• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    OJIRIO
    OJIRIO --- ---
    FIN: Ano, je to jak rika Bouchi. Rikal jsem uzivit. Zivit se muzes cim chces, ale bez zaruky ze se uzivis...
    KLDR
    KLDR --- ---
    PATISLAV: aha ...tak to jsem asi ty miliony za poslední roky prodělal právě proto že se ničeho nedomůžu . ani v CZ ,BE,ES,DE,AT tam všude mam dlužníky ...
    nechte si prosím vaše poznamky když o podnikani a o tom jak to chodí nic nevíte ,
    FIN
    FIN --- ---
    KLDR: no ale to je přece jejich chyba? já se v obchodě podívám, jestli je na šunce napsáno 80 nebo 90 % masa anebo 35 % masa a zbytek "směs". a podle toho koupím. byl bych já blbej, kdybych koupil, nepřečetl a pak si stěžoval... to je zas co? někdo se nám postarej, abychom dostávali výhradně dobré věci? a jak, proboha, když nechceme ani platit? vždyť to je přímo sureálná logika.

    v podnikání žádnou jistotu nemáš. jsi v čechách, vymáhat faktury je prakticky neefektivní soudně, a tak ti nezbývá, než měsíce prosit, odkládat u domácí nájem atd. to ví přece každej (kdo na živonosťák dělá). proč si myslíš, že tolik schopných lidí se na domácí prostředí už vykašlalo a vykašle?

    ale pořád přitom nejde o žádná elitářská práva - jde o docela normální práva chráněná jako každá jiná. to ti nepřipadne nanejvýš ironické a jako logický protimluv si na jednu stranu stěžovat na hropzné podmínky zde a přitom chtít nedodržovat práva jiných a vyčítat jim snahu svá práva ochránit? vždyť to popírá samo sebe!
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Osobně si myslím, že je nutný uvědomit si, že jakákoliv autorská a umělecká tvorba je hlavně pořád řemeslo a stejně jako jinde to funguje tak, že se prodává buď kvalita nebo za levno a nebo jdeš někam dělat "zaměstnance".
    U elektronický distribuce se ale bojím, že je tam ta cena tak nízko, že tomu prostě nejde konkurovat - vždyť je tam všechno vlastně zadarmo, jediný úsilí je to najít).
    Celý ty diskuze o tom jak udělat třeba čtečky knih tak aby to fungovalo jsou podle mě bohužel zbytečný - nejde to a pokud se nakladatelé pokusí přesunout těžiště na tohle tak si jen vykopou hrob. Podobně, jako v hudebním byznysu, kde se s vidinou snížení nákladů taky v podstatě zbavili fyzickýho nosiče a většina jich dopadla tak, jak na tom jsou.. (A to mají ještě jeden produkt který můžou dál prodávat a to samotný umělce, který jim dost často patří se vším všudy. To u spisovatelů moc dobře fungovat asi nebude.)

    Autorský práva tak jak jsou nastavený IMHO fungujou v zásadě dobře - je jen nutný počítat s jednou věcí na kterou se zapomíná - aby mohli být práva autora porušený, musí vzniknout i nějaká škoda a ta stažením od někoho, kdo by si to stejně nekoupil není..
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    KLDR: a ty snad nemáš právo tahat peníze z dlužníků? Taky máš právní ochranu, tak nekecej. Právní ochrana ti samozřejmě nikdy nikde nezaručí, že ti někdo nezaplatí, zaručuje ti ale právo, která je v právním státě vymahatelné.
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    FIN: Napiš si na stěnu a opakuj: KOPÍROVÁNÍ NENÍ KRÁDEŽ.
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    FIN: No my point is, že v takovéhle situaci nakladateli odpadá spousta nákladů a v extrémním případě si autor může za minimální finanční investici vydávat svoje věci sám. Což se samozřejmě děje už teď, byť marginálně.

    A jinak "vy ostatní" - hm, tohle nepíšu jako "ostatní", ale jako autor, který by rád našel způsob, jak smířit svoje potřeby s potřebami širší společnosti. Ne jako parazit, který má pocit, že má nárok mít všechno zadarmo.
    KLDR
    KLDR --- ---
    FIN: ale tak je to všude ..i v krámě ..lidi kupujou to nejlevnější a stačí na to napsat de luxe ..,kde to žiješ ..autorská práva jako taková jsou jenom ochranou umělců a žadná jiná profese takovou výsadu nemá ...ja taky taham prachy z dlužníku ..holt jestli nemas dost dobrej produkt kterej se prosadí i pod ochranou autorských práv...tak je to produkt na nic a nemení na tom nic ani to že si to pořídila cast lidi načerno ...holt to nebylo dost dobrý...tak to v podnikání chodí . vy byste chteli jistotu ze každý každý kdo snad přečte jen jednu stranu zapltí vaše poplatky.....ale kdo nam zaručí že nám stát zaplatí dph, ze dodavatele zaplatí faktury...

    nejste elitářský klub který by měl mít vysadní práva zaručena zakonem a vymahane jakými si organizacemi .
    perte se s trhem jako mi všichni ostatní .

    jenom pláčete jelikož se neumíte vyrovnat s tím jak to na trhu chodí .
    FIN
    FIN --- ---
    BORGDOG: když kradeš, jsi zloděj - to je význam onoho slova v češtině. tak vzniklo a funguje již x set let. když nekradeš a nepodvádíš, tak jsi poctivý. dtto. třeba se picni, ale je to tak.
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    FIN: Pokud ten tatínek tvrdí, že všechny tramvajáci jsou zloději, když jezdí kde on nechce, tak je ta otázka na místě. Ty používáš jen silná slova... ale jinak nic. I Bouchi, jakkoliv s ním VELMI nesouhlasím, předkládá NÁVRHY. Možná chybné nebo zcestné, ale snaží se o změnu jinak, než křikem "vy jste zloději!" Ty ale ne.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Jiný příklad z mé praxe - museli jsme s kamarády přestat dělat webový filmový magazín. Tvůrčí činnost, kterou jsme dělali zcela zdarma (jak taky jinak). Ano, dělali jsme to rádi a dělali jsme to rádi i zadarmo. Ale když se většina z nás odstěhovala z mama&papa hotelů a musela se začít nějak živit, nejenže na koníček přestal být čas, už nebyl ani technicky možný, jelikož novinářské projekce se konají zpravidla dopoledne.
    FIN
    FIN --- ---
    ARGANNAH: "by přece měl rozhodovat hlavně autor, už jsem to jasně napsala" - ano, jsme v totální shodě, tvrdím to už od včerejška. autor - a vy ostatní se řiďte jeho přáním. když vám nevyhovuje, tak neberte a nechte bejt. já mám problém jenom s postojem "my máme právo vzít a ty, autore, nám do toho nekecej". (kromě skutečnosti, že díky investici a všemu, co by autor nikdy nedokázal sám zajistit, do toho samozřejmě má právo kecat vydavatel.)
    FIN
    FIN --- ---
    BORGDOG: ne, holuby jsem se neoháněl a otázky "jak si představuješ prosazení práva" patří do kategorie "tati, proč nejezdí tramvaj po silnici".
    FIN
    FIN --- ---
    KLDR: žádné nové argumenty se neobjevují. objevila se jen spousta věcí svědčících o nedomyšlení celé řady věcí v souvislostech a do důsledku. to přesně se tu stalo. například je evidentní, že celá řada lidí, ač by ráda co nejlepší produkt, nemá nebo má jen velice malou představu, co všechno, kolik práce a kolika lidí vlastně příprava dobře udělané knihy obnáší, co za náklady souvisí s muzicírováním atd. to leda se tak děje. prostě hodně a značné. a není to nijak překvapující: každá kvalitní věc chce hodně a dobré práce. to věděli již naše babičky. "nejsem tak bohatá, abych si mohla dovolit kupovat levné věci." jenže spousta lidí chce nesmysl: kvalitu za nic.
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    FIN: To je pravda, ale mě by zajímalo, jak si to představuješ ty. Tímhle se oháníš pořád dokola - já mám právo, ty nemáš právo, já, já, já - jak si představuješ PROSAZENÍ toho práva? Je to, jako bys křičel na holuby - vy nemáte právo lítat, když je lítat ilegální - nebo když nelítám já. Pověz mi, co bys chtěl udělat - každého, kdo si stáhne knížku a nezaplatí, zastřelit? Zavřít na doživotí? Nebo mu zabránit ve stažení zrušením internetu? Zavedením přísnější kontroly? Povídej. Nazývat druhé zlodějem je totiž tak snadné...
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    WITTGENSTEIN: No ale zato ti nabídnou u Vietnamců prošlou šunku za třetinu ceny a v Ikeji poškrábaný stůl za půlku - a taky jim to nepoškozuje stavovskou čest, přece. Normální byznys.

    FIN: No ale o tomhle by přece měl rozhodovat hlavně autor, už jsem to jasně napsala. A v závislosti na jeho postavení to pro něj může být výhoda nebo handicap. Zavedení nebo přímo slavní autoři beletrie se na to samozřejmě vykašlou, protože tím můžou jenom ztratit, ale oni zase mají výhodu, že už mají své jméno a své čtenáře a jejich knihy se prodají stejně, i když budou drahé. Začínající autor naopak může vést cenovou válku, vydávat betaverze (s čímž by se čtenáři prostě naučili počítat) bez korektury, redakce a vysázené nějakým automatickým strojem a doufat, že si časem to jméno udělá a bude mít šanci vydat knihu, která se mu aspoň trochu vyplatí. To uleví nákladům nakladatele, takže toho bude moct paradoxně vycházet mnohem víc. Usnadní to vydávání knih vlastním nákladem. Podpoří to českou literaturu, protože ta překladová bude automaticky dražší kvůli nákladům na překladatele. A jo, celkově klesne formální úroveň literatury, nad čímž se za pár desítek let už nikdo ani nepozastaví, stejně jako po tom vynálezu knihtisku.

    BOUCHI: No však právě. Manuál na něco většinou píše autor-odborník a faktické chyby si zvládne pohlídat sám. A o ty pravopisné v tomhle případě prostě nejde.
    FIN
    FIN --- ---
    BORGDOG: kromě toho, že to je zhola marná debata - podstata lidská je samozřejmě přesně taková, jak níže zkonstatovala mountbaten
    [ MOUNTBATTEN @ Autorské právo v 21. století ]
    KLDR
    KLDR --- ---
    koukam nic nového ,FIN stale shaní prachy na chleba ,kopie je krádež .posune se to tu někam dál ??zatim se objevují stale nove argumenty proti tobě a ty stale opakuješ to same...jak dlouho to muže vydržet...jako politika dobrý.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    BOUCHI: Dobrý příklad. Rozdíl je ale v tom, že lidé nejsou přesvědčeni o tom, že jde o stejnou či lepší kvalitu. U ukradeného uměleckého díla však jde o 100% totožný produkt a lidé to moc dobře vědí. Pokud by lidem z kohoutku tekla Mattoni, tak by si balenou koupili jenom tehdy, když by na něco potřebovali pet lahev.
    PIZI
    PIZI --- ---
    Co je podle vás cílem autorského zákona? Jaké dobro se snaží konat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam