SLAUGHTER: zkusim nam trochu vnest poradek do terminologie, ok?
jak aktualne vnimam to, co rikaji sutry tak vec se ma nasledovne.
jako lidi (bytosti) mame vedomi (Citta, consciousness). to se sklada ze tri slozek:
- mysl (Manas, mind) - organ sberu informaci (skrz 5 smyslovych organu) a konani (skrz 5 organu akce)
- intelekt (Buddhi, intellect) - organ rozpoznavani (diskriminace) a rozhodovani
- ego (Ahamkara, ego) - organ sebe-uvedomeni (tady vznika a potvrzuje se obraz o sobe samym skrz ztotoznovani-se s objektama nebo ideama)
Vsechny tyhle tri casti se daji nasmerovat spravnym smerem a postupne zjemnit. Zbavit se jich nejde, a to ani smrti protoze jsou soucasti dvou nehmotnejch tel (Manomaya kosha, Vijnanamaya kosha) ktery se znova rodej a berou ssebou samskary.
A za timhle vsim, jako medium ve kterym se mysl nachazi, je nemennej, bezvekej, zarici Purusa (Isvara).
To, co popisujes jako nedavani-si pozornosti vnimam jako presmerovani pozornosti (intelektu) jinam, coz je ale totozna akce, jen vedouci jinym smerem. Jako kdyby te zaclo unavovat koukat se z okna a sel ses koukat do zrcadla. Samozrejme je to zasluznejsi atakdal, ale ten, kdo pozoruje je furt ten samej. Jestli mi teda rozumis...zaciname se dostavat do trochu hlubokejch vod :)
Jestli pro tebe 'projit skrz myslenky a drzet se stredu' znamena to samy co 'projit skrz myslenky a bejt v hlave zticha a trochu se usmivat', tak souhlas :)