• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUMIDayZ Standalone/Mod Tactically Significant Carps




    https://discord.gg/Zu7Y4wk


    Krevní transfůze a náměry:
    krev krev


    DayZ SA Feedback
    http://feedback.dayzgame.com/

    DayZ Chernarus+ Standalone Map
    https://www.izurvive.com


    Poetické čtvrtky jsou sponzorovány:
    pipsi
     

    rozbalit záhlaví
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUDOLF: co se tyce 4k, slo mi spis o to ze za chvili tu mame videokarty s novou vyrobni technologii (14nm/16nm) kde se ceka radovy narust vykonu oproti tem soucasnym, takze se 4K a vyse stanou mainstream zalezitosti.

    kdyz je tedy enfusion inhouse zalezitosti bohemky, tak nechapu ten argument s podporou modu - to ty mody chce bohemka vydavat sama?

    k DX11 a enginu a tak dale - to, co rikas, dava smysl a verim tomu, ale vsimni si, ze porad pouzivas budouci cas - "bude vypadat", "bude snazsi" a tak dale. a nezlob se na me, ale ja uz proste bohemce v tomto ohledu proste nemohu verit - ze bude lip rikaji uz od zacatku vyvoje SA, ale ono jaksi jeste porad neni. hezky to ilustuje tenhle screen z postu ohledne noveho engine v SA:

    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS: co se týče technologií..

    4K ti vyrenderuje solidněji až 980 GTX Ti karta za 20k, nové NVIDIA Pascal čipy 4K primárně řešit nebudou, nečetl jsme žádnej text o tom, že nový čipy zvládnou zásadně efektivněji renderovat ve 4K. 4K je ještě daleko, vem už si jen to, že v 4K se dělá digitální produkce do kin, který to stejně v drtivé většině promítají ve 2K - distrubuční kánaly jedou ve 2K. Digitalizovaný filmový pás (35mm) je myslím na úrovni 8K. Nevím co předvede ATI.

    Btw.. 4K vyrenderuješ i na A2:-) Stačí mít 4K monitor, nebo si nastavit 200% rozlišení, je to defakto 4*tvoje rozližení, nebo DSR 4. Příblížíš se tomu, co musí tvoje grafárna udělat, aby vyrenderovat pro 4K obrazovku. Výhoda že pak nepotřebuješ AA - díky downsamplingu. Ale 4K prostě bude vypadat líp, protože podá v obraze víc informací. Downsample z 8K na 4K, aby jsi víc srovnal čáry asi ještě luxusnější obraz, nebo možná bude stačit nějaký AA - ale to už asi nevyrenderuje v reálném čase v současnosti asi nic. Renderovat do větších rozlišení je věc optimalizace jak renderingu, tak vývoj HW. Ale samo o sobě 8K není problém, jen na to není HW.

    Druhá věc, zbytečně se zaměřuješ na to jak to vypadá v DX11. Nejvíc práce nebylo s implementací renderingu v DX11, ale odělení renderingu od game engine. Tj. iterace do DX12/13 bude mnohem snažší a managovatelnější, než z A3. Třetí věc, že jsou to všechno textury/modely z první chernarusy, teď je trochu překopávaj pro DX11, ale imho až je budou příště dělat s ohledem na novej rendering, budou vypadat mnohem lépe. Čtvrtá věc DX11 rendering měl být 1:1 vizuálně proti starému. V příštích dvou/třech letech všechno může vypadat jak současný AA tituly.

    A ostatní hry nejsou moc pro SA/A3 konkurencí, protože pracujou s mnohem menším počtem objektů a menšíma mapama. Po enfusion nemusí nikdo skákat, je to in-house technologie bohemky. Je to jádro jejich znalostí a budoucnost jejich firmy - který s každou iterací armu posouvá dál.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS:

    Nevidím do hospodářství bohemky, ale pozdní A2:OA sales šel pravděpodobně na počátek vývoje SA.

    Q1 2014 SA sales saturovali bohemku a deana natolik, že si dean otevřel vlastní herní studio a bohemka měla finance na nákup jednoho nebou dvou studií. Maj nový prostory. Plus si předplatili vývoj na pět let dopředu. Nevěřím že investují více než mají.

    A3 sales dopadli myslím taky skvěle. DayZ like mody na A3 přilákali dalši kupce.

    Bohemka je na tom imho nejlépe za svoji historii. Má skvělou A3 platformu která EA prošla bez pachutě, má velkou naději na SA platformu. Když bude vydávat novou hru do EA, napíše poučení ze SA, odkáže na success story z A3 - a ospravedlnitelný EA je na světě.

    Všechny ostatní hry BI jsou malý projekty, na kterých Bohemka nestojí.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUDOLF:
    klicove je to slovo "za nekolik let" - jo, moc fajn, jenze uz pred dvema lety bylo pozde. nicmene, jak chces zajistit, ze soucasne vyrabeny enfusion engine, s ETA 5 let bude za tech pet let aktualni? obzvlast v dnesni dobe, kdy technologicky pokrok jede cim dal tim vic dopredu - pocita se namatkove s radove vetsim rozlisenim jak 4K? virtualni realita?

    co se tyce modu, opet - bohemce bezi cas, protoze za chvili tu mame source 2 engine, na ktery vsichni naskacou a po nejakem enfusion enginu ktery vyjde o rok pozdeji uz nikdo ani nestekne. nemluve o tom, ze source 2 si s sebou pritahne extremne velkou moderskou komunitu z source jednicky.

    k efektivite vyvoje - jako ja ti nevim, ale pokazde, kdyz vidim nejakou hru od bohemky a uzuz si ji chci koupit, vzpomenu si na dayz a velmi rychle me to prejde. rozhodne bych nepodcenoval stigma dayz, ktere visi na bohemce - uz jen samotna (ne)existence funkcni verze bohemce prakticky znemoznuje vydani jakekoliv hry v early accessu, protoze by jim to automaticky kazdy dal pekne sezrat.
    nevim presne jak velke ma bohemka financni rezervy, ale myslim si, ze tento scenar neni tak daleko od pravdy: dodelali jsme super novej engine, ve kterem jsme utopili vetsinu prachu, potrebujem dalsi -> udelame novou hru, ktera se nam moc nepovedla, protoze s novym enginem tolik neumime pracovat/netrefili jsme se do trhu/whatever -> nemame penize -> a je to v prdeli, protoze na vyvoj nove hry od piky prachy nemame a kickstarter/early access si fakt dovolit nemuzeme, podruhe nam na to lidi neskoci.

    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS: Ono je to jedno, i kdyby v roce 2017 nikdo SA hrál, ta hra má zaplacenou pár let vývoje dopředu.

    Podle lidí z jiných týmů bude Enfusion základ pro další hry BI, A3 větev odumře, funkční technologie z ní se přemigrujou na Enfusion (v součastnosti myslím audio mergujou na Enfusion). To neznamená že A3 nebude platforma minimálně dalších pět let. SA imho přinese možnosti pro modding, který A3 nenabízí. A3 bude mít vychytávky který SA mít asi nebude (AI pro vojáky). Pro bohemku je SA win situace. V rámci ní se vytváří nový workflow pro content apod. Tj. navýší se efektivita vývoje, sníží se náklady, zlepší se kvalita. Sjednotí se za několik let platformy A3/SA - bude jedna core tech.

    V příštích měsících klapnou třeba ti predátoři, jestli budou na tý úrovni, co BI naznačila, tak to jiná hra mít nebude. Hráči RUST/ARK/H1Z1/whatever si zas měsíc zahrajou SA, pak zas skočí tak, kde je zajímavá nová feature. Já žádnou tragédii v dohledu nevidím.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUDOLF: Jako to, ze se na hre pracuje v nejlepsim presvedceni je sice moc pekny a fajn a ja tomu verim, ale nic to nemeni na tom, ze po ctyrech letech mame... co? Co vlastne? Novy engine ktery uz pred ctyrmi lety vypadal hnusne a ktery ma problemy i s temi blbymi 30fps v chernu a o 60fps, jak je celosvetovym standartem si muze jenom zdat?
    Nemluve o tom, ze DayZ proste ujel vlak, a to uz pred rokem, dvemi. Kdyz si ted budu chtit zahrat nejakou survival MMOFPS, tak proste skocim po The Culling/H1Z1. A ono je dost mozny ze se jich prehraju a za par let uz si na tenhle zanr ani nevzpomenu (a to je prosim celosvetovy trend, docela hezky je to videt na MOBA zanrech, kde LoL posledni dobou lehce stagnuje na ukor CS:GO). Uz ted o DayZ krome par fanboyu nikdo moc nema zajem. Schvalne se podivej na subreddit /r/dayz a vyfiltruj si nejpopularnejsi prispevky - vsechny jsou stare rok, dva nebo i vic.
    Ja to uplne vidim jak bohemka v potu tvare upachtene po X letech vyda jakztakz fungujici verzi DayZ a vsichni reknou: "Tyjo, tak to konecne vydali, to jsem necekal" a otoci se a pujdou hrat nejakou soucasnou popularni hru. Jako i kdyby se stal zazrak a pristi tyden by bylo kompletni DayZ vydano v te podobe, jak bylo slibovano, tak proste neverim tomu, ze by se vsichni sebrali od the Divisionu, Dark Souls III a sli jej hromadne hrat. Proste ne.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS: Hele A3 ohásila vývoj v roce Q2 2011 s tím že release bude v létě 2012. Při oznámení byli k dispozici screenshoty z nového engine včetně renderingu. V tu dobu už na tom pracoval celý tým a vývoj byl naplánovaný, zkušenost z předchozích Arma a vývoj ve stejném duchu. Přesto EA přišel v roce 2013, Q3 2013 pak byl final v ořezané podobě v kontrastu s původními plány (crow). V dalším roce přicházeli DLC.

    zato

    SA Q3 2012-Q1 2014 - nejasnost v rozsahu vývoje. Malý tým, omezený finance, EA. V rámci EA je jen klient+server+hive, plus UI, které se stejně předělává:-)

    Q2 2014 - finance jsou, tým se škáluje. Ale Early access nefunguje, když potřebuješ přeprogramovat core technologie a přitom udržovate hratelný buildy. Technologie jsou na sebe závislý, nová a stará technologie najednou nedělá dobře ani serverům ani klientům - tuna problémů, který v uzavřeným vývoji nemusíš řešit. Stáhnout z EA po shrábnutí bambiliónů je shitstorm, nevydávat buildy je další shitstorm - postupná stabilizace hratelnosti buildů na úkor odstranění zombies apod. Klasický kompromisní řešení během nehož probíhá shitstorm. Dean jede na dovolenou, Dean se bojí metra, Dean odjžídí ve ferrari. All that shitstorms:-) Protypy technologií jsou protytypy, maj tuny chyb - hráči neví jestli je to konečná podoba nebo WTF? Některý prototypy se mění, protože nefungují - tj. všechno co je uzavřený pod pokličkou uzavřenýho vývoje, je teď veřejný k úštěpačným poznámkám hráčů. Apod. Ale celou dobu se na hře pracuje v nejlepším přesvědčení - za mně good enough, pro jiný neakceptovatelný.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    ZOMBO: Jasne, takze si rok piseme vlastni engine, ktery ani ted nejsme schopni zprovoznit na nejake urovni, zatimco to same lide delali pred nama (planetside 2 ktery bezi na tehdy novem forgelight enginu) a po nas (arma 3). Nemluve o tom ze nas za tu dobu predbehlo X spolecnosti hrami typu Ark, H1Z1 a tak dale.

    To, cim si DayZ prochazi je neomluvitelny development hell a vykriky typu 0.60 vnimam jako posmrtne krece. Nejferovejsi by bylo omluvit se a nabidnout moznost refundu - byl by to daleko dustojnejsi konec, nez to, co se deje prave ted.
    TERZ
    TERZ --- ---
    TERZ: Pokud bych to bral jako RUDOLF: tak vývoj A3 začal v březnu 13 (EA) a vydání příšlo v září 13. Takže i za půl roku se to dá zvládnout a ne že ne! :) :D
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Jinak já za začátek považuju 2014, pak by sedělo že po tří letém vývoji dorazí 1.0 SA před vánoci 2017 a naplní se tak staré proroctví.
    TERZ
    TERZ --- ---
    ZOMBO: Tuším 3-4 roky ale těžko říct :) Každopádně na tom jak dlouho to dělali až tolik nezáleží, faktem je, že A3 splnila všechny tebou dané požadavky a to už jí hrajeme třetím rokem.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ZOMBO: Vypíchnu to hmatatelný. Dokud si nesedne několik technologií ve veřejným buildu, ta pachuť posouvajících se releasů bude přetrvávat.

    Pro mně je otázka, co v .60 všechno bude. Ale něco mi říká, že hlavní priorita je, aby z nového renderingu nebyl průser typu: nestabilní klient, mizivý nárůst výkonu, zásadní glitche. Tím by nahlodali důveru těch z nás, co se přes všechny peripetie, snaží vývoj vysvětlovat mimo kategorie nekompetence nebo zločinnosti.

    Něco mi říká .60 bude přesun do beta, ale na druhou stranu si nejsem vůbec jistý, že součástí budou navíc predátoři, chopper, sjednocení fyzikálního systému, nový animační systém - což všechno považuju za technologie, který se mají objevit v rámci alfa.
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    ICARUS: Na tom začátku od nuly se neshodneme. Možná to tak nebylo v případě DayZ, kdy se to zprvu snažili lepit na RV3. Ale pokud postupně vyměníš téměř všechny hlavní části hry, tak to já považuju za restart.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    ZOMBO: v 2009 se stalo akorat to, ze poslali dotaznik stavajicim hracum planetside 1. nicmene, i kdybychom predpokladali, ze zacali uz v 2009, stejne jim to trvalo jen 3 roky a to zacinali od nuly, na rozdil od dayz.
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    ICARUS: Oznámení nerovná se začátek vývoje. "The first official indications that a PlanetSide sequel was in development appeared in 2009."
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    ZOMBO: Oznamena v cervenci 2011, vydana listopad 2012.
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    TERZ: ICARUS: A doba vývoje?
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    ZOMBO: ohledne srovnani s ostatnima hrama - napriklad planetside 2
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    REESHA: Pozdě, ale přece se to mění k lepšímu – minimálně dva lidi denně reagujou na dotazy, vydávaj hlášení pravidelně každejch 14 dní a teď i ty videa, který jsou zdá se jediná efektivní forma, jak dostat ty informace co největšímu počtu fanoušků, hlavně proto, že potřebujou vidět hmatatelný výsledky.
    CUKY
    CUKY --- ---
    Já se taky těším a stále věřím že to dodělají a přesto sem už dlouhodobě smířen, že budu mít pařbu přesně na dobu kdy budu v důchodovém věku :)
    TERZ
    TERZ --- ---
    ZOMBO: Stačí se kouknout o kancl vedle, tam mají všechny checkboxy proškrtané :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam