• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SEVERINEvýchova kluků a ostatních šelem
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    PETER_PAN: no syn je po mně, takže nějak po počítačích netouží. hraje sims, což asi mluví za vše. jinak je to pokémonolog a drží ho to už od 4 let (teď je mu 12,5). kdyby toužil hrát na počítači déle, jistě by loudil (to on umí :-)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PASTEL: je to o povaze a to konretni hre a veku
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIMERA: neber me tak vazne :-) .. ja jsem na PC hrach vyrost a nebylo to rozhodne jedine co jsem delal, nebo me bavilo .. take zalezi jak je kluk stary, ale proste pokud se bavime o normalnich PC hrach tak hodinu se do toho clovek tak dostava a pak tak 3 hod. hraje no :-) .. ono kdo to nechape, nezazil - tak ten svet nepochopi .. pamatuju si jeden vikend ve 14ti (ted je mi 30), kdy jsem proparil nejakejch 38 hodin a bylo to super
    PASTEL
    PASTEL --- ---
    CHIMERA: Pravda pravda, v mém okolí pozoruju, že tahle potřeba trávit hodiny každý den hraním počítačových her se vyskytuje u kluků, na které ty rodiče spíš kašlou. Sestřenky kluk je v tom nejrizikovějším věku, a aby strávil 4 hodiny u počítače, to by ho k němu musel někdo přikovat.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    PETER_PAN: myslím, že mu to stačí, protože si nikdy nestěžoval, a prostor k diskusi dávám široký. vzal to jako v pohodě (a je si vědom progrese zhoršování jeho oční vady).
    myslíš, že všechny děti vidí vrchol štěstí v počítačových hrách?
    on kupodivu ne.
    největší část času dne spotřebuje na to, že si s náma chce povídat a sdělovat nám své myšlenky. to beru jako pozitivní, a i když mě to nebaví, poslouchám a konverzuju.
    kolik hodin denně věnuješ svým dětem ty, že máš chuť kecat mi do mých věcí?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIMERA: coze ? .. oci ? .. neni tohle uz prekonane jako spenat ? .. no to si moc nezahraje teda :-(
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    PETER_PAN: kdepak, je to ještě horší - ta hodina je rozdělena na 1/2 hodiny dopoledne a 1/2 hodiny odpoledne (důvod = oči).
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIMERA: hodinu u pocitace ? .. to je strasny .. alespon 4, tohle je tyrani !
    APRILMOUSE
    APRILMOUSE --- ---
    NICOLE: no u nás to je ale fakt ryze v režii naschválu. Velkej (9) si už s hračkama prakticky vůbec nehraje, zajímá se o techniku atd. hudbu, je už tak nějak v pubertě. Malej naopak je hravej. Takže věci, se kterými se zabavují, jsou naprosto rozdílné - takže je samo nesmysl koupit hračku dvakrát (dvakrát ipod jako fakt ne...) no a pak staršího popadne záchvat vojáčků, protože přeci jen ještě není od hraní tak daleko... Jenomže někdy si s tím hraje a jindy to jen drží v ruce a říká, že si hraje.. Já je odmítám neustále soudit a přemejšlet, co je naschvál a co je opravdu. Je to fakt únavný. Když dostanou něco napůl, tak se o to servou jednoznačně (jsou schopný se porvat o to, že má jeden dva vojáčky ležící a druhej má jednoho sedícího)
    MAIKKA
    MAIKKA --- ---
    CHIMERA: tak hlavně,že se ti to vrací po tom všem))
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    APRILMOUSE: tak my naopak na vlastnictví nejedeme vůbec - jakože oni ví, koho je co, protože dotyčný to dostal, ale pro momentální nárok hrát si s tím je to irelevantní. Já vidím problém v tom, že oni vždycky chtějí to, co vidí u toho druhého - nějaká věc se tam půl roku válí bez povšimnutí, ale v okamžiku, kdy si ji jeden vezme, tak ten druhý hned přijde a chce mu to sebrat - tohle bych je ráda odnaučila. Ale moje děti jsou 9 a 5 a už chápou, o co v téhle hře jde, takže s určením "kdo to měl první" nemíváme problém.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    APRILMOUSE: já když byla malá, tak nám rodiče striktně určili, čí je která hračka. a ta druhá si ji nesměla bez dovolení půjčit. takže se rozsoudilo podle vlastnictví :-D
    APRILMOUSE
    APRILMOUSE --- ---
    NICOLE: a co když to je hračka toho druhýho, a ten první si ji vzal jen proto, aby ten druhej si ji nemohl vzít? :D (mi to kolikrát přijde jako kvíz, určovat, kdo je v právu - a nakonec začnu ječet, všechno jim seberu a pak poslouchám jako trest hodinu brekot obou)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    NICOLE: on byl neobvyklý ve všem. do 6ti let např. nespal. a jen velmi málo lidí mě dokázalo politovat. navíc do 10 let vyžadoval trvalou pozornost a pořád mluvil. to mě taky nikdo nepolitoval. a teď, teď si KONEČNĚ užívám zasloužené ovoce svého utrpení :-D
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    CHIMERA: rozhodně je to neobvyklé :)
    ale gratuluju :)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    Teď jsem byla na dva dny na konferenci a doma zůstala s mým starším synem (12,5 roku) jenom moje matka, prostě dohled a vývařovna.
    No a dnes ráno mi důvěrně sdělovala, že on určitě není normální, protože jednak byl hodnej, všecko udělal, ale hlavně: "když tady nejsi, tak on stejně dělá, cos řekla - maminka dovolila hodinu u počítače (syn odchází), maminka dovolila dívat se na televizi do 10, ale já stejně půjdu spát dřív... atd."
    přijde jí divné, že děcko je hodné :-D
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    MEG: Spory o hračky řeším tak, že nárok na ni má ten, kdo ji měl první. Ten druhý mu ji nesmí sebrat, ale musí počkat, nebo si vzít něco jinýho.
    YUMYUMKA
    YUMYUMKA --- ---
    MINEA: mam jedno ditko, malyho blondacka a lepe, nez jak jsi popsala tu svou dracici, bych pocity vuci nemu vyjadrit neumela. miluju ho, zeru ho, obcas brecim dojetim nad tim co noveho umi (byl mu nedavno teprve rok), ale kdyz ho to chytne, tak se taky musim drzet, abych nezacala rvat a nemlatila okolo sebe v beznadeji z toho, ze nevim proc zase rve. na nic neprijdu, nic neudelam, a presto se lusknutim prsty ten dablik zase promeni v andilka :)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    APRILMOUSE: začínám si extrémně vážit toho, že mám hodné kluky a zejména toho, že jsou 12 let od sebe :-DDD
    ILLEX
    ILLEX --- ---
    VERONIKA22:
    My máme doma jen jedno dítko, takže bitky neřešíme. Ale ve školce je toho plno, boření staveb a následného žalování apod.
    Učitelky k tomu mají krásný přístup. Když přijde žalobníček se stížností, vyslechnou ho a pak se ho zcela věcně zeptají "Jen mi to říkáš nebo s tím mám něco udělat?". Většinou to skončí jen tím, že to dítě chtělo vlastně "jen říct". A pokud přeci jen odpoví, že s tím má něco udělat, zeptá se ho co s tím má udělat. 90% dětí, ale nechce nikoho trestat, chce se vlastně domluvit, tak je k tomu jemně nasměrováno. A funguje to.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam