• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    STQ
    STQ --- ---
    DARUMA: darumo to, jakej ziju zivot (a jak se k nemu vnitrne stavim) je preci ciste moje volba, to uz tu jednou probehlo. prijmout obcasnou nemoc (za kterou si stejne vetsinou muzu sam), starnuti nebo smrt mi prijde v moznostech normalniho cloveka, nemusim kvuli tomu chtit mizet z kolobehu zivota. tzn ne, zivot neni utrpeni (strast), pokud si ho takovej neudelam...a to si neudelam, proc bych to delal? :)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: To, že bytí je strastné není otázkou víry nebo nevíry. :-) Nejedná se o žádnou doktrínu nebo pamflet nadiktovaný shůry. Je to způsob bytí a vnímání neosvíceného člověka, který je lapen v dualitě. O tom je snad většina indických systémů a říkají tomu samsára, ne? Navíc Indové mají problematiku strasti zpracovanou na více levelech a chápou jí mnohem komplexněji než my na západě. Například:

    Birth: the discomfort of birth and experiencing the world for the first time; and the discomfort of relating to new demands or experiences.

    Old age: the discomfort involved in the process of aging and growing old; this can apply to psychological as well as physical discomfort of aging.

    Sickness: the discomfort of physical or psychological illness.

    Death: includes the pain of separation and not being able to continue on in your endeavors, as well as the physical discomfort of dying.

    Getting what you don't want: being unable to avoid difficult or painful situations.

    Not being able to hold onto what is desirable: the pain of trying to hold onto what is desirable, lovely, splendid, terrific.

    Not getting what you do want: this underlies the previous two categories; the anxiety of not getting what you want.

    Tohle je ze života a v různých obměnách to známe asi každý z nás. :-) Tibeťané říkají, že z dálky vypadají pasoucí se jaci velmi spokojeně, ale teprve z blízka může člověk vidět, že jsou sužování různými parazity....
    STQ
    STQ --- ---
    SLAUGHTER: - nerozumim otazce - netvrdim (ani si nemyslim), ze by byl zivot utrpeni.
    - tady uz vubec nerozumim co se mi snazis rict - ty dokazes oddelit svoji existenci od mozku? ja zatim ne...
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    STQ: jestliže je třeba pročistit tělo, tak to znamená shledávat tělo za znečištěné. Trochu mi to koliduje s postojem k tomu že živo je utrpení. Vysvětlíš mi prosím ten rozpor?
    HANY33: praxe není o tom co děláš, ale že to děláš. Když ti kdokoli bude říkat něco jiného, vypovídá to pouze o jeho vlastním vhledu, ne o praxi samotné.
    STQ: Mít plán se týká IMHO pouze šedé kůry. Jakože kdo má ten plán? Ego? Vědomí? A kdo se toho plánu drží? A k čemu je ten plán, když se člověk rozhodl k prožívání života jako ráje na zemi?
    VALOR: snaha o dokonalost je nepřijetím přítomného skutečného stavu. Směšnost a pohrdání vyjadřuje pouze vztah k přijímání své nedokonalé dokonalosti. Je to stejné jako lpění na nelpění. Pěkný příspěvek.
    KORINKOWICZ: protože se obecně špatně chápe funkce této oblasti. Na fyziké úrovni totiž nejde o stažení, ale o vtažení! Zkus se vykašlat na zatínání řiťky a pozoruj tělo, když stáhneš nohy k sobě, stáhneš zadek, vtáhneš břicho k páteři, stáhneš spodní žebra a prodloužíš zadní stranu krku. To je dobrý start pro postavení těla vedoucí k aktivaci moola bandhy. U některých pozic se aktivuje samovolně. Pravidelným cvičením budou přicházet i hlubší vhledy. A chceš-li jít hlouběji, tak si sedni a pozoruj práci pánevního dna během dýchání. Ale to raději osobně.
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    KORINKOWICZ: odpověď nechám na zkušenějších prakticích, ale tady je o můla bandze pěkná monografie
    Swami Buddhananda - Moola Bandha OCR.pdf | Ulož.to
    http://ulozto.cz/xbgJzy8/swami-buddhananda-moola-bandha-ocr-pdf
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    Já bych tu měl jeden praktičtější dotaz ohledně zapojení mula bandhy. Jsem takovej sváteční cvičitel ashtangy a vim, že ideální je k tomu zapojovat údžají dejchání a práve tu mula bandhu. Údžají je poměrně jasný a jednoduchý, ale s mula bandhou si pořád nevim rady. Jestli to chápu správně, tak bych ji měl mít během cvičení celou dobu "zaťatou", ale to mi přijde uplně nemožný :) Vždycky když se o to pokusim, tak se po velmi krátký době zase povolí.... Tak by mě docela zajímalo, jestli tu někdo nemá tip jak tohle vyřešit ;)
    VALOR
    VALOR --- ---
    VALOR: koukám že brahmačarja jsem tam napsal dvakrát:)) Freude Freude vždy na tebe dojde.
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: Základem je sebepozorování. Bez toho nejde nic a i pokora sám před sebou ve smyslu nenalhávat si, že je něco lepší než je. V tomhle je dobré, když zrdcadlo nastaví i někdo další v koho mám důvěru. V tomhle směru jsou pro mě moji přátelé a moje žena tím nejcennějším co na cestě mám. I když je někdy těžké jejich kritiku přijmout. Zvlášť ve věcech, které si sám uvědomuju, a které jsou neprospěšné pro mě nebo moje okolí, se to někdy zprvu opravdu těžko slyší. Každý máme rezervy jinde a dokonalý není nikdo. Díky bohu. Proč bychom tu jinak byli?:) Zdá se mi, že jakákoli snaha o dokonalost by neměla být směšná, nebo jiným způsobem hodna pohrdnání.
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: některá ta "moudra" žiju i když je stále co zlepšovat, některá se snažím žít ale nejsou mi tak vlastní a svádím v tom sesebou vnitřní boj - stále se účím: brahmačarja, šantóša, džapa, brahmačarja a aparigraha
    STQ
    STQ --- ---
    VALOR: konkretne myslim vsechny ty moudra co tu pises, zajima me jestli to je prozita/zazivana realita tvojeho zivota nebo to cos nekde cetl/slysel a zdalo se ti to zajimavy tak se tu o to s nama delis?
    VALOR
    VALOR --- ---
    VALOR: co konkrétně myslíš?
    STQ
    STQ --- ---
    VALOR: a ty tohle zijes?
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: pokora je vědět že nemusím mít vždycky pravdu a nebát se podívat se na svět i očima někoho jiného a položit si jeho otázky protože to mě nijak neohrožuje spíš obohacuje. Nakonec člověk vidí že jsme všichni hvězdy a i když mluvíme jinými jazyky v jádru a i v názorech jsme si vlastně podobní
    STQ
    STQ --- ---
    VALOR: ...takze premejslet za tebe je znamka pokory? ted je ta logika jeste o neco nemocnejsi...:)
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: pokora je neméně důležitá
    STQ
    STQ --- ---
    VALOR: hele a proc bych si ja mel pokladat otazku, jejiz odpoved zajima tebe? to mi prijde jako hodne nemocna logika...
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: třeba zjistíš odpověď dřív než já. :)
    STQ
    STQ --- ---
    VALOR: tak az si ji polozis a zjistis odpoved tak se podel :)
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: dobrý začátek je si tu otázku položit
    STQ
    STQ --- ---
    VALOR: a jak to mam vedet?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam