úvod
témata
události
tržiště
diskuze
nástěnka
přihlásit
přezdívka
heslo
přihlásit
pamatuj si mě
registrace
ztracené heslo?
Energetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
BLOWUP
---
---
6:49:30 30.10.2024
1 odpověď
R_U_SIRIOUS
: tyhle koncepty typicky maji smysl tam, kde vznika energie se kterou nejde moc disponovat, protoze v miste produkce po ni neni poptavka a neexistuje smysluplna moznost ji dovest nekam kde ji nekdo spotrebuje. Napriklad fotovoltaika nekde v severni Africe, kde je jedno v jakou denni dobu ty elektriny kolik vyrobi - na rozdil od Evropy, kde se vyrabi primarne ne na nejaky ukladani, ale na spotrebovani. Zatim ve vsech pripadech kdy jsem cetl neco o vyrobe vodiku slo o tenhle setting.
MAKROUSEK
---
---
6:47:11 30.10.2024
+1
MMORT7
: MMORT7: Tak samozrejme, zatim ne. Pockej dvacet let, az cena elektriny vzroste desetkrat, taky to pujde.
OMNIHASH
---
---
23:45:06 29.10.2024
+1
:) energetická revoluce z
wishe
nyxu
MAKROUSEK
---
---
22:12:56 29.10.2024
MMORT7
: Ale no tak. Dela se to mnoho let a bude stale vice.
Synthetic fuel - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel
MAKROUSEK
---
---
21:49:45 29.10.2024
+1
MMORT7
: Jasne. H2 plus nejaky ten CO2 a nasyntetizujes si temer jakykoli uhlovodik (ktery se sklada z *tramtadada* uhliku a vodiku/
MAKROUSEK
---
---
21:48:39 29.10.2024
+1
R_U_SIRIOUS
: Jeste jednou - kolega se ptal, jak do benzinu ulozis energii, coz jsem zodpovedel. Odkud tu energii vezme, je jeho problem.
R_U_SIRIOUS
---
---
21:30:32 29.10.2024
2 odpovědi
MAKROUSEK
: To jest konkrétně kde?
Tenhle koncept ti nikdy energeticky nevyjde, protože ta syntetizace je velmi drahá a energeticky náročná metoda. Kdybys měl pouze fosilní i jaderné zdroje, výsledkem bude nakonec pouze množství odpadu - ve vzduchu a úložištích odpadu.
Na investice by ti už žádná energie nezbyla.
MAKROUSEK
---
---
21:15:34 29.10.2024
1 odpověď
R_U_SIRIOUS
: Presne tam, kde vezmes energii na ukladani do baterek, coz byla podstata otazky, na kterou jsem odpovidal.
R_U_SIRIOUS
---
---
20:52:40 29.10.2024
1 odpověď
MAKROUSEK
: Tu energii na tu sytetizaci ze vzduchu vezmeš kde?
MAKROUSEK
---
---
20:45:45 29.10.2024
2 odpovědi
+1
MMORT7
: To je pomerne snadne. Nejdriv ho spalis. Pak ho ze vzduchu zase syntentizujes. A pak ho zase spalis. A pak ho zase syntetizujes. Opakujes alespon 1000 krat.
HANZS
---
---
19:04:40 29.10.2024
NECROMAN
: Divny graf. Kolem roku 2018 pouzivala Tesla standardni 18650, jejichz kapacita v roce 2000 byla cca 1800mAh a v roce 2018 ccc 2400mAh. Takže žadný dramatický růst za cca 18 let.
PES
---
---
17:53:16 29.10.2024
GOR
: 3.5 (benzín) - 4.1 (nafta) kWh/l na pohon...
...ve studených obdobích bonus "odpadního tepla" na ohřev kabiny (snadno a jednoduše, u EV buď špatně přímo anebo složitě tepelné čerpadlo)
GOR
---
---
17:48:22 29.10.2024
1 odpověď
PES
: Tak to mas srovnani pro vytapeni, ted to jeste zkus pro pohon.
PES
---
---
17:46:28 29.10.2024
2 odpovědi
±0
NECROMAN
: ještě mají co dohánět...
Benzín
Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie, tedy jinak vyjádřeno 8,89 kWh/l, resp. 12,9 kWh/kg (pro snazší porovnání s bateriemi).
NECROMAN
---
---
17:14:55 29.10.2024
2 odpovědi
+2
Jeden zajímavý graf jak stoupá kapacita baterií / kg
JIMIQ
---
---
16:48:17 29.10.2024
+1
USA ve velkém rozvíjí bateriové systémy
https://oenergetice.cz/akumulace-energie/usa-ve-velkem-rozviji-bateriove-systemy
Krasna prace. V clanku se zminuje i Evropa
JIMIQ
---
---
13:03:10 29.10.2024
+1
HANZS
: bude imo obojí... zbohatlíci co teď dají 3-5M za auto, tak si pak pořídí dělo s dojezdem 1200, běžný "obchodní cestující" ("dám Praha-Ostrava a zpět dvanáctkrát týdně a Chorvatsko každý víkend") si pořídí 800-900km a nám ostatním postačí 500
HANZS
---
---
11:24:28 29.10.2024
MARASAN
: baterky nyní váží cca 400-500kg, takže nějakých 150kg dolů by šlo. Ioniq Electric s 28kWh baterií váží 1495kg a je to rekordman v soutěžích spotřeby s EV. Takže dojezdu to pomůže (byť ne zázračně).
Jako kdo má chalupu a příbuzné do 150ti km, imho nepotřebuje pořád sebou tahat velkou baterii s dojezdem 1000km.
MARASAN
---
---
10:59:21 29.10.2024
MARASAN
:
the Tesla Model 3's battery pack weighs around 480 kg
MARASAN
---
---
10:58:39 29.10.2024
2 odpovědi
HANZS
: a o kolik by mely byt baterky lehci, aby se nejak vyznamne zvedl dojezd? Tesla 3 vazi od 1611 kg, to je jak normalni spalovak a o moc lehci asi uz byt nemuze.
<<
<
>
>>
Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam