MAKROUSEK:
Dneska se EV hodi pro rekneme 3/4 uzivatelu aut. Tzn. ne pro vsecny.
1) Drtiva vetsina uzivatelu aut ma denni najezdy pod 50 km.
2) V CR je 5500 verejnych nabijecich bodu a rocni vytizenost je 3%. Muzes nabijet kdekoliv, ano za vic nez za 6 CZK/kWh.
3) Nove nabijecky / nabijeci body znikaji tempem nekolik stovek rocne a to jen proto ze nikdo nikoho k tomu nenuti. Infrastruktura se zlepsi ve chvily kdy budou mit komercni subjekty povinnost verejne parkovaci misto (nakupaky, obce, atd.) opatrit vzdy nabijeckou. Tuhle chvily je potreba vhodne nacasovat, protoze to musi byt levne. Dneska bysme se dostali uz k dobre cene za bod.
4) Nejdrazsi nabijecky jsou ty vysokovykonove nabijecky u dalnich. Tyhle jsou drahe, ale rychle a predpoklad je ze je budes pouzit jen pri dalkovych cestach.
U EV je dulezite srovnavat celkove naklady. V segmentu D uz je elektromobil ekonomictejsi nez spalovak, ale zase pred 2 lety to tak nebylo. Zlom prijde mezi 2026/2027 kdy to by tohle melo platit v segmentu C. Uvidime jak moc to automobilky zkurvi, ale myslim si ze uz moc ne, protoze konkurence Tesla + cina je tak tvrda ze uz zamerne priskrceni te technologie co jde na trh uz by jim neprosla.