• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    BIDAK: ale stejně se tý děfce bude líbit víc ta hejbací :-D
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SPM: Musíš udělat podložku z trysek. :)
    SPM
    SPM --- ---
    Zkoušel tu někdo tisknout z TPE? Čím připravujete podložku? Aktuálně mám nějaký černý TPE-E z mkflorie, heatbed 90C, hotend 230C. Někdo mi doporučil čisté odmaštěné sklo, na to se nechytám ani trochu. Potřel jsem to sklo koresem, to je o něco lepší, chytnou se alespoň perimetry, ale jakmile to začne dělat výplň, tak se někde kus nalepí na trysku, na které to drží mnohem líp než na podložce a po chvíli to všechno strhne sebou...
    LANDWAY
    LANDWAY --- ---
    BIDAK: dobrej počin... ale myslim, že lze hodnotit jen subjektivně, protože konkrétně tyhle 4 slicery se nedaj nastavit stejně :/
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: rychlost posunu trysky, přísuv materiálu a teplota, ale teplotu jenom na tisknutí mostu neovlivníš, takže zbývá snížit přísuv materiálu a zvýšit rychlost posuvu.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: mno pravda je, že ty poslední kusy doma jsem tisknul na nižší teplotě, protože byl zase problém ten, že to při přejezdech uchcávalo plast (snížením teploty a zvýšením retrakce se to o dost spravilo). Úplně si teď nepamatuju jak vypadal ten první kus tisknutý na stejnou teplotu, ale nějaké provisy tam byly taky (nebylo to tak super rovné, jako to vyjelo z téhle)... Mno, můžu zkusit mu ještě vrátit zpátky teplotu a o to víc zvýšit retrakci, jestli to nezačne dělat zase bordel :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Imho ten čínskej šmejd podměřuje teplotu
    SPM
    SPM --- ---
    Teď mi ta praskací dotiskla a je tam ještě jeden divno rozdíl - mosty. Na tom objektu je plocha cca 8x2mm, co je ve vzduchu (musí to natáhnout těch 8mm vzduchem). Na tý mojí to vypadá dost tristně - zbyde tam hromada prověšenejch vláken (dá se to ostrouchat a pak to vypadá celkem ok, ale jsou tam) - tahle to vytiskla úplně perfektně, že to vůbec není poznat. Napadá mě akorát porovnat rychlost tisku těch mostů. Je něco jiného co na to může mít vliv (když materiál je stejný)?
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: jo, taky jsem nad tim zacal premyslet :) resp. na ty domaci mam podobny bazmek, co zase kryje jhead proti tomu vetraku na chlazeni vytisku z PLA (protoze jinak se mi to teleso nestacilo vytapet). Tak asi neco vyrobim i sem.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Vytiskni si k tomu protikus který bude ten chladící vzduch směřovat nahoru
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    VISOPIMUS: Malý věci klidně chladit. Velký držet teplý, nebo když už chladíš tak tisknout extrémně pomalu (abys tiskl na chladný předmět)
    Asi úplně nejlepší by bylo držet celou dobu tisku objekt těsně pod Tg (~110C), ale na to nikdo nemá vybavení.
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: on to neni větrák na chlazení toho výtisku (ten je vypnutý), ale větrák co chladí přímo hotend (tedy to co je v týhle sadě: http://obchod.rebelove.org/hotendy-a-trysky/110-hotend-rebelmod-v30-tryska-03mm.html). Přímo na ten výtisk to nefouká, nicméně nějakej průvan okolo by to asi udělat mohlo...
    VISOPIMUS
    VISOPIMUS --- ---
    GANDALFSEDY: a co treba kdyz tisknes pres ABS naky tenky veci, tak nez ti to staci trosku vychladnout, uz na to tiskne dalsi vrstvu, ta ohreje tu predchozi atak dal, az ti z toho vznikne blob takovej a posere se ti tisk :) Jak na tohle? Snizit teplotu tisku? Kdyz nemuzes chladit
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: abs bez vetraku chladit pri tisku je nezadouci
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: ABSko je dost náchylný na teplotu, takže to klidně může způsobovat ten větrák. Ono profi tiskárny na ABS jsou zadeklovaný úplně celý, aby jsi v průběhu tisku ztrácel co nejmíň tepla.
    SPM
    SPM --- ---
    Nějaké zkušenosti co způsobuje praskání ABS při tisku? Tedy, moje situace: mám dva rebelixy, jeden jsem si bastlil celý sám, druhý koupený od autora. V zásadě jsou stejné, jediný zásadní rozdíl je ten, že na mém bastlu je čínská kopie PEEKovýho j-headu, tady je rebelmod. Mám jedno STL poměrně velkého objektu (cca 6x9cm a 12cm na výšku), 2x naslicované s obdobnými parametry (stejné teploty, stejný infill, možná se budou lišit nějaké rychlosti). Dvě cívky s materiálem od stejného výrobce ve stejné barvě. A teď když vezmu co z toho vyleze, tak výtisk z koupeného rebelixu je vizuálně hezčí (vrstvy více lícujou, atd.), ale praská a to tak, že hodně. Zatímco na té domácí jsem tohohle modelu vyjel 5 kusů a nepraskl mi ani jeden, tak na téhle mi jede první a už na ní mám asi 5 děr. Co by mohlo způsobovat ty rozdíly? Rozdíl ve kvalitě přisuzuju tomu, že mám volšové ruce a možná nemám správně dopnutý řemen, nějaká vůle nebo i ten j-head... ale štve mě to praskání. Jediné co mě napadá - můj jhead má jenom pasivní chlazení, kdežto rebelmod se chladí větrákem. Může tohle působit to ofukování chladiče hotendu? Nebo případně jaké parametry můžou ovlivnit to, že stejný materiál na stejném modelu na jedné tiskárně křupe a na druhé ne?
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    Jinak problémy s tiskárnou včera vyvrcholily odvezením zpět k Průšovi a výměnou extruderu. Na počkání, bez keců a zcela v příjemné atmosféře. Navíc jsem dostal zadarmo 40mm větrák a novou skleněnou podložku. Průša boduje.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    A teda já se přiznám že mám větší problém to na podložce udržet než sundat...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SPM: Do mrazáku s tím. Většinou odpadne skoro samo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: ti zmizelo všechno pnutí mezi sklem a výrobkem, které normálně při sundavání docela pomáhá
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam