznačil já.

    Chápeš to? Konstruktivní řešení versus restriktivní...

    Asi to fakt nemá cenu... nechme to být. Když budete spokojení, tak jen dobře.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: jenže ty mluvíš o projektech, který trvaj roky. Změny v MHD (například pořádný spojení na Kladno) je na deset let. Takže pět nebo deset let prostě nebudeš dělat nic?

    ano, je to o přístupu. A tvuj přístup je stejně sobeckej, jako přístup "udělejme všude zónu". Teď například Praha řeší se Středočeskym krajem P+R po celym kraji. Řeší to Praha. Neřeší to Středočeskej kraj. Protože Středočeskej kraj ten problém nemá a přenáší ho na Prahu. A ty zároveň chceš, aby Praha nechala volný parkování a dělala nějakou úlitbu Středočeskýmu kraji. Vidíš tam ten nepoměr? Praha řeší všechno, Středočeskej kraj se veze.

    Pořád kalkuluješ s tim, že jakmile bude P+R, tak tam všichni budou stát, což je blbost. Každej jedná jinak a jedno řešení neposlouží všem.

    Co se týče kružnic, tak děláš víc kružnic a dál je dělíš. Nemáš jednu velkou kružnici.

    Pokud uděláš parkovací zónu celou Prahu, tak to nebudu fungovat úplně stejně, protože třeba Chodováci budou jezděj do práce do Holešovic. Nebo Holešovický jezděj na Chodov atp. Pořád máš body zájmu, kde se bude parkování zahušťovat a když budeš mít jednu velkou zónu, tak je neodstraníš.

    Ale fakt už mě to neba, protože sem to zopakoval nejmíň pětkrát a ty pořád jedeš P+R (který mimochodem sám nevyužíváš, protože jezdíš brzo ráno, takže si schopnej si zabrat místo. Úplně stejně se budou chovat lidi i dál, dokud se bude dát parkovat). Přenášíš svuj problém na jiný a chceš po nich, aby tě tolerovali. Ech...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Naposledy... Jde o přístup. Nejdřív by měla být snaha o řešení nedestruktivně. Rozšiřovat parkovací místa, stavět P+R, zlepšovat MHD... A pak, když to nebude mít efekt dělat zóny. Já věřím tomu, že by to fugovalo bez zón a ty by mohly být jen v turistickém centru Prahy. Ty tomu nevěříš, na což máš právo. Nicméně logicky by měl být postup takový. A věřím, že na západě to tak je.

    Pokud by zóny nebyly a parkování fungovalo, vydělají na tom všichni občané. Bude svoboda pohybu a nebude problém. Tím, že jsou zóny a chybí P+R se koncentruje situace na okrajích zón. Nechavají tam auta ti, co přijedou i ti, co jsou ze zóny ale nechtějí platit nebo mají víc aut. S těmi kružnicemi nemáš pravdu (pokud jsem tě správně pochopil), protože sice čím větší, tím se to víc rozmělní, jenže zase musíš brát v potaz, že čím větší, tím větší oblast je v ní ukryta a tudíž toho zájmu o parkování vně je logicky víc. Ať je parkovací zóna třeba celá Praha, pokud se před jejím zavedením udělá alespoň něco pro zlepšení stavu bez restrikcí.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: já sem otevřenej rozumnejm argumentum, ale ty je nedáváš.. samostatný P+R prostě není řešení. A to je jedinej argument, co jsi tu dával..

    A zamýšlím se nad tim pravidelně. Zamejšlel jsem se nad tim, když sem bydlel na Vinohradech, ve Vršovicích, v Seattlu, teď v Dejvicích, když navštěvuju města jako Berlín, Mnichov, Londýn, Milán... Všude zóny v nějaký formě jsou. Všude jinak
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Já vás nechci překecávat, to už jsem dávno pochopil, že na diskuzích není možné. Vždy to končí tak, že na rozumný argument už se na diskuzi nereaguje.

    Byl bych rád, abyste se nad tím zamysleli, že tohle řešení by měla být až poslední možnost. Nic víc nežádám. Je to obrovský komplexní problém, který vyžaduje komplexní řešení. O mou maličkost zas tolik nejde. Nějak si poradím, nebo budu jezdit autobusem. Fuk mi to není, ale zvládnu to. Jde mi o princip. O to, že tohle je zlodějina podvod na vlastní občany, který navíc uškodí i ostatním a omezí svobody. To je vše...

    RUDA_JAN: Takže jedno auto ok, druhým zabereš místo dál. Takže vlastně budeš škodit svým sousedům o pár ulic dál. Když to udělá takto víc lidí, tak v místech, kde problém není najednou bude... Super...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam