ANT_39: Když jsem tuhle dostala pár Jinhao 250 a zkusila, pro jistotu natankovala Montblanc Winter Glow, ať to má teda pořádný mazadlo, tak byl při tahu cítit lehký odpor, který u hladších hrotů prostě není a to pero má lítat po papíru jako hrudka másla po rozpáleným teflonu. Na druhou stranu kopie Lamy od Lanbitou píše jedna báseň.
Přesně proto jsem psala hit or miss. Je to sázka do loterie, když budeš mít štěstí na dobrej kus, paráda, ale u těch serióznějších značek by to neměla být ruská ruleta, ale "koupím pero za určitý obnos, takže chci načepovat a psát a ne dobrušovat hrot nebo někde něco narovnávat" u 99,9% kusů. A pokud trefíš 0,1% šmejdstva, mít to kde reklamovat.
U jednoho Jinhao mi úplně vypadl feed z úchopu a musela bych to slepit vteřiňákem, aby to zase fungovalo, tak jsem se na to vyprdla a hrot použila do J. Herbina kde jsem si ten původní zneuctila. Pak mám dvě Lanbitou 3009, to jsou taková pidibrčka a jedno vysychá, druhé píše tak den dva a pak zdechne.
Obecně mi vadí i nemožnost moc vybírat hrot, buď je M nebo F a přes to vlak nejede. Nebo jsem neměla štěstí. Třeba Lamy je super kvůli výměně hrotů skoro u všech modelů a mé oblíbené Kaweco má nabídku od EF do B a za sedm stovek pero ze zlatým hrotem, což není na krásu, ale na výdrž. Velkým a příjemným překvapením pro mne byl třeba FranklinCovey Freemont, který stojí kolem šesti set a píše jako mnohem dražší pera. Jen má šířku hrotu pouze M.
Já se pak teda začala specializovat na starožitná pera, ale teď co jsem si oblíbila Kaweco, tak poslední tři pera jsou zase moderna, ale to už je otázka estétství, protože dělají hrozně hezkou modrou a navíc dva typy v této barvě transparentní.